Ah kies en kook: wat is er?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    hoi,

omdat ik niet mag lopen, moet mijn man deze week de boodschappen doen én koken.
    Nu zag ik in het ah krantje dat de kies&kook in de aanbieding is, ideaal, al zeg ik het zelf.
    maar nu vroeg ik me af: kan iemand me wat lekkere combi's noemen?? Wij eten het normaal nooit, maar ik weet dat er lekkere dingen bij zitten, maar om mijn man te laten kiezen zal niet lukken denk ik;)

Dus wie wil wat lekkere combi's roepen (of uberhaupt mogelijkheden), zodat ik mn boodschappenlijstje kan maken?

alvast bedankt,
    Taliaa

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik pak soms zo'n bak aardappel puree en die smaakt goed! Dus zet die maar vast op je lijstje.

Weet je wat ook lekker is.... als je mannetje daar tijd en zin in heeft... gehakt mengen met een zakje nasikruiden (half zakje voor 2 gehaktballen) ballen draaien en smullen maar! Mmmmm.... heb ik van mijn mams.

Groetjes Cyntje78

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    hihi, klinkt lekker, maar ik denk dat hij het al spaansbenauwd krijt van "gehaktballen draaien", hihi...

t is echt een lieverd hoor, maar koken...???;)

-aardappelpuree

4. natjes

natjes Niet meer actief

die kies en kookmaaltijden staan zo gepresenteerd dat je direct de combi kan maken. (begin bovenaan en dan telkens een plank naar beneden) Kan niet missen!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat natjes zegt...het wijst voor zich...
    Je zou kunnen combineren natuurlijk...maar zo is het ook lekker!

De verse pasta's zijn iig erg lekker! En de aardappelpuree ook!

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als je 1 onderdeel van de kies en kook pakt, bijvoorbeeld "roomsaus" dan staat er op de saus welke groente en vlees/vis er het beste bij passen.

Bijv. Roomsaus + Zalm + Tagiatelle

Mmmm heerlijk ;)

De rijst van dat kies en kook vind ik trouwens echt niet lekker. Dan kies ik eerder voor de saus + groente + pasta en ipv dat ik de pasta eet met die saus en groente kook ik zelf rijst en bewaar de pasta voor de dag dr na.

(kan je me volgen? ;))

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    kijk je toch gewoon even op ah.nl wat ze hebben? Volgens mij zijn het al standaard gerechten die je zo bij elkaar kan pakken zeg maar :D

groetjes Setje

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ja ik kan je volgen:) dus geen rijst en als ik wel rijst wel, geen rijst kopen,maar zelf koken, hahaha:)
    Ok, dus gewoon van boven naar beneden. komt goed, zal wel aan mn man zeggen dat ie lekker vlees moet uitzoeken, de rest snapt ie dan wel;)

thnx he!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    @setje, op ah.nl kan ik niet alles(maar 1 vb) vinden, ook niet bij albert

10. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ja die rijst is namelijk kant en klare magnetron rijst en vinden wij minder lekker.

En daarbij ben ik een echte Nederlander :D

Ik zoek meestal het gerecht uit wat als ik het los zou kopen het duurste zou zijn ;).
    Rijst=goedkoop nemen we dus niet
    Kip="goedkoper" nemen we dus niet
    Tomatensaus="goedkoop" nemen we dus niet ;)

Biefstuk=duur, nemen we ;)
    Zalm="duur" nemen we ;)
    Verse tagiatelle=duurder, nemen we ;)

Dat idee dus :p

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    5 euro ipv 9 euro is trouwens wel netjes.

*gaat maandag maar even langs de ah ;)*

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ja, haha, idd, je bent hollander of je bent het niet he? zeker als het nu voor 5 euro is. Een bak biefreepjes kost al 5 euro..:):):) jammie jammie, wij gaan lekkerrrrr eten deze week:)
    Hoeveel is het eigenlijk? wij eten met 2 volw. waarschijnlijk te weinig om 2 x van de te eten he? en te veel voor 1 keer?

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik weet niet of je normaal een grote of kleine eter bent.
    Maar wij eten het met 2 personen (Man is iets grotere eter) met gemak in 1 keer op.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nouja ik moet er trouwens bij zeggen dat ik wel altijd wat groente + saus over hou, dit maak ik ook nog niet klaar.
    Hier maak ik de volgende dag meestal een appart "prutje" mee en dan gewoon met kip bijv.

Ik vind het vlees/vis in verhouding altijd minder dan de groente/saus.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ah, ok thnx.
    Nou ik voel me zo ontvrouwd doordat ik niet mag lopen. Als ik dit van te voren had geweten had ik wel het een en ander geregeld, maar nu moet manlief dus alles regelen.
    En die gaat dus morgen wat lekkers uitkiezen en koken...:):):)
    bedankt he!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Joh dat komt helemaal goed!

En €5,- is echt weinig trouwens! Had ik moeten weten...heb gisteren net boodschappen gedaan voor heel de week!

En wij krijgen het trouwens meestal ook wel op met 2 personen...maar mijn man eet wel altijd best veel!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik wilde nog even zeggen dat ik gisteren héérlijk gegeten heb. Ik heb mn zus maar even boodschappen laten doen en manlief heeft helemaal zelf "gekookt". Mihoen met pangangsaus, gemarineerd varkensvlees en wokgroente, hmmm
    Vanavond eten we zweedse gehaktballetjes met krieltjes, bessensaus en roerbakgroente, hmmmm

thnx voor de tips dus!

18. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Bami, met gemarineerde varkensreepjes, sate saus en thaise wokgroente is ook lekker, toevallig vandaag gegeten.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

is de aanbieding er nog?

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    nee, die was vorige week. Maar het was goed voer:)

Deel Deze Pagina