om de uur de fles help..!!!!!!

Discussion in 'Flesvoeding' started by samantha1985, Sep 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

jha het is een ramp...:x:(

de eerste 2 weken gingen goed... met de fles geven hij kwam 2 keer in de ochtend toen....

nu is me vriend maandag gaan werken en aangezien we nog bij mij ouders wonen heeft me moeder ook een beetje de zorg van de kleine overgenomen in de ochtend...

Maar nu blijk dat me zoontje vanaf dinsdag om de uur smorgen de fles wil en dat begint zo vanaf 4 uur smorgen tot 10 a 11 uur smorgens en hij drink dan maar 10 a 20 ml van een fles waarvan hij normaal 120 ml van dronk.... (overdags gaat het goed en savonds dan drink hij gewoon 110 van een fles van 120 ml...

hoe krijg ik hem zo snel mogelijk van die ochtend flessen af want hij moet echt weer na de 120 ml fles toe en geen 30ml fles waarvan hij 10 of 20ml drink....

iemand een tip voor mij om het op een makkelijke en niet huilende baby manier te doen..????

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Is hij niet gewoon onrustig door krampjes of misschien mamahonger en dat je moeder die signalen verkeert interpreteert? Ik zou persoonlijk denk ik als hij een flesje heeft gehad en na een uurtje begint te mopperen toch eens proberen te rekken. Met speentje of lekker bij je nemen ( eventueel in draagdoek) kijken of hij dan weer stil word. Hoe gaat het dan als je hem zelf verzorgt s'ochtends? Denk jij ook dat het hongersignalen zijn? De eerste had namelijk heel erg krampjes en ik dacht dat hij honger had. Door hem te voeden werden de krampjes weer erger maar dacht ik dat hij weer honger had. Hij dronk dan ook telkens maar een beetje. Toen we dit beter gingen herkennen kwam er weer meer ritme in.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als regeldagen, die kun je op deze leeftijd verwachten. Het vervelende als je kunstvoeding geeft i.p.v. gewoon aan de borst is dat je met tijden en maximumhoeveelheden te maken hebt.

Ik zou nu vooral op verzoek kleine flesjes geven. Niet 30cc, maar 90cc en dan noteren wat hij laat staan. Hij MOET helemaal geen 120cc. Voor een maagje van een baby van 3 weken is dat gewoon een enorme hoeveelheid. Niet elke baby kan dat aan.
    Met 3 weken mogen ze heus nog wel 8 a 10 keer op een dag drinken hoor, ze zijn biologisch geprogrammeerd op vaak kleine hoeveelheden. Zolang ze per keer maar niet te veel krijgen.
    Een kind dat gewoon borstvoeding krijgt drinkt met 3 weken normaal gesproken 10 a 12 keer per etmaal.

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

120ml dronk hij al vrij snel omdat die ook boven de 4 kilo al weeg en 57 cm al is hij groeit snel...
    en van de consultatie bureau mochten we dat ook geven....

smiddags en savond drink krijg hij flesje vna 120ml en drink hij 110 ml op...

darmkrampjes had die idd maar daar heb ik cinababy voor en die werken perfect.... hij heeft geen darmkrampjes meer of heel zelde en die komen het meest voor in de namiddag rond etens tijd zeg maar....

maar me moeder heeft hem overvoed zeg maar... snik snik....
    ik neem nu de ochtende gewoon weer over omdat ik dit niet nog een keer wil meemaken....

als ik hem bij me neemt help niet blijf doorhuilen om ze fles...
    weet wanneer het een voedings huiltjes is of aandachts huiltje of kramphuiltje.... is heel makkelijk bij die van mij te onderscheiden... heel handig dat wel...

5. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik sluit me hierbij aan, klinkt een beetje als een regeldag. Mijn zoontje dronk ook kleine beetjes in het begin en dit heb ik langzaam (per dag) met 10 cc bij het laatste flesje opgehoogd.

Share This Page