Hallo dames, Ik ben inmiddels 8 maaanden in de mmm. Meerdere rondes clomid gehad bleek later resistent. Nu hebben we een iui ondergaan in combinatie met gonal f en pegnyl omdat ik pcos heb (martini ziekenhuis) en ML slecht zaad. Gisteren te horen gekregen dat er na bewerken maar 0.7miljoen zaad goed blijkt te zijn en dus onder de maat voor iui. Komende week wordt het opnieuw bewerkt. Is de uitslag dan boven de miljoen nog 1 poging iui. Is hij weer ver eronder ivf volgens de gynaecoloog. Maar dan moet ik kiezen of ik naar umcg wil of isala in zwolle want in het martini doen ze dit niet. Nu las ik dat als je onder de miljoen zit ook geen ivf wordt toegepast maar icsi. Waarom zegt ze dan ivf? Dit wil ik dan ook absoluut niet want dan gooi ik een kans weg en wil ik liever direct naar icsi aangezien je er maar 3 vergoed krijgt. Wie kan me hier iets meer over vertellen vanuit umcg en isala? Ik ben trouwens nu 1 ronde aan gonal f en pregnyl geweest. Gisteren ook te horen gekregen dat ik een cyste heb en dus nu eerst pauze moet nemen. Alvast bedankt dames! Hoop dat ik vandaag een beetje uit mn onzekerheid kom.
Als je IVF of isci gaat doe dan zal er altijd gekeken worden naar het aantal voor ze bepalen of ze IVF of isci tenzij het zkh altijd isci doet of jij aangeeft dit niet te willen. Ik ken trouwens een koppel wat met IVF altijd bevruchtingen had maar net isci niet is uitzonderlijk, maar het kan dus wel.
Dat geeft hoop hyper. Bedankt voor je reactie. Tis allemaal niet niks wat je in 1 x te horen krijgt onverwachts. Ging voor een echo voor nieuwe cyclus en kreeg ineens dit op mn bordje
Kan me voorstellen dat het even moet bezinken. Ik kreeg destijds op mijn werk het telefoontje dat hey zaad heel slecht was
Ohh ja echt? Vreselijk barste je niet in tranen uit? Ik heb gisteren veel gehuild en ook vandaag weer. Het komt dan ineens heel dichtbij en het voelt alsof zwanger kunnen worden ineens heel hard weg glipt ofzo.
Mijn ervaring bij de Isala is dat ze ICSI doen onder de 1 miljoen en geen IVF, maar dat ze in de 'wandelgangen' alles IVF noemen!
Ik moest even slikken toe ik het horen, maar dat was het. Ben wel snel daarna naar huis gegaan. Bij ons was het meer nu weten we wat we moeten doen. Vond het alleen wel confronteert dat iedereen normaal en veel sneller zwanger dan wij.
bij de Isala doen ze onder de 1 miljoen inderdaad ICSI! Ik zou denk ik bij alle 2 de ziekenhuizen langs gaan en kijken wat het fijnste voelt voor jullie.. Ik kan alleen zeggen dat wij de Isala top vinden! Heel pijnlijk als je dan zo hoort hoe het ervoor staat..maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Succes de komende tijd!
Wij lopen in het UMCG i.v.m icsi. De artsen zijn heel aardig en ze zeggen dat het een goed ziekenhuis is waar ze ver zijn in de ontwikkelingen maar ik vind ze niet echt klantvriendelijk om het zo maar te zeggen. Als je iemand wilt spreken of gewoon naar de ontvangst balie belt zit je zomaar een kwartier te wachten. Het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik gewoon op heb moeten hangen omdat er niet werd opgenomen. En als je dan aan de telefoon bent gaan ze nog met iemand anders zitten praten terwijl ze met jou aan de telefoon zitten.. nee echt klantvriendelijk zijn ze niet.. en dan heb ik nog geen eens gehad over de 100 formulieren die je keer op keer uit moet printen en in moet vullen. Ook doen ze (bij ons) altijd moeilijk bij de balie over de vergoeding vanuit de zorgverzekering terwijl dat altijd al ver van te voren geregeld en door gefaxt is.
Onwijs bedankt allemaal voor de reacties. Ik sta nog steeds in 2 strijd. Ik hoor veel positieve nieuws over isala meer dan het umcg. Alleen umcg doen we maar 20 minuten over om er te komen en isala 75 minuten. Het zou dan beter qua tijd etc zijn om naar umcg te gaan maar goed zoals ik al zeg hoor meer goede verhalen over isala.
Ik heb bij het umcg wel een erg prettig gevoel en ook goede ervaringen. Artsen zijn aardig, leggen alles uit. En bijkomend voordeel bij umcg vind ik dat ze ivf/icsi in eigen cyclus doen. Wat inhoudt dat je weinig hormonen hoeft te spuiten. Wel moet je daarvoor aan een aantal criteria voldoen. Reistijd zou bij mij zeker meespelen bij de keuze. Ook omdat je toch zeer regelmatig naar het ziekenhuis toe moet. Maar goed jij bent zelf uiteindelijk degene die de keuze maken moet.
Klopt turngirl maar bij mij kan het helaas niet zonder hormonen injecteren ik heb pcos en wat er dus voor zorgt dat ik van mezelf eigenlijk niet/nauwelijks een eisprong of een goede eisprong heb. Maar inderdaad reistijd weegt mee en dat maakt het ook moeilijk.