kan iemand mij een beetje geruststellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Je hebt het pakket nogal op tijd gekregen , bij mij komt hij pas veel later.
    Zou lekker met je vk erover babbelen die kunnen je vaak het beste geruststellen.
    Bij mijn eerste 2 bevallingen zijn de kraampakketten voor de helft ongebruikt meegegeven aan de kraamhulp voor mensen die moeten bevallen maar om wat voor rede dan ook geen kraampakket hebben gehad.
    Maar zat er niks leuks in het pakket meestal zit er ook nog wel een of ander cadeautje in voor de kleine.......Misschien leuker om daar even over na te denken .

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hahaha, sorry maar moest wel een beetje lachen! ik ben 31 wkn zwanger vd 3e en heb vorige week ook mn pakket gehad. ik moet zeggen dat ik ook weer even moest slikken toen ik al die dingen zag, haha. heb de doos gauw weer dicht gedaan!
    maar meid, jij bent er met 40 wkn echt wel aan toe dan! dan wil je wel bevallen, na al die slapeloze nachten. alles wordt je te veel op t laatst, en je wilt gewoon zo graag je kindje! ik dacht alleen maar, yes deze wee doet nog meer pijn, dus dat schiet vast op! jij bent straks supertrots en dolgelukkig als je je kindje in je handen hebt. die grote stolsels bloed en die megaverbanden doen je dan niks meer!!

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    hihi ik heb mijn kraampakket ook al binnen. Heb alles uitgebreid doorgekeken :) handschoenen extra in gedaan en desinfecterende handzeep erbij gelegd.

Ik vind het ook wel spannend hoor, het onbekende. Voor mij zal het ook de eerste bevalling worden. Het is gewoon dat je niet weet wat je te wachten staat. Iedereen ervaar het anders, er is geen zo verloopt het.

Ik heb net mijn deelkwalificatie kraam afgesloten. Ik moest zeggen, dat stelde me aan de ene kant gerust aan de andere kant weet je meer dan je wil weten hahaha. Soms heb ik echt even moeten slikken en klasgenoten hebben gelachen :p

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hahahah! je verwacht een complete OK als je dat kraampakket zie! nou de helft is hier niet gebruikt hoor! idd handzeep voor in de kraamweek alcohol voor de thermometer. netbroekjes voor t verband. (boxers volstaan hoor) die matjes zijn ideaal voor t doorlekken. verwacht een heftige menstruatie. dan heb je dat in je bed liggen. ;) ook met vliezen breken. tja t water moet ergens heen. maar geloof me. uiteindelijk zie JIJ er weinig van wat er wel en niet gebruikt wordt uit dat pakket. jij bent aan t bevallen en meer niet. niet aan t kijken naar wat de vk doet.

de bevalling zelf. (heb er 3 gehad) zodra je er in zit zit je er in en verduur je het. het doet pijn maar de pijn is te doen. als t zwaarder wordt ben je al een eind op weg. en dichter bij het einde. uiteindelijk is geen bevalling te vergelijken. er nu al tegen op zien heeft idd weinig zin. want je weet niet wat je gaat krijgen (al is het heel begrijpelijk) het beste is denk ik om je er toch in te verdiepen wat er gebeurt en wat het in houd. zodat je ook weet wat je lichaam doet straks.

komt goed meid!

5. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan ook 100% meevallen hoor!
    Ik kreeg een beetje kramp (2 uur snachts) en verloor een plens vruchtwater.
    Verloskundige was er een kwartiertje later (2.15) en ik had meteen volledige ontsluiting. Daarna in het ziekenhuis vielen de weeen weg, maar na 1,5 persen was ons zoontje er! Vond het echt ontzettend goed te doen!!!

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik denk dat je het beste naar zwangerschapsgym kunt gaan. Daar stellen ze je zo ontzettend gerust, er word duidelijk uitgelegd hoe je baarmoeder werkt tijdens de bevalling zodat je inzicht krijgt en het juist iets heel natuurlijks gaat lijken (en dat is het natuurlijk ook).

Het stelt mij erg gerust dat ik nu weet hoe ik de weeen moet opvangen. En kalmte/rust is het enige wat je straks gaat helpen.

7. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    over 5 weken ong. dan begint de zwangerschapsgym..aan de ene kant denk ik idd dat ik daar heel veel aan heb, aan de andere kant ben ik bang dat ik dan weer zoveel erover ga nadenken. maar je krijgt daar natuulijk wel inzicht in bepaalde dingen..ik hoop dat het helpt.
    7juli moet ik na de vk, met haar ga ik ook even praten denk ik.

@cherie.. het is idd net een complete OK als je die doos los trekt. Daarom schrok ik ook zo in de eerste instantie

@meijtje..gefeliciteerd met het halen van je deelkwalificatie..ja jij weet meer dan een doorsnee gemiddelde vrouw, lijkt me idd best lastig op sommige momenten..en ik ben blij dat ik alles niet weet hoor hahaha

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

Meid, ik ben nu 2x bevallen.
    Een levend kindje en een overleden kindje....
    Deze aankomende bevalling is dus vooral psychisch zwaar.

Puur kijkend naar de bevalling zelf, nee daar ben ik niet bang voor.
    Het is een kwestie van jezelf overgeven. Ja, het doet pijn en flink ook. Ik ga daar niet om liegen maar weet je, daar hebben ze ook pijnstilling voor. Als jij dat wilt dan zou ik mij daar in verdiepen.

Mijn lijf verkrampt bij zulke pijn. Ik heb de vorige 2 keer cursussen gedaan. Dit keer niet want ik heb er werkelijk geen barst aan gehad. Je kunt je niet voorbereiden op een bevalling. Althans wel in praktische zin maar niet gevoelsmatig. Je lijf neemt het van je over en jij kan door stress alleen maar tegenwerken.

Weet je.....ik kijk heel erg uit naar de bevalling. Ik ben blij dat ik het nog een keer mag meemaken want ik heb het helemaal niet als iets negatiefs ervaren. Ik doe veel liever bevallen als het eeuwige zwanger zijn.

Die kraamverbanden.......ja ze zijn echt enorm he hihi.
    Nou ik heb er de helft ook niet van gebruikt. Er zitten idd een paar luierachtige dingen in waarvan ik mij nog afvraag waar ze voor dienen? Die grote verbanden heb je wel echt nodig maar ook dat is bij de een veel eerder weer afgelopen als bij de ander.

Meid, je weet het gewoon niet maar belangrijk is dat je dan je angsten overlegd met je vk/gyn. Die kunnen je misschien wat geruststellen en weet je....ook jij kan het!

9. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik moet lachen om je bericht, herkenbaar. Om kreeg rond 20 weken het kraampakket, en schrok me een ongeluk. Vooral dat kraamverband :$ Ik was ook nog niet bezig met de bevalling, veel meer met een verhuizing.

En dan is het opeens zover (want de tijd gaat inderdaad heel snel). Het is zwaar en rottig, maar (vond ik) goed te doen. En ik had geen makkelijke bevalling.

Maak je niet te druk en geniet van je zwangerschap!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Komt goed hoor! Je groeit er nog wel naar toe, en hebt alle tijd om je voor te bereiden.

Je gebruikt waarschijnlijk niet het hele pakket, sowieso niet in één dag.
    Misschien helpt het als iemand met je gaat zitten om al die spullen even door te nemen, waar wordt het precies voor gebruikt. Wil ik ook best doen hoor (maar dan van achter de pc). Ik vind het altijd helpen als ik weet wat het is en wat er gaat/kan gebeuren, ipv me ervoor te verstoppen. Al heb jij nog tijd zat om het onder ogen te gaan zien. Ik hield me met die termijn nog helemaal niet bezig met de bevalling!

Dat kraamverband: ik heb nog wel veel meer nodig gehad dan wat er in het pakket zat. Ik vloeide nogal lang, ben 7 weken ongesteld geweest na m'n eerste bevalling. De eerste week met grote klodders, maar daarna gewoon een heel stevige menstruatie. Daar ben je wel bekend mee, toch?

Bevallen is zonder enige twijfel het meest heftige, en het allermooiste wat ik ooit heb gedaan/meegemaakt. Ik denk er serieus nog heel graag aan terug, in alle details, ook al vond ik het op het moment zelf zwaar.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alleen de matjes/onderleggers zijn echt nodig voor je bevalling.
    De gaasjes, watjes en alcohol zijn voor de baby, (verzorgen van de navel(streng)).
    De kraamverbanden en die gekke broekjes zijn voor na je bevalling: je vloeit nog een tijdje en dan heb je grote verbanden nodig, die veel handiger zitten in die gaasbroekjes. In je eigen ondergoed knelt het dan alleen maar... :( (En met synthetisch spul gaat het nog broeien dan ook).

Dus relax maar weer, het ziet er allemaal misschien eng uit, maar je bevalling is toch echt niet vergelijkbaar met een operatie ;)

12. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    sorry maar moest wel beetje om jou lachen:)..dat zou pas heftig wezen zeg..dat hele pakket in 1 dag op:$.
    ja ik weet dat je daarna flink ongesteld bent, maar dat vind ik niet zo erg..dat hoort er nu eenmaal bij.
    Er zat trouwens een papier in het pakket waar alles opstond, wat en was een waar het voor nodig is enzo, die heb ik nog wel even doorgelezen.

het is hopelijk waar dat je er vanzelf na toe groeit..daar heb ik nog een hele tijd voor gelukkig..waarschijnlijk (ik hoop het!!!) kijk ik er over 10 weken al anders tegen aan.

13. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik vind trouwens wel dat jullie allemaal van die lieve berichtjes sturen..dat doet me wel goed, en geeft me ook wat meer vertrouwen

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Komt ook echt wel goed, op het moment zelf komt er een enorme oerkracht vrij, dan kun je ineens veel meer dan je normaal aan zou kunnen :)

15. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik hoor het idd meer mensen zeggen over die oerkracht die je dan krijgt...kan me er werkelijk niks bij voorstellen, maar het klinkt wel heel bijzonder

16. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon me ook niets voorstellen bij die oerkracht. Maar ik ben afgelopen zondag bijna per ongeluk bevallen met 30 weken en heb nu dus een idee van wat me straks te wachten staat. En het verhaal van die oerkracht is echt waar! Weeen zijn niet prettig, maar je kan het echt aan! Je raakt in een soort van roes waardoor je het gewoon doet. Dus ik heb na deze vervelende ervaring van bijna te vroeg bevallen het positieve gevoel over gehouden dat ik het straks zeker kan als het echt zo ver is. En dan ga ik ook lekker thuis bevallen, als ze tenminste nog 6 weken wil blijven zitten ;)
    Het belangrijkste is geen angst en jezelf blijven ontspannen en vooral blijven doorademen. Je adem niet vastzetten. Want juist door angst en spanning krijg je die helse bevalling waar je zo bang voor bent. Je lichaam is er voor gemaakt om een kindje te dragen en te bevallen. Dus vertrouw daar gewoon op!! Ik heb een cursus HypnoBirthing gehad en ze waren in het ziekenhuis verbaasd dat ik ondanks de weeen zo rustig bleef :D

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @an12 dank je wel, er zitten inderdaad dingen tussen die je liever niet weet, maar ach er is er nog nooit 1 blijven zitten, hoe dan ook wordt de frummel er uit gehaald :)
    ik vind het leuk om hier mee te lezen, beetje andermans ervaring op doen, vooral dat het zo lang duurt lijkt me echt een energie trekker, het geen rust meer kunnen nemen tussentijds. Dat lijkt me echt naast de pijn gigantisch vervelend....

18. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    nou gister avond zat ik er even helemaal door heen.
    komt mn schoonvader nog binnen, en ik moest mn tranen al binnen houden. Ik wou net naar boven gaan, maar toen ging mn schoonvader, die moest nog even snel wat doen op de babykamer..toen ben ik maar naar de wc gegaan..ik heb daar wel een half uur gezeten..alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen. ondertussen kwam mn schoonmoeder er ook aan. ik dacht: nou nu is het feest compleet:p. na een poosje kwamen mn man en mn schoonpa ook na beneden..en mn man riep waar ik was, die heeft me van de wc af weten te praten haha. ik bleef maar huilen..kon gewoon niet meer stoppen. ik gauw naar boven, even gezicht met koud water wassen enzo. Toen had mn schoonmoeder een heel mooi kado gemaakt.. grote mand met allerlei doekjes, rompertes enz enz erin. ech heel leuk, er zat ook nog een kaartje in..die teks was zoooooooo lief!!!! en ja hoor...daar begon ik weer!!! huilen, huilen, huilen.
    s avonds toen het weer een stuk beter ging heb ik mn schoonma even wat spulletjes laten zien die ik al had gekocht en gekregen. Daarna zei ze: zou ik het kraampakket ook even mogen zien?? ben wel benieuwd eigenlijk. En ik dacht: uuhh!!!!! :O
    ik dat pakket gepakt..ik maakte het weer open en dacht.. o dit is al een stuk minder eng. ik vertellen wat het allemaal was (wist ze zelf natuurlijk ook wel haha). daarna doos weer netjes opgeborgen.
    Daarna voelde ik me zo goed ineens!! Ik had ineens weer zoveel moed en voelde me zo fijn. Ik zei tegen mn man..voor mijn part mag het nu wel komen...ben er helemaal klaar voor :).
    Vannacht heb ik zo ontzettend goed geslapen. Vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik me gewoon geweldig. Lekker weer wat energie, en zo rustig, het lijkt wel of ik nu veel meer vertrouwen in alles heb, nadat ik gister ff alles eruit heb gegooit.
    Ik heb nu zoiets van...ik moet nog 17 weken, maar ik zou het zo heel graag nu even in mn armen willen nemen!!
    raar he.. Ik wou het toch nog even met jullie delen. Jullie verhalen en ervaringen hebben me ook wel goed gedaan.
    Blijf vooral verhalen door schrijven want ik vind het wel prettig, en meijtje ook, en vast nog veel meer;).

sorry voor het lange verhaal haha

Deel Deze Pagina