Kan iemand mij vertellen hoe cytotec werkt en wat jullie ervaringen ermee zijn?

Discussie in 'Miskraam' gestart door weegschaal72, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Hoi starry, dat hoop ik ook. Is afwachten, meer kan ik nu toch niet doen. Zou ook niet weten hoe ik nu mijn cyclus moet beginnen te tellen.....vanaf wanneer bedoel ik. Durf niet eens gemeenschap te hebben omdat ik niet eens weet of ik nog ontsluiting heb al verlies ik geen bloed meer. Ben toch bang voor eventueel infectie gevaar.
    Weet iemand van jullie hier een antwoord op?

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Weegschaal ik had dat toen aan mijn gyn gevraagd toen ik er was voor de controle echo je eerste cyclus dag moet je rekenen op het moment dat je het eerste helder rode bloed heb gespot. Ik zou nog even wachten met gemeenschap tot na je echo en dan kan je het even aan je gyn vragen of het weer mogelijk is.

3. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zou ook wachten met gemeenschap na de echo. Ik zal aan je denken vrijdag! Good luck alvast!

Zal idd vast weer niks uit komen wanneer we het wel lieten curreten en opsturen. Ben twee x te vroeg bevallen is ook niets uit gekomen. Gewoon domme pech een mk.. Gisteren en vandaag weer zo misselijk en gisteren zo'n buikpijn na tillen en spelen met de kinderen. Gebeurde er maar iets.

Oh ja bumba jij Had toch langer hulp nodig? Ik vind het zo moeilijk om hulp te vragen ik krijg het ook niet op een normale manier aangeboden van mijn familie :( . Maar had je nog hulp nodig omdat je nog bloedde of vermoeidheid etc? Sorry als ik teveel vraag heb ook geen idee waar ik aan toe ben. Schoon.moeder zei "ja dan zul je er maandag nog wel last van hebben en dan zit je met de kinderen jas Ik wil ook wel oppassen daar niet van" zij wilde namelijk dat ik vrijdagnacht met de pillen zou beginnen Ik zei dan ben ik twee nachten wakker. Maar dat moest dan maar volgens haar. Wat een steun. ....

4. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    herkenbaar babyD, wat steun betreft als je mensen écht nodig hebt kun je lang wachten.....en ik ben bewust niet s,avonds begonnen, het duurt ook meestal nog een paar uur voordat de cytotec zijn werk gaat doen alhoewel ik wel meteen krampen kreeg, duurde het bij mij nog 5 uur eer ik begon te vloeien. dus tel uit, je brengt ze tegen 23 uur in bijv. hebt meteen krampen en van de spanning lig te toch wakker, dan is het de vraag in hoeverre je krampen krijgt of dat het weeën worden, nog gezelliger. Dan hoop ik voor je dat je kids lekker doorslapen en dan worden ze tegen 6 uur wakker en zit jij net op je hoogtepunt van uitdrijving.....in één woord SUPER:$:(
    Ik heb het bewust overdag gedaan en achteraf ben ik daar blij mee geweest......

5. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Mijn gyn raadde het ook aan om 's ochtends te doen. Is net wat makkelijker mocht je toch naar het ziekenhuis moeten enzo...

Ik heb gelukkig alle steun gekregen die ik nodig had. Mijn man en schoonmoeder zorgden voor de kinderen toen ik dat nog niet kon en mijn moeder die op ruim een uur rijden van me af woont is ook 2 keer geweest om me moreel te steunen. ik voel me een gelukkig mens als ik jullie verhalen zo lees, want ik had ze ook echt wel nodig.
    Ik vloei ook nog steeds bah bah bah, ga hem ook wel een beetje knijpen voor vrijdag. Er zal toch geen curettage meer nodig zijn als het bloedverlies nog zo weinig is?

6. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Danielle hoe laat moet jij vrijdag voor de echo? ik pas om 16.20 uur!!!!
    Ik vloei zelf niet meer, draag ook geen maandverband meer, en ook ik knijp hem voor vrijdag, 2 weken lang tabletten opgedrukt en gevloeid, vorige week was er op de echo nog een restant van 2 cm dikte te zien maar als ik zie wat er dit weekend met de cytotec is uitgekomen, vind ik dit niet noemenswaardig, ja vrijdag is er idd een stolseltje van ca 2 cm lang uitgekomen maar of het dat is wat nog in de baarmoeder zat?????????????

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    BabyD,vraag gerust hoor.Geen probleem ;)

Ik heb langer hulp gehad omdat ik tijdens de miskraam echt enorm veel bloed verloor.Was echt zo slap,moe,futloos.
    Maar ik bleef ook vrij veel bloed verliezen.Later ben ik nog na-gecurreteerd.Na de curretage vloeide ik niet meer zoveel en ging het toch wel snel beter.
    Je weet het ook niet,ik zou er niet vanuit gaan dat het nodig is maar het lijkt me wel fijn om iets achter de hand te hebben.
    Dan hoef je je daar iig niet druk om te maken.
    Over het tijdstip van de cytotec..ik ben om 22.00 begonnen.Voor mijn gevoel had mijn lichaam maar een klein zetje nodig om het op gang te brengen.Een half uurtje later begon het bloed verlies al.
    Erg onvoorspelbaar dus...hoop dat het allemaal rustig gaat verlopen voor je!

Weegschaal,spannend morgen..Duim voor je dat het allemaal oke is!

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin morgenochtend... Een dag eerder. Oppas voor drie dagen en mijn man bij me thuis. Wil voor 8u gaan beginnen. Rond 7u half 8 ongelijk hoe het ff met de kindjes gaat. Wat een plannen zo maarja ben blij wanneer het zijn werk goed doet.

Hoe ver moet je die tabletten inbrengen? Tot aan de baarmoedermond of naast de baarmoederhals helemaal bovenin? Gekke vraag maar vraag het me echt af... En wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen! Gek idee, spannend, eng, verdrietig tegelijk als ik erbij nadenk. Het blijft vreemd maar het wordt straks werkelijkheid :( .

Meiden jullie veel succes morgen in het ziekenhuis. Als ik me wat goed voel kijk ik ff via mobiel hier, denk aan jullie. Hopen maar dat het achter de rug is!

9. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    BabyD je moet eerst zorgen dat je geplast hebt zodat je blaas goed leeg is alvorens je de pillen opdrukt. Duw de pillen zo diep mogelijk naar binnen, zo diep als je kunt anders heb je kans dat je ze er weer uit gaat plassen maar ook hoe dieper hoe beter natuurlijk.

Ik wens je ontzettend veel sterkte de eerstkomende dagen en zal je blijven volgen. ik lag toen met mijn laptopje naast me op de bank, al was het maar om wat afleiding te zoeken. Vergeet niet te plassen in een emmer met een vergiet erop, zodat je ziet wat je verliest en het vruchtje eventueel kunt opvangen. Meid ik denk aan je.....en zal met regelmaat even komen spotten hier, een dikke virtuele knuf XxX

10. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hier ook een dikke knuf BabyD! Ik heb ze ingedrukt alsof het een tampon was. Dacht dat ik het verkeerd had gedaan omdat ik ze inderdaad na een uur of 2 /3 ze verloor na het plassen, maar blijkbaar was het toch voldoende. Want 's middags begon het gewoon. Ik hoop dat het bij jou gaat zoals de eerste keer bij mij. vervelend was het natuurlijk wel, maar het verliep wel natuurlijk en voorspoedig. Ik begon toen met buikpijn. Toen na een uurtje reeg ik een soort persdrang (ik kan het niet anders omschrijven) toen verloor ik het vruchtje. Daarna bleef ik nog 2 uur behoorlijk vloeien en verloor ik ook flinke stolsels (ook vergelijkbaar na de bevalling) en net toen ik dacht dat het nooit meer op zou houden werd het ineens minder. s'nachts nog wel veel gevloeid hoor, dus leg flinke handdoeken in je bed, maar de dag erna ben ik toen alleen met de kinderen in de speeltuin geweest. Ik zitten en niks doen, dat wel. Maar het ging niet slecht.
    De laatste keer laat ik nu even zitten. Dat vergeet ik gewoon. Succes!

@ Weegschaal, ik moet om 14.30. Duimen maar! Ik ga het vandaag eens aankijken zonder maandverbandje. Voor het eerst sinds 16 augustus!

11. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gyn zei al dat de pilletjes vaak uitgeplast worden. Ik heb ze net liggend ingebracht. Toch erg spannend.. Vanavond weer en morgen nog een x op dezelfde tijden. Hopelijk werkt het idd. Vind het heel erg eng. .

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je het erg eng vind, vond ik ook en ik was hartstikke nerveus en bang voor wat er komen ging......blijf lekker plat liggen, zet je een dvd op of probeer je te ontspannen met een boek of lees hier wat, ik plug om het half uur ff in om te kijken hoe het met je gaat, schrijf het hier maar van je af, wij loodsen je wel virtueel erdoorheen, we weten allemaal hoe dit voelt. dikke kus XxX

13. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Danielle wauwww vanaf augustus al met maandverband rond lopen,,,,,ik was nu al blij dat ik er geen meer in hoefde te leggen, mijn hele onderkant raakte geirriteerd doordat ik al 2 weken rondliep met maandverband.....hopelijk krijg jij ook goed nieuws, ik ben heel nerveus en knijp hem toch een beetje, juist omdat ik gisteren toch weer iets van bruin bloed verloren ben, niet veel maar toch.....vanmorgen weer niets....

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emmer staat naast me nog bedankt voor de tip was er geloof ik zelf niet op gekomen. Was gelukkig nog naar de wc geweest, nog een stukje ontbijtkoek gegeten en ff gezeten bij mn meisje. Haar haren nog gedaan. Ze voelt wel iets aan. Ik ga je missen en nu moet ik huilen zei ze. De schat het is ook allemaal vreemd en anders nu ze is ook nog maar 3,5. Zoontje zal het allemaal wel best vinden hij vindt het geweldig alle aandacht bij opa en oma. Zit nu te wachten tot ze opgehaald worden. Verder voel ik nog helemaal niks.

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè dat is niet leuk te lezen dat je nog bruin bloed had. Hoop toch echt dat je schoon bent. Een curretage na alles is ook niet iets waar je voor kiest! Hoop gewoon dat je schoon bent echt waar.

Voel nu iets in mijn buik opkomen heel licht golvend..

Maar die baarmoedermond moet ook nog gaan ontsluiten toch?

16. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Mijn zoon van 4 voelde het ook aan, daar zijn t kids voor he, die voelen bijna alles aan, al zet je nog zo goed je masker op.

Ja je gaat ontsluiting krijgen maar dat zal niet meer dan 1 cm zijn....het golven herken ik in die zin dat er krampjes kwamen die dan weer opkwamen zetten en weer afnamen, ik kreeg vrij snel al kramjes maar daarna duurde het nog 6 uur eer ik de "troep" verloor.....ik heb geen persdrang gehad, moest alleen vaker plassen en toen het vloeien echt begon, verloor ik een uur later het meeste en nam het vloeien weer af.....succes meid X

17. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dan plaste je ook op de emmer?
    Ik durf mn bed niet uit bang dat de werking mindert... voel mn liezen (hoop geen weeen daar te krijgen ofzo dat had ik van onze dochter maar wat herkenbaar confronterend is het) wat trekken en harde buik gevoel komt af en toe nog. Verder nog niks. Ff koffie drinken zo en maar weer tv kijken je moet toch wat. Maar voel al meer dan zonet. Ergens heb je dan ook weer geen geduld hè!

18. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    yes ik heb bijna 2 weken (zolang ik met cytotec bezig geweest ben) op de emmer geplast maar daar had ik een vergiet overheen zodat alle troep werd opgevangen. ik had met het hevige vloeien de emmer naast de bank staan, ik redde het niet naar de wc want het gutste me weg....toen dat begon, kwam de troep er ook vrij snel uit, daarna vloeide ik wel nog na maar niet meer gutsend. ben er nog steeds he als je me nodig hebt, ik weet als geen ander oe lullig je je voelt als je alleen bent X

oh en de liezen voelde ik ook en het trok ook mijn rug in, zo aan het staartbeentje.....en als e o de zij gaat liggen wordt de pijn heviger, mijn ervaring.

19. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat weet ik idd nog van de 1e bevalling moest persee op mijn zij liggen voor haar hartslag en daardoor werd het idd pijnlijker. Kon ook geen kant op met draadje in haar hoofd. Dus bij bevalling zoon dacht ik ik ga lopen en toen ben ik toch erg gaan bloeden. Van hem alleen weeen in mijn buik en ondanks dat t verschrikkelijk zeer doet natuurlijk vond ik het erg meevallen. Had het weer net zo erg in de liezen verwacht.

Toch fijn om even van me af te kunnen schrijven. Mijn man komt af en toe bij me. Als hij straks maar bij me is wanneer t echt begint dan vind ik t wel goed. Hij beseft t ook niet voor mannen is het heel anders zei hij zelf ook. Hij voelt ook niks natuurlijk. Kan het ook wel begrijpen maar ben blij dat hij er is zou het heel erg vinden als ik geen afleiding nu tussendoor had van hem. Net zoals dat ik hier ff mijn gevoel kwijt kan wat herkent wordt vind ik echt fijn. Dankje wel :) doet me goed. .

Had van de week ook een foto in mn album hiet gezet. Als het goed is moet je die kunnen zien.

20. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    doordat ik juist op mijn zij ging liggen werden de kramen erger en kwam het er ook eindelijk allemaal uit, ik vond het geen weeén maar wel hevige samentrekkingen dus was vrij goed te doen zonder zuchten etc.....was alleen een beetje vervelend maar ik kon gewoon tv kijken.
    ik zal zo eens in je abum gaan kijken, ik weet niet hoe ik een foto van mij moet laatsen, ik doe dit bewust niet om niet herkend te worden maar wil wel kijken of ik via pb een foto naar je kan sturen, dan weet je met wie je te doen hebt, is wel zo fijn :). Blij dat je man er is en af en toe komt checken......jullie hebben wat dat betreft geluk..... xxx

Deel Deze Pagina