Oktober 2011 een ongeluk gehad met de auto waarbij ik nu nog steeds nek, schouder, concentratie, hoofdpijn en moeheidsklachten heb.. (niet handig als je in de zorg werkt) Nu ga ik starten met een revalidatietraject waarbij ik 2 x in de week behandelingen krijg van fysiotherapie, ergo, beweegcoach maatschappelijk werk etc. Voornamelijk doel: omgaan met de klachten Heeft iemand er ervaring mee? Geven ze bv ook advies over werk dat je bv beter iets anders kan gaan doen ofzo? Ik werk nu wel nog maar geen zware taken en de 28 uur valt me enorm zwaar en geeft veel klachten.. En wat doen ze verder?? Iemand ervaring??
ik heb net een revalidatietraject achter de rug bij Medinello. Ik heb na de intake-procedure specefieke doelen opgesteld met mijn behandelcoordinator. Bijv accepten van mijn beperking. Beter leren grenzen te bewaken en zicht krijgen op de hoeveelheid uren die ik kan werken. Ik had trouwens last van bekkenklachten icm met een lichte halfziijdige verlamming. Ik ben prima begeleid en het traject heeft met veel opgeleverd. Heb specefieke spiergroepen getraind , manuele therapie gehad en uiteindelijk advies gekregen om regelmatig mijn wervelkolom na te laten kijken bij het begin van klachten. Bij de pscholoog is veel gekeken naar waarom ik het zo lastig vind om grenzen te stellen en hoe ik tegen mijn beperking aankijk. Dat laatste was heftig, het heeft veel losgemaakt en ik heb echt een knop om kunnen zetten. Met de ergotherapeut heb ik naar mijn dagindeling gekeken en we hebben een opbouwschema gemaakt om mijn werk weer volledig op te pakken. Helaas heb ik daar nog niets van in praktijk kunnen brengen. Er sluimerde al een depressie en door te gaan praten wat er nu echt diep van binnen in me omging in combinatie in de winterperiode met minder licht heb ik een best ernstige depressie doorgemaakt waarvan ik nu gelukkig goed herstellende ben. Van werken is voorlopig nog geen sprake dus.
Ik heb 4 jaar geleden of misschien zelfs 5 jaar geleden een multidischplinair-traject gehad (als ik het zo goed schrijf). Volgens mij komt het overeen met jou revalidatie-traject. Ook bij mij ging het om een whiplash. Bij mij hield het in; 2x per week fysiofitness van +/- 1,5 uur 1x per week fysiotherapie van 1 uur 1x per week een neuropsycholoog van 1,5 uur. Zo'n traject heeft bij mij 12 weken geduurd. Zo'n revalidatie-traject is voor ieder persoon anders. Veel personen hebben er toch wel baat bij omdat ze na zo'n traject beter weten hoe met de pijn om te gaan, en om de pijn te accepteren. Nu lees ik dat je in oktober 2011 een ongeluk hebt gehad. Dus je hebt je revalidatie nog binnen de 2 jaar, dat is heel goed want nu heb je een vele grotere kans op genezing. Want 85% geneest binnen 3 maanden, 65% geneest binnen 2 jaar en na die 2 jaar geneest helaas nog maar 15% en na 3 jaar is het chronisch (zo noemen ze het vaak bij 2 jaar, maar is eigenlijk bij 3 jaar). Luister iig goed naar je begeleiding en houd je niet groot en zeg wat en waar het pijn doet en waar je mee zit. Hoe kleinzerig je dan ook klinkt, de therapeuten en artsen kunnen je dan 10x beter helpen. Ik heb helaas geen baat gehad met die revalidatie. Ik heb in 2006 2x een ongeluk gehad en ben in 2008 (na tig x het ziekenhuis in en uit te hebben gelopen) begonnen met revalidatie. Ik kon met fysiofitness bijna niets dan alleen op een tempo en de kracht van een 80-jarige vrouw fitnessen. Ik had krachtverlies, zat toedertijd zover met mezelf in de knoop, omdat mijn hele leven was afgenomen. Ik werk sinds 2006 niet meer, het jonge 21 jarige (dat was ik toen) leven werd een 70 jarige leventje, en dan nog maar niet te spreken over mijn sport (daar heb ik veel tranen om gelaten en nog steeds, na bijna 7 jaar kom ik niet meer kijken bij de vereniging ). Ik heb heel intensief aan sport gedaan, zelfs met internationale wedstrijden, dit is me toen afgenomen en heeft welgeteld 3 jaar geduurd voor ik het kon accepteren. De pijn kon ik snel accepteren, puur en alleen omdat je leven gewoon doorgaat en anders ga je er helemaal aan onderdoor. Ik heb het hele traject doorstaan en mijn eindbeoordeling was niet zo goed, zelfs slecht helaas. Maar goed das mijn beoordeling. Omdat jijzelf er redelijk optijd bij bent hoop ik toch zo voor je dat jij er wel baat bij hebt, want geloof me, een whiplash wens je je ergste vijand nog niet toe.
Ik ben eind 2010 begonnen met revalideren, ik had bekkenklachten die na de bevalling doorzetten waardoor ik op bed terecht kwam, daarnaast had ik ook nekklachten door een ongeval op 12 jarige leeftijd. Ik kan zeggen na 10 weken revalidatie plus 3 maanden zelf revalidatie dat ik voor 98% beter ben. Die laatste 2% slik ik door het leren omgaan wat ik heb gedaan kan ik dit heel goed bolwerken, en ik weet ook wanneer ik een stapje terug moet doen. Succes
Bedankt voor alle info! Ze hebben wel duidelijk gezegd dat het niet zo zeer het beteren van de klachten is maar meer het omgaan met was dat hij jullie ook??
Nou, bij mij was het (2 jaar na ongelukken) meer om de spieren sterker te maken en idd ermee leren om te gaan. Leren omgaan is gelukt, meer omdat je moet en de pijn wegdrukt. Spieren versterker is helaas niet gelukt omdat de kracht totaal verdwenen is. Maar ik zou je heel erg goed laten informeren over enige verbetering van je nek, omdat je nog binnen de 2 jaar zit. Wat heb je trouwens allemaal gehad voor je met revalidatie begint? artsen/therapien/spychologen ed. Want meid, je hebt nog kans om te genezen met de juiste hulp.
Das niet veel. Misschien moet je ook eens informeren naar een neuroloog (evt met mri-scan) en een neuropsycholoog. Het is immers toch iets neurologisch terwijl het wettelijk niet zo gezien mag worden. Gewoon bij je HA een beetje dringen voor een verwijskaart naar de neuroloog.
Hier oom revalidatie traject weblogs helaas geen verandering in de klachten dus na 10weken is de revalidatie gestopt. Had 2x per week fysiofitnis 1x ergo 1x per week maatschapPelijk werk 1x per week psycholoog 1x per week sportgroep 1x per week o tspanningsgroep De fisiofitnis werdna 6weken wel beetje afgebouwda 1x per week. Succes in iedergeval.ze dachten niet niet na over wat ik eventueel kan kwa werk.en hoe ik zelf voor me kids kan zorgen als me man naar buitenland is .hun gaat idd voornamelijkom het omgaan met de pijn. Dus ben nu met UWV bezig die doen gruwelijk moeilijk. Hoop dat t je helpt.
Dat heb ik ook niet. Ik had last van hoofdpijn, stijdheid, misselijkheid, tinteling in mijn vingers. Ik kreeg in eerste instantie ook geen verwijzing (alleen voor fysio), maar na flink aandringen heb ik de verwijzing toch gekregen. Er is toen trouwens niks gevonden (want eigenlijk altijd het geval is van whiplashpatienten), maar toen is het ziekenhuisballetje wel gaan rollen. Neuroloog - neuropsycholoog + neurologische test - sportfysiofitness - revalidatie - therapeuten - pijnpoli enz enz. Na 6 jaar ziekenhuis in en uit, is mijn medische kant afgelopen en kan tot nu toe niemand iets voor me betekenen.