Kan iemand mij het aflezen van tempkaartje uitleggen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door kiss87, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dit is pas de eerste ronde dat ik temperatuur, en snap er nog niet zo veel van. Heb dan ook een paar vragen.

1. waarom staat er een kruis, die een eisprong betekend, op dag 18? Terwijl hij een dag daarvoor toch ook al iets stijgt? Waar basseert FF dat op?

2. Vandaag had ik wederom slijmerige afscheiding, nu wou ik dat invoeren bij FF en dan ineens schiet het kruis, dus de eisprong, naar dag 19!! Dat is toch ook vreemd? Terwijl ik inmiddels al op dag 23 zit.. waarom doet FF dat?

3. Stel nou dat ik dag 18 mijn eisprong heb gehad, waarom zakt de temperatuur op dag 4 en 5dpo alweer??

4. Of denken jullie dat mijn eisprong nog moet komen, ivm slijmerige afscheiding? Maar dan klopt de temperatuur toch niet meer?

Even ter info, ik temp elke ochtend om 7.00 uur, dan ben ik altijd meteen wakker, dus dan heb ik niet eerst een half uur liggen draaien.

Misschien zouden jullie eens naar mijn kaartje willen kijken?
    http://www.fertilityfriend.com/hom23e/2a4112

Nou ja, hoop dat jullie me met mn vragen kunnen helpen, zodat ik er iets meer van snap.

Liefssss

2. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik denk dat FF je kruis wel goed heeft gezet. Soms is er een temperatuur dip te zien vóór een eisprong. Je ei spring dan de dag na de dip.
    Dat je temperatuur wat daalt in de periode na je eisprong is in eerste instantie niet erg. Zolang hij maar boven de coverline blijft. Wanneer je temp op het eind van je cyclus daalt kan dat een teken zijn dat je ongi er aan komt.

Succes met tempen. En je aan je temp te zien heb je een mooie eisprong gehad. Hopenlijk heb je over een dag of 9 een mooie test in handen.

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    thnx voor je snelle reactie,
    Maar wilde dus net op de dag van vandaag erbij zetten dat ik slijmerige afscheiding heb, maar dan springt mn eisprong-kruisje ineens op dag 19?! Kan ik het beter niet aan FF doorgeven dat ik slijmerige afscheiding had?

Ben echt benieuwd hoor, hoe mn temp verder gaat..

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hoe lang is je cyclus normaal gesproken altijd?
    Je kunt het wel gewoon aangeven in FF. Zou kunnen dat je ei idd later was. Maar ik blijf erbij dat ie nu wel goed staat.
    Dus dan misschien toch maar niet. is je NOD lekker een dagje eerder. :D

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Haha, dan laat ik het zo staan!
    Vandaag ook geen last van slijmerige afscheiding meer, dus het kan ook nog zijn dat het gisteren kwam doordat we snachts gevreeën hadden:).. Hihi..

Mijn cyclus lengte is de afgelopen maanden wel verschillend, niet drastisch ofzo hoor.. 31-30-28-34..
    Als mijn eisprong zo klopt dan is mijn cyclus 32 dagen, das dan ook wel mijn gemiddelde lengte.. Dus het kan best aardig kloppen.

Nou ben benieuwd wat deze ronde gaat doen, hebben goed geklust rond die dagen, dus daar kan het niet aan liggen ;).

Thnx voor je reacties!

6. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Mooi kaartje hoor! Hoop voor je dat het zo blijft en hij niet naar beneden gaat. Ik herken het verspringen van het kruis wel. Bij mij heeft ie wel eens een verschuiving gedaan na het invullen van positieve ovulatietest. Ik denk dat ff het wel goed heeft bij jou.
    Succes

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ja mn kaartje ziet er best duidelijk uit, duidelijke eisprong.. En hoge temperaturen.. Maar ja moet gewoon afwachten haha!
    a.s. zondag is mn nod.. Maandag testdag! Spannneenndd!

8. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Inderdaad spannend!! Heb je ook al iets van symptomen weten te ontdekken?? Wat duren de dagen lang he, als je moet wachten. Maar, het is al bijna donderdag... weer een dagje dichterbij.... Ik hoop met je mee.

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou om heel eerlijk te zijn heb ik echt nergens last van :O..
    Dat is echt voor het eerst.
    Normaal zit ik rond deze tijd (paar dagen voor nod) mijzelf helemaal gek te maken met allerlei verschijnselen..
    En dat heb ik nu niet?!
    Niet misselijk, geen krampen, geen hoofdpijn, niet vaak plassen..

Het enige wat anders is, is dat ik van de week bruin bloed in mijn slipje had... toen ik afveegde was er niets te zien. En dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt?

Mjah, gewoon afwachten he..
    Inderdaad voor ik het weet is het weekend.. En dan is het weekend ook zo alweer voorbij en dan ben ik hopelijk NIET ongesteld! hihi..

10. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    En? vandaag al iets te voelen in je lichaam?? Temp ietsie omlaag zie ik. Gelukkig is het alweer bijna vrijdag :D
    Hopen dat het morgen nog zo mooi boven de coverline is.

Liefs Boes

11. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Heyy!!

Ja ietjes gezakt, maar nog 37,1 graden, nog steeds de hoogste graden op de uitschieter van gisteren na! Dus opzich vind ik dat niet zo erg.

Denk af en toe kriebelige/tinteling in mijn tepels te voelen, dan moet ik er ff over heen "aaien/vegen" en dan gaat het weg (kan ook tussen me oren zitten.. geloof namelijk niet alles meer wat ik voel, omdat ik elke ronde dingen voel)

Het enige wat ik zeker gevoeld heb, was toen ik de trap af liep met mn zoon in me armen.. Ineens zooo een kramp onder in mijn buik, boven mijn schaambodje, leek wel een wee! :O Ja, dat was echt pijnlijk..toe zeurde het nog even na..
    Dus wat dat nou was??

Zie het wel wat de dag morgen brengt :)

Vandaag jou vruchtbaarste dag, al je ei gevoeld?

12. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wanneer zakt de temperatuur zo ongeveer eigenlijk als je ongi gaat worden? op de nod dag zelf? of al een paar dagen ervoor?

Liefs

13. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hey kiss,

Bij mij duikt temp op ongi dag naar beneden (tampontechnisch zeer handig!!) Die steek heb ik vaker gehoord bij meiden die daarna zwanger bleken te zijn maar ik wil je geen valse hoop geven dus laat dit het ene oor in gaan en het andere uit.

Ik ben ei kwijt. Vanmorgen zo'n lage temp dat het nog niet gesprongen kan zijn. Niet helemaal secuur geweest met ovutestjes dus ik weet het even niet meer. Mijn lichaam geeft nooit iets aan dus ik kan niet zonder hulpmiddeltjes als tempen en ovutesten. Misschien morgen niet zo'n sneeuwwitte ovutest als vandaag. Lets hope:)

He, morgen weer een dag. Vandaag is gelukkig alweer bijna geweest en dan is het weer iets dichter bij maandag :D

Liefs Boes

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ahhh vervelend je ei kwijt zijn!
    Heb je vaak een lange cyclus?

Ik weet in ieder geval dat ik sowieso tot dinsdag wacht met testen mocht ik niet ongi worden.
    Want testen voor nod word ik niet gelukkiger van. Scheelt ook dat ik geen testen in huis heb hoor!

Ben ook wel benieuwd hoe dat bij mij zou gaan, met mn temperatuur, of die ineens naar beneden zou zakken.

Ach jaaaaaaaa... we zien het wel.. Hoop nu wel dat het weekend lekker snel voorbij zal gaan!
    Maar toen ik dit topic opende is morgen alweer 1 week geleden, en dat is echt snel voorbij gegaan!

Liefs, enne morgen laat ik wel weer wat van me horen.

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    12 dpo, nog 2 dagen te gaan.. en mn temp is ook vandaag 37,1!!

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hey meid, je temp ziet er nog zeer mooi uit hoor.

Bij mij daalt mijn temp altijd de dag dat ik ongi ga worden en dan gaat ie wel onder de coverline dus jij hebt nog niks te vrezen hoor.

17. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Goedemorgen, kon het niet laten je temp weer even te bekijken :D

Hij is nog steeds mooi hoog he? Nog steken gehad? Wachten tot dinsdag is verstandig. Pre-testen maakt vaak niet gelukkig. Althans, dit heeft mij nooit gelukkig gemaakt.
    Mijn cyclus is gemiddeld 31 dagen maar schommelt ook wel tussen 28 en 31. Zou ei op dag 17 moeten hebben maar elke maand lijkt hij op een andere dag te willen springen. Normaal gesproken kom ik er met ovutestjes wel uit maar daar ben ik denk ik te laat mee begonnen. En aangezien ik nooit iets voel maakt mijn lichaam het me niet makkelijk. Het blijft ook voor mij weer afwachten. Ik ben nooit zwanger geweest dus ik weet ook niet of ik dat zal voelen. Hoe voelde het bij jou met de eerste? Toen wel verschijnselen? Kun je de spanning een beetje aan?

Liefs

18. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Vandaag op mn werk meerdere keren ongi krampen gehad, *snik*.. ook heb ik last van veel witte afscheiding. Helaas heb ik dit altijd voor ik ongi word, dus ben bang dat ook deze ronde voorbij is.. Maar goed, ik blijf hoop houden!

Bij de zwangerschap van mijn zoon had ik juist helemaal geen ongi krampen, en daardoor ging ik testen. Wel heb ik de hele zwangerschap last gehad van afscheiding, maar weer niet meer of ik dit nou ook al met 4 weken had.
    Maar ja, bij hem was ik ook heel snel zwanger!!!!!!!!

En nu duurt het allemaal wat langer, en dan ga je nog meer in spanning zitten. Vind wel dat deze maand heel snel voorbij is gegaan, dus dat scheelt dan ook wel weer. En nu ik temperatuur geeft het mijzelf ook wat meer rust. Weet in ieder geval dat we "goed" op de juiste dag hebben geklusd!

Vervelend he als je je ei niet kan vinden! hoop voor je dat ie dr nog aan komt!
    Ik heb trouwens deze keer mn ei helemaal niet voelen springen, normaal voel ik het wel..

Maar ja, blijven afwachten nu!

kussjess

19. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Bah, mn temp is gezakt! :( snik..
    Nog geen bloed gezien, maar verwacht het elk moment.. heb onwijs buikpijn.. Grr ronde 6 alweer!

20. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    He shit kiss, ik had eigenlijk wel goede hoop voor je na die steek. Maar, ik weet ook als geen ander hoe je jezelf voor de gek kunt houden! Deze temp duidt inderdaad op een aankomende ongi, tenzij hij morgen weer omhoog schiet maar hoop hier maar niet op.

Nieuwe ronde in dus. Dit ken ik maar al te goed. Ik ben bezig met ronde 14...:$

Veel liefs Boes

Deel Deze Pagina