moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toetie, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    #1 toetie, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
    ik heb een mooie dochter uit 2011 goede zwangerschap gehad op 7 maanden hoofdpijn na en een lage bloeddruk..
    nu heb ik de ergste kwaaltjes gehad maar ik blijf zooo moe ben echt bek en bek af gewoon.
    ik slaap ook slecht in combi met een peuter die af en toe nog nachtelijke avonturen maakt.
    merk ik gewoon echt dat het mij opbreekt.....
    maar zo moe ben ik in de dame der zwangerschap niet geweest.
    wat doen jullie daar tegen hebben jullie tips?
    moet pas weer met 16 weken terug naar de gyn...
    de vorige controle was trouwens wel mijn bloeddruk weer laag ondanks dat we een beetje sneltempo naar het ziekenhuis moesten.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik weet niet of je werkt?

Maar ik heb het ook en werk nu maar 4x 2 uurtjes.
    Van 9 tot 11. Daarna naar huis eten en slapen tot 15.30.
    De kinderen zijn bij de oppas :)

Dus tja.....slapen, slapen en nog eens slapen. Je lichaam geeft het niet voor niks aan...

3. mvRoosenMuffin

mvRoosenMuffin Actief lid

12 feb 2014
    177
    0
    0
    al 5 jaar gezinsbegeleider
    NULL
    sluit ik me bij aan!
    veel slapen. Ik tuk af en toe ff op de bank om te voorkomen dat ik de hele dag lig te slapen. maar neem je rust. ertegen vechten heeft geen zin. vertrouw je lijf.

ik ga morgen op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben en kijken voor een compromis om tussendoor wat rust te kunnen pakken.

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Inderdaad echt je rust pakken! Ik ben ook al halve dagen gaan werken zodat ik lekker kan uitslapen. Met een kleine is dat wat lastiger, maar daar kun je vast wel iets op verzinnen. Geef eraan toe, des te eerder voel je je beter :)

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik werk niet jammer genoeg afgekeurd.
    de kleine dame gaat wel 4 dag delen naar de peuterspeelzaal maar eigenlijk is dat te kort voor tussen het op en neer fietsen even te gaan liggen en het huishouden moet ook gebeuren.
    merk dat ik ook al last van mijn bekken heb als ik teveel heb gedaan...
    lig er zoiezo elke dag maar uiterlijk om 21.00 in.
    slaap gewoon zo slecht man die in bed komt vanuit het werk tussen 4 en 6 s'nachts of eruit gaat tussen die tijd.
    ondertussen een peuter die dus ook nog regelmatig spookt en vroeg wakker is (ze is net begonnen aan 2 dagdelen extra peuterspeelzaal dus extra prikkels beetje prikkel gevoelig).
    met als klap op de vuurpijl dat ze gerem meisje ook nog een beginnende oorontsteking heeft morgen even naar de huisarts.
    hoop in de weekenden dan mag ik op zondag uitslapen dat me dat gaat lukken meestal is het beneden zo'n giechel orkest met papa en dochter dat het me dan niet meer lukt om te slapen.

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je geprikt op ijzer? Ik ben ook moe (dacht dat het kwam door mijn bekken) en ik zit nu aan de ijzertabletjes. Over een week of 2 moet ik daar een beetje van opknappen. Vraag het je gynaecoloog, want het is veel te vermoeiend daar mee rond te blijven lopen.

Vraag je man of hij je dochter in het weekend er even tussenuit wil pakken, ergens buiten de deur een ontbijtje pakken of zo. Kun jij op je gemak even uitslapen. Of een binnenspeeltuin in de middag, zodat je een dutje kunt doen.

Het huishouden zou ik sowieso proberen op een laag pitje te zetten. Wij doen hier de was, de afwasmachine aanzetten, hooguit een doekje over het aanrecht en dan in het weekend stofzuigen. Het is niet veel, maar het geeft mij wel een hoop rust dat ik niet de hele week hoef te sjouwen. Het minimale is prima!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben net voor de zwangerschap tussen de bbz en deze zwangerschap in geprikt op een hoop daar kwam niks uit.
    ook heb ik de gewone bloedafname gehad van de gyn en daar kwam alles goed uit ik weet niet of ze daar dan ook naar kijken.

het huishouden op een laag pitje zetten is niet echt mogelijk heb 2 honden en 2 katten die door dit weer constand de rui in schieten en met een combi peuter / wervelwind door huis te hebben moet er echt wel schoongemaakt worden..

mijn man werkt elke dag 13 uur per dag dus ook niet echt in staat om die dingen over te nemen en is zelf ook gewoon echt moe...

moet zo naar de dokter voor de kleine voor de oor tegelijk maar even aan de dokter vragen of die een tip heeft voor mij.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Misschien eens in oplossingen en mogelijkheden gaan denken?
    Op deze manier is het niet vol te houden vrees ik!

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik lig er op tijd in misschien maar eens proberen de ochtenden van de peuterspeelzaal terug in bed te duiken dat zijn de langste momenten...
    ag het is gewoon vervelend ik heb altijd problemen met slapen gehad.
    ben ook gewoon heel bang dat als ik overdags terug duik ik draai mijn ritme zo makkelijk om alleen dat terug draaien is dan nog wel eens moeilijk.
    vandaag bij de dokter geweest en die zei ook stuur je man er van de weekend maar uit voor de kleine zodat je kan slapen...
    het is gewoon een combi van alles kleine dame die slecht slaapt.
    man die langs je snurkt draait en halve wege de nacht in bed komt of uit bed gaat voor werk.
    en zelf ook een moeilijke slaper.
    maar heb oordopjes gekocht misschien dat dat gaat werken.

en de rest lukt me prima maar merk dat ik gewoon echt tegen een uur of 1 a 3 s middags eigenlijk toe ben aan een tukkie.
    maar eens gaan zorgen dat ik in het weekend wat bij kan slapen zoiezo liggen we dan ook de laatste tijd echt om 21.00 in misschien maar een uurtje vervroegen.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Misschien gewoon op de bank gaan liggen met een dekentje, dvd er in voor de kleine en gewoon wat dommelen?
    Die kleintjes vermaken zich wel.

Koekje op tafel...

Hier net ook gedaan, zit al 6 weken in de ziektewet voor vermoeidheid.
    Ik moet zo de oudste ophalen en op verjaardag met 2 kids.
    Heb net van 11 tot 13 uur op de bank gelegen, half geslapen, half wakker.
    Dochter vermaakt zich wel even met zappelin en haar speelgoed.

Maar nu kan ik er wel weer even tegen aan!

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ja daar heb je gelijk in dan zou ze zich ook prima vermaken..
    misschien moet ik op die manier ook wat makkelijker worden.
    ik ben zelf ook iemand die graag bezig is en op pad ga dus dat is ook een deel waar ik me bij me neer moet gaan leggen.
    normaal zit ik geen dag stil en fiets ik overal heen.
    even naar de kinderboerderij, groenteboer met speeltuin even op de manege paarden kijken naar de biep ook gewoon lekker erop uit de polders in met de kleine en de honden nu natuurlijk niet het lekkerste weer voor ben blij als het weer lekker weer word en weer energie hebben voor op pad te kunnen.

12. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben nu ook een stuk makkelijker hoor. Ik ben ook vreselijk moe.
    Ik doe 's ochtends vaak de dingen die ik moet doen en 's middags rustig aan. Als ik dan echt te moe ben om iets te doen zet ik de jongens ook voor de tv of ipad en ga zelf lekker op de bank.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is tijdelijk...tegen de tijd dat het weer weer beter wordt, is de vermoeidheid waarschijnlijk ook stukken minder ;)

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    zo gisteren zon beetje naar bed gegaan toen onze uk ook naar bed ging.
    denk dat we om 20.00 erin lagen / sliepen onze uk werd pas om 8.30 wakker heb wel een beetje onrustig geslapen manlief lag de hele tijd te draaien.
    maar ooo wat voelde het fijn ik was gewoon direct wakker en opstaan normaal duurt dat wel een half uurtje..
    dus denk de aankomende dagen maar gewoon proberen wat vroeger naar bed te gaan.

Deel Deze Pagina