Jeetje snap dat je hier van baalt ik heb wel vaker gehoord dat als menstruatie lang uitblijft na pilgebruik, je een medicijn krijgt dat de menstruatie opwekt wat soms een soort 'kickstart' geeft aan je cyclus. Los van de frustratie lees ik wel vaker hier op het forum (en ik loop al ff mee) dat het heel lang duurde voor de cyclus terugkwam na pilgebruik. Daarmee wil ik zeggen; het hoeft niet per see te betekenen dat er iets mis is met je, volgens mij kan het tot 2 jaar duren tot je cyclus normaal is.
Heey, Wat ontzettend balen! Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad, alleen bleek het bij wel pcos te zijn. Ik ben toen naar een reform winkel gegaan, en daar pcos creme gekregen van dr Lee. Na 2 weken ongesteld en toen elke 28 dg een menstruatie. Misschien heb je hier wat aan?!?
@Pimpelmeesje; bedankt voor je lieve reactie. We houden maar vol. Jij bent ook al een behoorlijke tijd bezig zie ik @Jeske; bedankt voor je tip. Ik heb geen PCOS dus vind het wel eng om dan zomaar aan de cremes te gaan. Jeetje meid, in jouw handtekening lees ik een hoop narigheid... Hoop zo voor iedereen dat ze snel zwanger zijn van een gezonde plakker!!
Jazeker, en ik snap jouw jaloezie ook wel hoor, ik heb dat wel eens bij vrouwen die voor de 2e, 3e etc bezig zijn. Natuurlijk mag hun verdriet er ook zijn, maar zij staan niet als enige kindloos stel op verjaardagen, zitten niet 's avonds met z'n 2en in een veel te groot huis, hebben meestal niet zo veel onzekerheid of ze überhaupt ooit zwanger kunnen worden of misschien compleet onvruchtbaar zijn en altijd kinderloos zullen blijven. En ik weet dat hier een taboe heerst op "wees blij dat je..." opmerkingen, maar soms moet je ook je zegens tellen.
@Pimpelmeesje Precies wat jij zegt! Het lijkt me zo'n fijn gevoel om er al 1 te hebben. Gewoon: weten dat je lichaam het kan! Geen gezeur van mensen wanneer jullie nou eens aan de kinderen gaan. "Ben je al zwanger?" krijg ik vaak te horen 'als grap' omdat we vorig jaar in mei getrouwd zijn. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte was van dat taboe. Als ik dat had geweten had ik hem iets voorzichtiger ingepakt, maar ik zou dat in real life ook tegen iemand zeggen. Op een vriendelijke manier. Natuurlijk mag hun verdriet er zijn, maar het lijkt mij een ander soort verdriet dan het verdriet van helemaal kinderloos zijn inderdaad. Hoe gaat het bij jullie met poging 4?
Hoi pancakes, Ach meis, wat rottig. Dat lijf werkt niet mee he. Vroeg mij nog af of je beetje boos op mij was. Toen na mijn opmerking de vorige keer zag ik je niet meer op het forum. Ik hoop dat die pillen werken bij je en super knap dat je aan het afvallen bent . Voel je je er ook goed bij? Doe je eigenlijk ook iets van sport en beweging? ik ben nu bezig met het boek de energieke vrouwen academie voedingskompas. Gaat over in balans brengen van hormonen. Misschien heb je er wat aan? Ik ben deze ronde ook begonnen met monikspeper. Wel die van bonusan. Ik laat je weten als het helpt. Ik heb lange cyclussen maar korter als jij maar heb geen goede eisprongen dus ook nog geen kans gehad vanaf dat we zijn begonnen. Wel fijn dat je binnenkort weer naar de gynaecoloog mag.
@Pancakes en Pimpelmeesje: Precies dit. De meeste mensen die ik ken die of zwanger zijn, of al een kindje hebben met een tweede onderweg doen er zo makkelijk over. Ik kreeg zelfs al de tip om op vakantie te gaan. Ik ben sinds ik met de pil gestopt ben al drie keer op vakantie geweest, zonder resultaat. En die meiden zijn allemaal binnen 3 maanden zwanger geworden. En ik sta nog steeds met lege handen. Het doet me, juist nu dat ik eindelijk een keertje een positieve test had, extra pijn. Want nu krijg ik van diezelfde meiden te horen van "Nou ja, nu weet je tenminste dat het kan." Het doet zo'n pijn. Wat als het nou weer 14 rondes duurt eer ik een volgende positieve test in handen heb? Mensen die al kinderen hebben, die weten niet wat voor iets moois dat ze hebben. Ik hoop dat we allemaal binnenkort een positieve test in handen hebben.
@Pitahaya Nee joh gekkie! Ik ben toch niet boos! Ik vind je nog steeds een grote lieverd hoor. Ik heb alleen even afstand genomen van het forum en daar ben ik nog steeds blij om, want ik kreeg ineens suuuperveel adviezen op me afgevuurd, waar ik altijd een beetje warrelig van word. Inmiddels ben ik hier best weer veel te vinden, dat heeft deels te maken met verveling op mijn werk, haha, ik zou het best iets drukker willen hebben. Ik doe niets geks qua sport. Iedere week zwemmen en elke dag 12km fietsen en dan in het weekend nog flink wandelen erbij. Ik heb niet veel puf om verder nog iets te doen. Ik hoop dat ik nog wat kwijt ben, maar ik heb zelf het gevoel dat er weer wat aan is of in ieder geval dat ik stil ben blijven staan. Ik ben heel benieuwd naar de capsules. Vandaag is dag 5, dus ik hoop stiekem dat ze volgende week wel iets gaan doen. @Jenneke, ik merk ook dat ik 'bang' begin te raken. Een van mijn beste vriendinnen vertelde me onlangs dat ze haar spiraaltje eruit wil halen als haar vriend is afgestudeerd. Toen hoorde ik mezelf ineens zeggen: "Oh ik dacht dat jullie eerst wilden trouwen?" Haha, ik moet mijn best doen om niet verbitterd te raken. Over een paar weken weer op kraamvisite bij mijn schoonzusje. Dan hoop ik niet ineens in huilen uit te barsten.
Hoi pancake Ik ben zelf al bijna 9 jaar bezig. Sinds dit jaar begonnen met iui. Aangezien het zelf toch niet lukt. Waarom weten we ook niet. Heb netjes een ei elke maand (hoop ik toch). Sommige dingen wat je zegt komt mij echt heel bekend voor. Ik kan me nog herinneren dat er op een gegeven moment 5 zwangere om me heen waren. Waarvan 1 een tweeling. Was denk ik 1 a 2 jaar geleden. Nou zeg wat was ik jaloers, verdrietig en boos. Ik had het toen ook opgegeven. Man stelde voor om het via de ziekenhuis te proberen. En dus zijn we in aug 2016 doorgestuurd. Moet wel zeggen die 8 maanden stoppen, heeft me wel weer moed gegeven. En jaloers zijn ... gelukkig heb ik dat niet meer. Tenzij ik echt even in een dip zit. Volkomen normaal hoor dat je zulke dingen voel. Denk zeker dat er meerdere zijn geweest die zo gedacht/gedaan hebben. Ik in ieder geval wel. Knuffel!!
Lieve Pancakes, ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, steeds dat wachten wachten wachten op je ei en menstruatie. Dat is ook gewoon zwaar kl*te! Het is ook logisch dat je soms misschien wat kribbeig reageert. Maar vergeet niet, dat ook al heb je elke maand wel een menstruatie, dat je dan automatisch wel kans heb op een zwangerschap he er zijn nogal talloze andere redenen waarom een zwangerschap niet zou kunnen lukken. Bijv slecht zaad, verklevingen, bepaalde hormonale problemen... dus je zou, theoretisch gezien, met minder eitjes per jaar veel vruchtbaarder kunnen zijn dan iemand die wel elke maand een eitje heeft en menstrueert. Zo heb ik zelf wel een regelmatige cyclus, elke maand een eitje (wel vaak pas tussen dag 20 - 23), baarmoederslijmvlies is mooi dik, bij vriendlief is alles in orde, alleen nu blijkt dus dat mijn progesteron (wat erg belangrijk is voor een goede innesteling en zwangerschap) weer te laag is. Hierdoor kan ik wel zwanger raken, maar de kans is volgens mijn gynaecoloog gewoon een stuk kleiner. Waarschijnlijk is dit mede een reden waardoor het nog niet gelukt is. Wij zijn nu in ronde 13 beland. Dus hier gebruik ik sinds vorige maand hormonen voor, en we hopen dat dit gaat werken.. Wat ik hiermee wil zeggen is; een regelmatige cyclus zegt niet altijd alles, al lijkt het misschien wel zo Wat betreft het al hebben van 1 kindje.. Ik kan mij best voorstellen dat meiden die helemaal nog geen kindje hebben zoiets hebben van wees blij met wat je hebt. Ik denk ook echt dat dat een heel ander soort verdriet is, maar beiden doen gewoon pijn. Ik prijs me ook echt gelukkig met het feit dat ik al mama ben. Als ik het even niet zie zitten denk ik aan mijn kleintje, en dan realiseer ik me ook echt hoeveel geluk ik heb met hem. Dat ik hem heb, voor hem mag zorgen en vertroetelen. Het helpt mij te relativeren en het is soms mijn enige houvast als ik het even niet meer zie zitten, het hele zwanger worden. Maar het neemt mijn verdriet niet weg. Mijn huidige partner heeft zelf nog geen kinderen en mijn kindje vroeg laatst wanneer hij nou eindelijk een broertje of zusje krijgt.. nou dan kan je ook wel even door de grond.. want wat moet je dan zeggen.. Soms moet je even relativeren, maar elk verdriet mag er gewoon zijn. Sterkte Pancakes! knuffel, hopelijk kan je snel door!! Pimpelmeesje, ChanelM en Jenneke, jullie zijn echt al vreselijk lang bezig. Moet echt een hel zijn om zolang te wachten. Hele dikke knuffels voor jullie!!
Ach, gelukkig, niet boos. Haha. Nou, weet je, je moet gewoon de adviezen filteren voor jezelf en er iets mee doen wanneer je zelf wil of juist gewoon lekker niet. 100 mensen is 100 meningen. Maar ik hoop gewoon dat jou ei snel komt en dat de supplementen en het afvallen bij je helpen! En ergens is het al positief als je cyclus nu iets korter zou zijn, ook al snap ik dat jij alsnog niet blij word van een cyclus van 100 dagen.
Hey Pitahaya! Ik had gelukkig weer supergoed nieuws op de weegschaal, dus ik ben gelukkig. Nu volgende week vrijdag weer wegen. Dit werkt echt goed voor me, om niet elke dag op die schaal te gaan staan. De weegschaal bij mijn ouders is nu echt mijn weegmoment. Ja, het enige advies waar ik tot nu toe echt iets mee gedaan heb, zijn er eigenlijk 2 bedenk ik me nu ik dit typ: afvallen en de Etos Zwanger Worden Pillen. Ik zit nu op CD 37 en nog geen teken van naderende eisprong, maar daar ben ik nu wel even blij om, want ik ga dit weekend naar Frankrijk met een vriendinnetje (naar een ander vriendinnetje), dus zou erg zonde zijn als mijn ei dit weekend sprong, haha. Je hebt gelijk hoor, dat zei ik nog tegen mijn man. Stel je voor dat deze cyclus 79 dagen wordt, dan is dat heel lang, maar dan is dat de helft van mijn vorige cyclus... (als ik dan in die spiraal verder blijf gaan, dan is de cyclus daarop eindelijk een soort van normaal ) Ach ja, ik heb betere en slechtere dagen. Het bericht van Baby Dream heeft me vreselijk geholpen, misschien onbewust. Maar haar woorden waren zo fijn; ook al heb ik maar een paar eisprongen, eentje moet genoeg zijn. Ik hoop alleen wel bij mijn volgende cyclus op een langere LF, want dat vond ik wel heel vervelend vorige keer. Had ik eindelijk mijn eisprong, werd ik 8 dagen later ongesteld. Wat voor 'nep eisprong' is dat geweest dan ... Hoe ist bij jou Pitahaya?
Dat kan heel goed hoor, dat het niet een echte goede eisprong was. Dat gebeurt vaak wanneer je langere cyclussen hebt. En wooow, mag ik even heel trots op je zijn dat je al zoveel bent afgevallen in zo'n korte tijd! Super knap! Wel bizar dat je dacht dat je was aangekomen. Trouwens, die beweging zit bij jou wel goed. 12 km per dag fietsen . Hier gaat het goed. Ik heb sinds we bezig zijn vanaf november, ook nog geen goede eisprong gehad. Dus wacht hier ook nutteloos. Maar goed, ik heb wel iets van een cyclus, ook al heb ik er op deze manier niks aan want zo word ik niet zwanger natuurlijk. Maar we houden hoop! Bij mijn zoontje was ik in de derde ronde zwanger en ook de eerste zwangerschap (miskraam) was in de derde ronde dus heb goede hoop voor deze ronde! Positief blijven he!
Hee en wat je zegt over 'dat dat vaak gebeurt' wanneer je langere cycli hebt, heb je het dan echt over de eerste cyclus of überhaupt niet? Want dan zou het deze ronde wel weer een slechte eisprong kunnen gaan worden Jaaa, ik ben ook heel blij met de kilo's! De eerste 'zeg ben je afgevallen'-vragen zijn alweer voorbij gekomen, dus dat is altijd erg motiverend. Ja, ik denk dat ik gewoon altijd negatief denk en dat ik daarom dacht dat ik was aangekomen. Haha! Meid, ik hoop echt voor jou dat 3x scheepsrecht is. Voor mezelf ook wel een beetje, maar 2x mag ook. Wat naar trouwens dat jij een miskraam hebt gehad, dat wist ik helemaal niet. Met hoeveel weken?
Nou ja, dat zei de gynaecoloog toen tegen mij. Als je cyclus langer is dan 35 dagen, is de kans groter dat het geen goede eisprong is geweest of dat er helemaal geen eisprong is geweest. Maar goed, je hoort ook wel eens dames die zwanger zijn geraakt in een mega lange cyclus hoor, dus het kán blijkbaar wel, maar die kans is kleiner denk ik. Probeer positief te blijven denken he! doe je nu trouwens elke dag ovulatietesten of dat niet? Ja, voordat ik zwanger raakte van R. heb ik een miskraam gehad. Mijn verhaal is echt te bizar. Met bijna 8 weken echo gehad bij de gynaecoloog. Die zei: Ik zie niks, het is een leeg vruchtzakje. Enorm verdrietig natuurlijk. Ik had geen bloedingen, niks. Voelde mij op en top zwanger. We werden doorverwezen naar de gyn voor verdere behandeling: Of curettage of pillen om miskraam op te wekken. Voor de zekerheid eerst nog even een echo gehad... Ik was toen denk ik 8 weken en paar dagen.... En toen: Mooi kloppend hartje! Mooi vruchtje. Alles zag er goed uit. Wat een geluk. Maar ik bleef onzeker en kon weinig van mijn zwangerschap genieten. En ik wilde niet meer naar de verloskundige want had weinig vertrouwen in hun (hun hadden immers niks gezien!). Dus extra echo gehad met 10,2 weken in het ziekenhuis en toen bleek het hartje gestopt met kloppen. Foute boel dus. Nog steeds geen bloedingen of iets. Met 11,2 weken een curettage gehad want het liet niet vanzelf los. Erg verdrietig was het allemaal. Maar na 3 maanden was ik zwanger van R. en tsja, wil niet zeggen dat ik het nu vergeten ben maar heb het wel een plekje kunnen geven.
Nou Pitahaya, we merken het vanzelf wel weer... Ik hoop stiekem dat ik nog voor 20 maart een ei + LF heb, dan kan ik dat bespreken met de gyn meteen. Ik doe om de dag ovulatietesten, omdat ik toch wel het idee heb dat ik iets merk. Vorige keer had ik superveel vruchtbaar slijm en vanaf dat moment ben ik iedere dag gaan testen. En jeeeeeetje wat een verhaal, ik weet gewoon niet hoe ik moet reageren. Wat een (hoe cliché) achtbaan zeg en met zo'n klote einde... Jemig wat een horror zeg! Zo blij dat het tóch goed was en dan uiteindelijk toch een curettage. Bah bah bah, wat ben ik blij voor jou dat jij een mooi zoontje hebt gekregen. Ik begrijp dat je dit toch altijd een beetje bij je blifjt dragen..
Hoihoi!! Ik kom je even opvrolijken, althans een poging tot. Na het stoppen met de pil in 2014 heb ik op dag 67 van mijn 2e cyclus (mijn eerste cyclus was 96 dagen) positief getest. Nu ben ik zwanger van de 2e waarbij mijn laatste menstruatie in oktober 2016 was. Het kan dus echt! Ik ben ook voor van alles gecheckt en had geen pcos zoals wat jij omschrijft. Blijf hoop houden. En oja, mijn bmi is nog hoger van die van jou. Ik ga voor je duimen meid! Heel veel sterkte.
O mijn god LMSB, I think you just made my day!!!! Wat geweldig! Ik ben zo blij hiervan! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dit geeft de burger behoorlijk wat moed! Gebruikte je ook ovulatietesten? Of was het gewoon een kwestie van om de zoveel dagen seks en af en toe een testje ertegenaan?