ChanelM, dit bericht heeft van het begin tot aan het eind een grote smile op mijn gezicht bezorgd! Thanks! Gek genoeg verheug ik me enorm op poepluiers, slapeloze nachten en een uitgezakte buik (hee, zo strak staattie nu ook al niet )
Vitex agnus castus helpt je cyclus reguleren inderdaad. Ik adviseer zelf niet die etos pillen aan, het zijn vooral synthetische vitaminen en mineralen en 40 mg van de Vitex. https://www.drogist.nl/bonusan-vitex-agnus-castus-extract-90vc.htm?dfw_tracker=10406-8711827017158&gclid=Cj0KEQiA25rFBRC8rfyX1vjeg7YBEiQAFIb3b9_ZGDzeBnxanCmye6w-1UxpxgpK_K9O76F4kRxdqIsaAhXA8P8HAQ Deze bevat 225 mg per dosis en lijkt mij effectiever. Daarbij raad ik je aan om een goede multi voor zwangeren te slikken, deze vind ik echt goed, goed opneembare multi: https://www.deonlinedrogist.nl/vitals-elke-mama-tabletten-60st-p-61306.html Verder een voedingspatroon met veel eiwitten en goede vetten. Hoe is je voedingspatroon? Kop op Komt goed!
Enorm balen! Ik ken het ook van jaren geleden. Het is zo frustrerend. Je kunt dan beter nog ongesteld worden elke keer dan die lange cyclus.
Dank je wel! Klopt en ik snap je helemaal. Het liefst wil je alles zo natuurlijk laten gaan en daarom heb ik het ook zo geprobeerd met een klein zetje van supplementen. Ben in 2014 met clomid gestart maar door persoonlijke redenen toen even de kinderwens op een laag pitje en weer aan de pil. Nu wilde ik het graag zonder MMM doen. Succes in ieder geval, je een beetje inlezen kan nooit kwaad toch?
Hier was de langere cyclussen ( niet zo lang als bij jou) te wijten aan mijn hogere bmi Toen ik een gezonde bmi had, kreeg ik normale cyclussen Ook geen pcos btw
Ik hoop dat dat bij mij ook gaat gebeuren, XmoonlightX! We gaan het meemaken nu mijn BMI langzaam naar beneden gaat. @ChanelM, meid jij hebt ook al een hoop heftigs achter de rug zie ik in je handtekening. Bah! Ik ben net even op mijn plek gezet in een ander topic. Ik kwam blijkbaar kribbig over. Ugh, ik herken mezelf helemaal niet zo, maar merk dat ik zo baal van deze lange cyclus. Ik had echt gehoopt dat het alleen die eerste zou worden, maar we zitten inmiddels alweer op dag 34 en er is nog niets van een eisprong geweest...
Zou je niet balen dan? Je weet niks, en je staat stil. En hoewel de TS van dat andere topic niet veel met je bericht kan, begrijp ik jouw reactie wel. Jij wilt ook verder, ook al moet je 12 maanden de teleurstelling van elke maand ongesteld aangaan. Jij hebt vanuit jouw gevoel gereageerd, en daar is niks mis mee. Het probleem van typen is dat je geen gezichtsuitdrukking en intonatie erbij hebt.
Ah Jenneke, ik vind je reactie zó zó lief. Ik wil gewoon door. Had het allemaal zo anders voor me gezien. Je stopt met de pil en dan ga je proberen. Maar we komen niet aan proberen toe. De enige eisprong die ik gehad heb (of iig positieve ovutest) werd na 7 dagen opgevolgd door mijn menstruatie. Als ik met dit tempo 12 kansen zou mogen hebben, zouden we zes jaar verder zijn, hahaha.. (#altijdblijvenlachen)
Daarom, dan gaat het een 10 jaren plan worden om 1 kindje te mogen krijgen. Ik heb elke 30 dagen mijn menstruatie, mooi op tijd. En nee, het heeft me (nog) niks opgeleverd. Maar ik heb wel elke maand, elke 19e dag van mijn cyclus, mijn eisprong en dus weer een kansje. En ja, ik heb eindelijk 1x een positieve zwangerschapstest in mijn handen gehad. En daar houd ik mij dan weer aan vast. Het kan! Dus hopelijk deze ronde wel een plakkertje! Maar jij, jij hebt geen kansen gehad. 1x een eisprong, en that's it. En dat frustreert, lijkt me. Dus ja, af en toe mag je best zeggen "jij hebt tenminste kans elke maand", want jij staat helemaal met lege handen. Heel veel sterkte meid.
Ah Jenneke, je bent echt een grote lieverd, enorm veel dank! Ik hoop echt dat het bij mij ook allemaal op de rit komt. Vandaag over 4 weken heb ik weer een afspraak ih ziekenhuis. Is het bizar dat ik stiekem "hoop" op een cyste? Dat ze die weg kunnen halen en dat ik daarna pats boem iedere maand ongesteld word? Ik ben zo blij dat ik geen PCOS heb, maar zou tegelijkertijd dan wel een verklaring hebben voor waarom het allemaal zo lang duurt.
Nee het is niet raar dat je hoopt dat ze iets vinden. Ik en mijn man hebben de stempel onverklaarbaar. En dat is zuur. Enerzijds weet je, het kan. Anderzijds vraag je je af, als er niks mis is, waarom is het dan nog niet gelukt?
Volgens mij heb ik het al eerder tegen je gezegd , bedenk ik me nu🤔 Logisch dat je 'kribbig ' reageert. Je hormoonhuishouding is in de war , dus helemaal niet raar! En 1 kans op 6 kansen op 1/2 jaarbasis is idd niet hetzelfde gevoel. Maar helaas is het voor jullie beide frustrerend, want uiteindelijk hebben jullie beide nog geen zwangerschap
Ik heb 2 doosjes monnikspeper gekocht! Lange cyclussen... ook zo lang onderweg geweest na de pil.. Ook zoals jij weer n uitschieter ertussen gehad. De Etos pillen leken te helpen maar niet voldoende. Dat kruid wat er heeeeeeel minimaal in zit heb ik dus in pure natuurlijke vorm gekocht. En wilde ik mee beginnen. Ik heb het niet nodig gehad gelukkig!! (Hier nu weer hele andere spanningen of we op de eerste echo deze keer wel iets mogen zien!) Het is zo moeilijk... elk stukje in de kinderwens brengt zoveel onzekerheid en angst mee.. zo ervaar ik het tenminste. Van je menstruatie tot je ei... tot je NOD.. als het raak is weer of alles wel goed gaat. Het is zenuwslopend. Ik durf de monnikspeper nog niet de deur uit te doen. Maar hoop het nooit nodig te hebben. Maar misschien een tip voor jou. Lees er heel veel goeie dingen over.. en het is natuurlijk... heel veel sterkte.
Ronde 15... Van het weekend is mijn eisprong. En in de tussentijd maken we het geregeld gezellig. Gynaecoloog zei dat het zaad van mijn man goed genoeg is om elke dag wel te knuffelen. Dus vanaf donderdag tot maandag gaan we dat dan ook maar eens doen. Of het wat uit haalt, tja... De tijd zal het leren.
Hoi pancakes, ik kreeg na mijn eerste miskraam het advies om Vrouwenmantelthee te drinken en maca poeder te nemen in mijn ontbijt of smoothie. Beide goed voor het evenwicht van je cyclus en hormonen. Vrouwenmantel wel stoppen als je je eisprong hebt gehad. Maca kan je doornemen. Mijn cyclus was na de beide miskramen direct terug i orde, maar kan ook toeval zijn natuurlijk. Alleszins zijn het natuurlijke producten dus veel kwaad kan het niet. Sterkte alleszins, onzekerheid is nooit fijn. En succes met afvallen, ik geloof erin dat je cyclus zich makkelijker kan herstellen met wat minder kilo's. Het lichaam is een bijzondere machine met veel radertjes die op elkaar afgestemd moeten zijn...
Iedereen dank voor de lieve reacties! Ik ga monnikspeper en maca noteren. Die vrouwenmantel vind ik een beetje eng i.v.m. eisprong, maar monnikspeper en maca klinken interessant. De capsules van Etos lijken nog niet veel te doen, maar hey, dit is pas de vierde dag dat ik ze genomen heb. We gaan het zien Als het niets helpt, dan ga ik in augustus (dan ben ik een jaar gestopt met de pil) eens kijken of dat wil lukken. Hopelijk is het niet nodig! Ik heb ook hoop dat het naar beneden brengen van m'n bmi positief effect heeft! @Jenneke88, ha, er komen gezellige tijden aan voor jou en je man! Ik hoop van harte dat 15 keer scheepsrecht is.
Mmja heb die Vrouwenmantel nog even opnieuw bekeken en ik moest dat drinken om mijn baarmoeder sneller te laten herstellen dus excuus voor de foutieve info. Goed dat je zelf je logisch verstand gebruikt want dat was bij mij precies even zoek . Maar maca is een absoluut powerfood wat betreft hormonen. Go for it! Vergeet niet dat zo'N natuurlijke producten meestal niet op 123 werken en soms vele weken gebruik nodig hebben dus de moed niet opgeven als je niet direct iets merkt. Ik doe ook speciale yoga oefeningen om de bloeddoorstroming naar de baarmoeder en eierstokken te stimuleren. Google heupopeners maar eens...