Compact camera

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan me een beetje helpen?
    Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe compact camera.
    Ik heb op dit moment eentje van Samsung, ik geloof tussen de 10 en 12 jaar oud. Met 7.2 megapixels.
    Maar ik vind het zo ongelooflijk vervelend dat hij er zo lang over doet om een foto te maken.

De punten waar ik dan eigenlijk een beetje naar op zoek ben is:
    - Qua bedrag ideaal onder de 150, maar heb als echt aller aller uiterste max 200 in gedachte
    - Eentje die er niet zo lang over doet om foto's te maken, dus sneller is. Wat dus oa ook handig te gebruiken is bij foto's van kinderen
    - Eentje die scherpe foto's maakt, ongeacht of het donker of licht is
    - Het moet een kleine camera zijn, niet persé een broekzakformaat, maar ook niet zo'n hele grote. Hij moet wel makkelijk mee te nemen zijn in bijv. een handtas
    - Makkelijk te bedienen
    - Werken op een accu

En ideaal zou natuurlijk zijn als de camera de 10 jaar ook heel zal halen:p
    Verder ben ik nog niet echt erover uit of ik nou nog meer eisen heb, maar dit is het wel zo'n beetje wat ik zo kan bedenken.

Ik zat zelf al even te kijken naar een Sony cybershot of canon ixus (één van de zoveel die ik daarvan tegen kom), of misschien nikon coolpix of Sony DSC-W810 of -W830 tegen.
    Maar ik heb geen idee waar ik nog naar moet kijken en welke het handigst zou zijn, er zijn zoveel variërende reviews, zoveel informatie, dat ik nou daarbij dus al vast loop.
    Dus iemand tips voor een goede camera? :D

2. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Heeft helemaal niemand een goede tip? :p:D

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Naast een spiegelreflex heb ik ook een compact camera.
    Die hebben wij destijds gekocht voor een vakantie waar ik de spiegelreflex niet mee wilde nemen.
    Het werd de canon sx600 hs.
    Nooit gedacht dat een compact camera voor zo een prijsje zulke scherpe fotos kan maken! Oké, de professionele camera kan hij niet toppen, maar dat weet je van te voren natuurlijk.
    Gezien het een camera uit 2014 betreft zal deze niet meer te koop zijn, maar model 610 is nog wel te koop. Misschien een keer in de winkel uitproberen?

Ik zie wel dat de 610 een paar tientjes duurder is dan de 600, maar misschien vind je wel ergens een leuke aanbieding?

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Waar je naar moet kijken bij een camera is lastig voor een ander te bepalen. Wat ben je van plan ermee te doen? Ja foto's maken, maar van wat? En meer van dichtbij of juist ver weg? Ga je de foto's uitvergroten of gebruik je ze zelfs alleen op de computer/telefoon?
    Spelende kinderen op de foto of meer stil leven?

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Dankje voor je reactie, ik ga even kijken ernaar!
    Ik wil er verschillende dingen mee kunnen, maar echt voornamelijk foto's maken van mn kind.
    En uitvergroten zal misschien eens een enkele keer gebeuren maar niet heel vaak. En het zal meer voor dichterbij worden dan dat ik echt van ver weg wil gaan maken.

Deel Deze Pagina