Hallo allemaal, Misschien wel raar om me hier zorgen over te maken , maar ik ben wel benieuwd naar tips en ervaringen van anderen die poliklinisch van hun tweede kindje gaan (of al zijn) bevallen; hoe regelen jullie dat het oudere broertje of zusje ergens ondergebracht wordt tijdens de bevalling? Of gaat jullie eerste kindje gewoon mee naar het ziekenhuis? Als het bij mij net zo gaat als de eerste keer, begint het midden in de nacht en (bij lange na) niet op de 'afgesproken' datum, en gaat het vervolgens ook nog allemaal heel snel. Mijn vriend zal me naar het ziekenhuis moeten rijden (of taxi natuurlijk...), en hoewel onze vaste oppas normaal gesproken best flexibel is, kan ik misschien niet verwachten dat ze vijf weken lang op ieder moment van de dag of nacht binnen een half uur op de stoep kan staan... Ik hoor hier nooit iets over, van anderen, hoe zij dat regelen... Heb er ook nog niet naar gevraagd bij vrienden e.d., ik ben ook nog niet zolang zwanger.... Misschien is het wel heel simpel op te lossen, maar ik ben wel benieuwd naar hoe jullie dat doen of hebben gedaan! Alvast bedankt als je reageert, groetjes!
Ik denk dat Sam naar mijn schoonmoeder gaat, die gaat zeker niet mee naar het ziekenhuis (is dan pas 1,5 jr). Maar ze kan op veel plaatsen terecht.
ik moet in het ziekenhuis bevallen en als het zover is dan komt mijn zusje de eerste week hierheen. De kans is groot dat het gehaald word dus dan komt mijn zusje ook naar hier. als ik weer een keizersnede krijgt blijft me zusje ook de dagen hier thuis zodat daan niet van hot naar her gaat maar gewoon in zijn oude vertrouwde omgeving
's ochtends mijn dochter naar school gebracht en daarna naar ziekenhuis (inleiding). Aan eind van de dag werd ze opgehaald door oma. Toen was haar zusje net geboren en kon ze gelijk komen kijken. Goede timing he!
Had met mijn ouders geregeld dat ik mocht bellen met dat de eerste tekenen zich aandienden. Maakte dan ook niks uit of het midden in de nacht was, zij zouden de oudste dan komen ophalen. Uiteindelijk werd het een geplande keizersnede, dus hebben wij hem fijn de dag van te voren naar mijn ouders kunnen brengen, en is hij daar blijven slapen.
Tja, het is altijd makkelijk als je een goede vriendin, buurvrouw of familielid kunt charteren voor oppas, ook al is het midden in de nacht! Als je iemand goed kent, en het serieus vraagt, dan denk ik zeker wel dat je iemand zult vinden. Zeker in een speciaal geval als dit! Als je kindje zich aan het begin van de avond lijkt aan te melden, kun je er ook voor kiezen om je oudste gewoon naar bed te brengen, vaak slapen die door alles heen. Zou natuurlijk wel een probleempje zijn als je de volgende ochtend nog bezig bent! Zelf zitten we niet echt met dat probleem. Onze kids zijn al 21 en 23, die vermaken zich vast wel, terwijl wij in het ziekenhuis zijn.
Hier zijn het mijn schoonouders, die wonen een paar straten verderop. Zodra er iets begint zal mijn schoonvader Björn ophalen, en meenemen zodat wij naar het ziekenhuis kunnen.
als t nodig is komt of mn moeder,of mn schoonmoeder of mn schoonzusje op de kleine passen(hier thuis).de eerste is binnen 3 uur thuis geboren en de verwachting is dat de 2e ook weer lekker vlot zal gaan.maar voor de zekerheid hebben we meerdere achterwachten,zodat er altijd iemand is.we gaan ook oefenen met ons zoontje bij oma te laten logeren voor t geval dat ik langere tijd in t ziekenhuis moet verblijven en mn man ook paraat moet staan. je kan toch naast je oppas meerdere mensen warm houden om evt bij te springen?
Hihhi, daar teken ik voor ! Hier staan mijn ouders op standby. Ze werken nog wel een aantal dagen per week, maar de kans dat ze allebei werken op de bevallingsdag is klein. Ik kan ook terugvallen op mijn buren.
Hier ook een geplande ks en ons zoontje is dus gewoon naar de creche gegaan die dag. Wel gek om hem 's ochtends met dikke buik op de creche af te leveren, en 's avonds kon hij in het zkh gelijk naar zijn nieuwe zusje komen kijken! Als het een natuurlijke bevalling was geweest, hadden mijn ouders standby gestaan, ook midden in de nacht. Omdat het wel zo'n 3 kwartier rijden is, hadden we ons zoontje desnoods meegenomen naar het ziekenhuis zodat hij daar opgehaald zou kunnen worden. Maar dat bleek dus allemaal niet nodig te zijn achteraf!
Hier ook mn ma die zei van: als het zover is bel je maar. Ik zou t liefst mn meisje gewoon thuis houden. Maar als ik thuis kan bevallen en zij slaapt weet ik zeker dat ze wakker wordt. Ze wordt al wakker als ik hoest! Dus dan zal mn ma wel komen en ze meenemen, en als het erg snel gaat dan heb ik altijd nog een hele goede vriendin hier vlak bij wonen die ik altijd mag bellen. Wil wel dat mn meisje dr zusje weer als 1e ziet...dus degene waar ze is komt goed weg!
Ik zou een geplande ks krijgen dus die datum heeft oma vrij genomen... maar het begon 10 dagen eerder spontaan dus toen heb ik gauw mn zusje gebeld, die heeft vrij genomen van school. Mn dochter heeft die nacht ook daar geslapen (beviel savonds laat) Is altijd wel iets op te verzinnen.. ligt allemaal erg aan het tijdstip en waneer het gebeurt.