Groot ei, slechte kwaliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eilandmuts, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb een vraag.

Ik heb pcos, slik clomid en mag elke maand voor follikelmetingen komen. Meestal krijg ik mijn laatste FM als mijn eitjes rond de 20 mm zijn. Dan zegt de gyn standaard 'vandaag of morgen heb je je eisprong' en weet ik eigenlijk standaard dat dat op z'n minst nog een week duurt. Ze groeien dus erg lang door.

Afgelopen week kreeg ik daar ook visueel bevestiging van, want ik moest wegens klachten even tussendoor komen voor een echo. Ik had dus een ei van 28 mm :$

Her en der lees ik dat hoe groter de follikels zijn als ze springen, hoe slechter de kwaliteit van het ei is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen? Klopt dit of is er niks van waar?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij kunnen zulke grote follikels uitgroeien tot een cyste....
    Of ze een slechter ei kunnen bevatten, geen idee.

3. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Ik weet niet of je clomid gebruikt? Bij mij groeide ze wel eens door tot 44mm voordat ze sprong en met clomid. Ik kreeg dan ook pregnyl om ze te laten springen

4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ben hier ook wel benieuwd naar. Volgens mijn gyn Dou hij met 18 mm springen een week later sprong hij pas. Zou dan ook op +-28/30mm komen.

5. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik slik inderdaad clomid. Had alleen even gemist dat het met clomid 'normaal' is dat eitjes langer doorgroeien.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb altijd begrepen dat grote follikels idd 'overrijpe' eitjes kunnen geven.
    Ik had er tijdens mijn punctie een aantal. Boel leek niet heel evenwichtig gestimuleerd. Er zat van alles, van groot naar klein.
    Ze vertelden dat je dit onder de microscoop kunt zien. De eitjes zijn dan een soort van 'bruin'. Bij mij niet het geval gelukkig.
    Maar overrijp en dus niet/slecht bevruchtbaar kan dus wel.

Deel Deze Pagina