opgeblazen gevoel 1° helft cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door framboos, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Hallo iedereen,

We zijn reeds 15 maanden aan het proberen voor een baby.
    Vooral de laatste 2-3 maanden heb ik in de eerste helft van de cyclus (oestrogeen) nogal last van een opgeblazen gevoel.
    Symptomen:
    - gespannen en zware kuiten
    - gewichtstoename van 1,5 tot 2kg
    - dikke buik
    - emotioneel, beetje neerslachtig
    - darmen liggen plat: geen hongergevoel + moeilijk naar toilet

mijn dokter zegt: 'tja, sommigen reageren nogal hevig op oestrogeen' ;)
    Heeft er iemand nog last van? En doen jullie daar iets aan, of ondergaan jullie dit gewoon? Ben zelf niet echt een voorstander van allerlei pilletjes en supplementjes.. Bestaan er huis- tuin en keukenmiddeltjes voor? Veel water drinken, zou dat helpen?

groetjes!
    Framboos

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik onderga het gewoon.....helaas....whahaha

Nee eigenlijk ben ik blij dat ik het heb! is uitzonderlijk voor me, en heb het nu 2 cyclussen al....het is niet prettig. Maar na eisprong voel je je weer beter.

En ben je snel zwanger is het ook weer over (naast de zwangerschapskwaaltjes hihi) en daarna ga je weer aan de anticonceptie lijkt me...dus ook geen last meer van.

Dus ff tanden bijten en doorzetten hahaha.

wat je wel zou kunnen doen, is kijken of er iets homeopatisch is wat de hormonen wat uitzwakt.....je cyclus eigenlijk wat meer normaal laat verlopen..die izjn er wel!

Succes ermee.

3. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    da's nu ook wel raar, je hebt er ook pas 2 cycli last van.. ik ook! Vroeger had ik er slechts een paar dagen last van, en de symptomen waren niet zodanig dat ik me erin begon te ergeren, maar nu is het een gradatie erger en duurt het ook langer.

Misschien ligt het aan het weer, of het vallen van de bladeren :D

Deel Deze Pagina