Dag lieve dames, Ik wil graag jullie meningen, ervaring en adviezen/tips over het volgende: Zoals de meesten hier probeer ik zwanger te raken. Ik zit nu in de zevende ronde, en 17april is mijn NOD ( a.s. dinsdag). Maar ik voel me heel vreemd; trekkerig gevoel in mijn buik, ontzettend moe alsof ik een hele berg heb verzet, slaperig, hoofdpijn en rugpijn. Gisteren was ik ineens vrij misselijk maar dit was pas 's-avond na het eten van een paar chipjes. Elke vezel in mijn lichaam zegt dat er een hele kleine kans is dat het deze maand nu eindelijk is gelukt, maar toch ben ik heel erg bang voor een teleurstelling. Het volgende is namelijk het geval, ik heb een hele korte cyclus van 23 dagen, soms wel eens 22 dagen. En ik las een tijdje geleden ergens dat je dan eigenlijk niet eens een eisprong kan hebben, en als je die hebt dan is de luteale fase veel te kort om zwanger te kunnen raken. Graag dus antwoord op beide vraagjes: herkennen de vrouwen die ooit zwanger zijn geweest bovenstaande symptomen en zijn er vrouwen met een korte cyclus maar zeker weten dat ze een eisprong hebben? Liefs, Babyblues...
Misselijkheid wegens zwangerschap is meestal voor je gegeten hebt, dus als het erna is, zou ik zeggen dat je iets gegeten hebt dat je slecht bevalt o.i.d. (hier heb ik het van mijn vitaminepil heb ik ontdekt, ga dus een andere nemen). In combinatie met de andere dingen: misschien een griepje?
Mijn cyclus is ook tussen de 23 en 25 dagen en mij eisprong valt eigenlijk altijd op dag 12. Dit meet ik met behulp van mijn ladycomp (een cycluscomputertje). Van mijn dochter ben ik meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt. Je hoeft je denk ik geen zorgen te maken. Een cyclus van 21 dagen is wel te kort om een eisprong te hebben.
Zelfs met een cyclus van 21 dagen kun je een eisprong hebben hoor. Bij minder dan 23 dagen raden wij waar ik werk wel aan om al tijdens de menstruatie te beginnen vrijen.
Ligt er net aan wanneer je je ei hebt... ik heb mijn ei ca. dag 17 met een cyclus van ca. 23/24 dagen...
Inderdaad, het is een combinatie van factoren. Maar als de eisprong dus vroeger valt in de cyclus (wat meestal het geval wel is), is vrijen tijdens de menstruatie een must.