Wanneer nu juist eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Bianca, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik vraag me eigenlijk af wanneer de eisprong nu plaats heeft. Is dat op de dag voor de stijging of op de dag van de stijging?
    Bij mij was mijn temp gisteren 36,1 en vandaag 36,4.
    ALS ik mijn eisprong nu zou gehad hebben is dat dan op de dag van 36,1 of op de dag van 36,4?

En maakt sex op de dag van de eisprong nog een verschil of is het dan al te laat?

Groetjes.

2. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Als je temp de aankomende 2 dagen ook nog stijgt of in elk geval hoog blijft heb je je ei gister gehad dus op de dag van 36.1.

Klussen op je eidag is nog niet te laat hoor. Maar je ei moet wel 24 uur na springen bevrucht worden anders sterft je ei, deze leeft maar 24 uur. Zaad heeft ongeveer 12 uur nodig om bij je ei te komen, dus het ligt er ook wel een beetje aan hoe laat je ei springt.

Suc6 :)

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hmmm, gisteren hebben we nog geklust in de vroege avond (zo rond 19u) Ik had in de namiddag pijnlijke borsten, buikpijn en een opstoot van dik slijm verlies. Net of alles kwam er in 1 keer uit. Sorry voor de nogal beeldige uitleg, maar ik kan het niet anders zeggen.

Dus we hebben eigenlijk zo'n 3 a 4 uur na dat slijmverlies sex gehad. Nu heeft mijn man wel trage zwemmertjes.

We moeten op 16 januari op intakegesprek bij de fertiliteitsarts. Dus hopelijk lukt het ons toch nog gewoon. Deze ronde was een natuurlijke ronde, maar blijkbaar is mijn eitje toch op bezoek geweest!

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Het is nu afwachten geblazen... je hebt het zelf niet meer in de hand nu he?....
    Hoop dat het raak is voor jullie en anders suc6 bij de fertiliteitsarts :)

5. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Nee, idd. Nu word het gewoon afwachten. Pfff, vreselijk vind ik dat wachten. Maar het hoort erbij natuurlijk, he! Ach, we zien wel. Ik heb er mij al bij neergelegd dat we mss een behandeling zullen krijgen. Alle hulp is welkom!

Mijn borsten zijn wel nog steeds gevoelig dus denk wel dat ik mijn eitje gehad heb. Ze doen echt pijn aan de zijkant als ik eraan kom of gewoon met mijn arm er tegen kom...

Jij ook veel succes!

Groetjes

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    mag ik een kleine aanpassing maken? ;)

ei leeft 12 uur na sprong;
    zaadjes zwemmen gemiddeld! 10cm per uur, en het is 12cm naar de eileiders! EDIT vanaf de baarmoedermond.

wel is het zo dat in het ideale geval de zaadjes even in de vagina blijven om zich aan te sterken in het slijm; dus als je een (half) etmaal voor eisprong nog sext is het zeker ideaal.

klingel.

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Mijn temp was vandaag terug gezakt naar 36,2!Dus toch geen eisprong.
    Deze cyclus is zonder medicatie omda we volgende cyclus starten met een behandeling, dus het kan zijn dat ik nu gewoon geen eisprong krijg, he!
    Ik was aan Clomid.

Ok, bedankt voor je uitleg Klingel

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    hey klingel....je ei leeft 12-24 uur...heb net voor de zekerheid nog even gegoogled want ging nu aan mezelf twijfelen :)

Dat van de tijd dat de zwemmers nodig hebben, had ik gelezen hier op het forum...

Nouja, beste blijft toch om 1 of 2 dagen voor je ei te klussen ;)

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @kweb: hmm, zal wel meerdere info rondzweven op internet...

ik heb in elk geval uit mijn zwangerboeken en van de gyn gehoord 12 uur.

maar beter dat ie stiekem langer leeft dan korter he! ;)

10. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    hahaha ja idd daar heb je helemaal gelijk in :)

11. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik heb nog een vraagje.

Op dag 16 heb ik in 1 keer veel slijm (eggwhite) verloren en had een heel gevoelige buik en pijnlijke borsten. Maar mijn temp is van dan af nog ni beginnen stijgen.
    Dag 16 36,1 dag 17 36,4 dus wel dan 0,3 gestegen maar de 2 dagen daarna was het 2 keer 36,2 en nu was het gisteren 36,7 en vandaag 36,9. Nog nooit zo'n hoge temp gehaald.
    Dag 18 en 19 ben ik wel een beetje ziek geweest en alles wees erop dat ik dag 16 of 17 mijn eisprong gehad heb. Mijn hele lichaam gierde het uit.

Maar wanneer zou ik nu een eisprong gehad hebben?
    Dag 16-17 of dag 19?
    Ik ben al sinds dag 18 misselijk, moe, hoofdpijn, gevoelige buik, gevoelige borsten, .... een ziek gevoel.

Ik geraak er echt niet meer uit!

Iemand raad?

Groetjes en al bedankt

12. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Niemand? :(