kan iemand mij helpen met vraag: bakfiets nodig of niet echt??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is misschien beetje raar dat ik nu alvast wil kijken hoe ik het ga doen in de toekomst maat ik zit met grote dilemma: bakfiets nodig of niet???

> Heb nu baby 3mnd en klein hondje.
    > Woon in Den Haag bij het strand (2 haltes of lopen kan prima).
    > We willen 2e kind binnen 1-2 jaar.
    > Hondje gaat overaal mee..
    > Geen kinderopvang dus ik hoef baby nergens naar toe brengen. Pas vanaf jaartje 2 naar peuterspeelzaal of zo, maar wellicht is in de buurt kan ik ook zo lopen?
    > winkels op de hoek dus ik hoef geen fiets of auto voor boodschappen
    > woon 2 hoog dus ik moet nu elke keer trap naar beneden om naar buiten te gaan. Stel heb ik 2 kinderen en wil naar het strand dan kan ik misschien beter bakfiets hebben: met kinderen + hond naar de fietsenstalling en zo weg. Anders moet ik alle onderdelen van kinderwagen naar beneden slepen en dan hondje en dan nog 2 kinderen. Of denk ik te ingewikkeld nu?

Nu heb ik geen bakfiets nodig omdat alles met kinderwagen doe of auto en baby nog te klein is voor het strand bijvoorbeeld. Ook omdat ik maar 1 kindje heb, maar stel heb ik twee van 2 jaar en 6 mnd bijvoorbeeld heb + hond dan is makkelijker misschien bakfiets?
    Of is de bakfiets ook handig voor naar school brengen?? of tegen die tijd van 4 jaar gaan ze zelf fietsen? (Waneer kan kind zelf gaan fietsen??).

Omdat ik nu moet beslissen of we een plek in nieuwe fietsenstalling willen moet ik ook beslissen of ik bakfiets wil. Op zich bakfiets niet duur maar plek kost wel wat en is wel zonde vind ik als we dan die fiets maar 1-2 keer per jaar gaan gebruiken...
    Plek kost 15 euro per maand. Bakfiets rond 400 euro 2e hands.

Waneer en waarvoor gebruiken jullie bakfiets?
    Vanaf waneer kan baby erin?
    Gebruiken jullie bakfiets ook in de winter?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb een bakfiets sinds januari 2012. De fiets kreeg ik dus 1 maand voor de uitgerekende datum van ons 2e kindje.
    Mijn kinderen zijn nu 4j4m en 1j4m.

Ik zou niet anders meer willen. Maarja ik deed sowieso veel met de fiets.
    Heerlijk om met de kinderen op de fiets naar het strand te gaan, zijn ze moe, gaan ze gewoon even lekker slapen (dat is in het openbaar vervoer niet mogelijk natuurlijk)

Verder gaan kindjes vanaf 4 jaar een beetje zonder zijwieltjes fietsen, maar echt niet dat ik mijn oudste nu op dr eigen fiets door het verkeer laat feitsen naar school toe.

Voordeel vind ik ook dat als het regent je kindjes droog zitten (wij hebben er een 'tentje' op)

Bakfiets kun je met baby mee en maxicosi vanaf een week of 12 gebruiken geloof ik.
    Bakfiets wordt hier dagelijks gebruikt (oudste naar school brengen, boodschappen doen en ik ga er zelfs mee naar mijn werk). Zomer of winter, dat maakt mij niet uit!

He tis een afweging die je zelf zal moeten maken, maar ik vind het echt makkelijk. Zeker als de jongste in zo'n baby- of peuterstoel kan zitten en je niet meer de maxicosi mee hoeft te nemen (dat vind ik zo'n k*t ding om te tillen)

Als je nog wat wilt weten , vraag je maar!

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    en gewone fiets met fietskar erachter? of duowagen?

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    we hebben geen plek om fietskar te bewaren...
    duowagen gaat hier ook niet- ik woon 2 hoog dus elke keer loodzware wagen trappen op en af meeslepen gaat niet.
    Met 2e kind wordt het alleen meerij plankje... meer niet... en laten we hopen dan tenminste 1 kind kan dan al lopen..

Jacky78: bedankt.
    Ik werk vanuit huis dus naar werk ga ik zoiezo niet... alle vrienden en strand op loopafstand met kinderwagen maar met 2 kinderen zal het lastiger worden lijkt mij dan bakfiets wel handig denk ik.

Heeft iemand ervaring met hond in bakfiets (Westie)?? ze is nogal bang voor alles wat beweegt - hebben haar een keer in kano meegenomen - ze klimt dan op je hoofd als kat met nagels uit.. maar als ik haar vast maak misschien valt het mee of is het dan te hobbelig??

Deel Deze Pagina