Hallo Dames, Wellicht vast wel iemand hier die mij kan uitleggen hoe temp werkt? Ik heb een rare cyclus na mijn miskraam en curretages, en wil het bij gaan houden met temp.... Wanneer moet je temp stijgen? Na je ei...? en blijft die dan hoog? Wanneer wordt die lager? Wordt ie juist hoger of later als je ongi gaat worden? en wat als je zwanger zou zijn, stijgt ie dan of daalt ie dan juist weer...? Zoals jullie zien, ik heb er ECHT GEEN verstand van, sorry! Hoop dat iemand mij kan helpen. Thanx alvast!
Hoi, ooit lang geleden heb ik alles op een rijtje gezet, zal het topic wel eens zoeken. Handig is om zovast een account te openen op www.fertilityfriend.com. Je mag mij je emailadres in een pb sturen, dan kan ik je uitnodigen. en dan... stap voor stap 1. je vult elke dag je temperatuur in, die op hetzelfde tijdstip opneemt. 2. bij Cervical Fluid: vul je in wat voor slijm je hebt/voelt. je kunt kiezen uit: -geen -droog -plakkerig -als creme -waterig -als eiwit (kun je draadjes van trekken tussen je vingers en is helder) Bij Menses/Spotting: kun je invullen of je nog bloed verliest en of dit licht,gemiddeld of veel is Gebruik je een ovu test dan kun je in het hokje OPK een - of een + zetten als je de test gebruikt hebt. Bij Cervix gaat het over de baarmoedermond Position: staat hij hoog, midden of laag Texture: hij voelt het aan: hard, medium of zacht Opening: Dicht, medium of open als je ingelogd bent, dan klik je links op my chart (staat onder home) op je kaartje klik je dan op de datum die je in wilt vullen en dan krijg je een hele lijst die je dus in kunt vullen. Celcius/Fahrenheit ga naar je kaartje (my chart) dan klik je op: Account/Settings (staat bovenaan de pagina in een rij) dan krijg je een grijs schermpje te zien. rechts staat Other Settings daar klik je op Charting Profile/Options en dan kies je bij Thermometer and Temperature Method... Units: Celsius
verder stijgt je temp gedurende 3 dagen na je eisprong minimaal 0,3 (geloof ik) Hoe lang je temp hoog blijft, is bij iedereen anders. Sommige gaan aan het einde langzaam dalen, anderen zakken in 1 keer naar beneden. Daalt je temp dan wordt je meestal ongesteld. Blijft je temp hoog en is je normale LF (fase na je ei) na voorbij, dan kun je wel een testje doen.
thankx voor je info!! ik ga beginnen als ik ongi wordt (hopelijk hoef ik niet te beginnen, maar denk het wel) moet nu eerst nog 1,5 week wachten, mijn ei was laat, mijn banner klopt niet meer.....cyclus van slag na de curretages. Thanx voor je info!