Starry ik moet woensdagmiddag om 1520 uur terug voor een echo bij de gynaecoloog......ben heel erg benieuwd wat die me te melden heeft maar euhhhh zelf heb ik hem ook nog genoeg te vertellen, reken maar.....hoe dan ook, ik zal en wil mijn beebke hebben, en daar zal ik zijn hulp om vragen. ik leg deze slopende weg niet voor niks af....
Doe ik Kari..... Hier niet veel verandert, het vloeien heeft weer iets toegenomen en mijn emoties vliegen alle kanten op, van kwaadheid, onmacht tot verdriet daarbij ben ik best teleurgesteld in onze naasten, iedereen gaat vrolijk verder en er wordt vrijwel nergens naar gevraagd en áls ze iets zeggen dan heeft het kop nog staart.....leuke opmerking van schoonmoeder...........je had je meteen moeten curreteren laten, dan was je er nu vanaf geweest:x
Getsie wat verdrietig voor je.Dat ze dan gewoon niets zeggen :x Herken het wel,hier zei iemand "mss maar goed ook,mss had ze anders het niet aan gekunt met 4 kindjes" (niet rechtstreeks tegen mij).. Echt niet normaal ! Laat je emoties maar gaan,dat is gewoon nodig.Het is nogal wat allemaal,logisch dat je daardoor van slag bent. Digi hug voor jou!
Ohhhhhh Bumbaaaaa die uitspraak ken ik ook maar dat was toen ik zwanger raakte van de 3e, toen zei mijn schoonfamilie nog, Poehhhh dat kan ze helemaal niet aan.....toen ik die zwangerschap 30 weken was kreeg ik nierkolieken waarop mijn schoonmoeder toen zei, heb je geen spijt ervan dat je de baby niet hebt geaborteerd???????????????? Ik dacht even dat ik niet goed hoorde. toen onze zoon geboren was, trok ze mij de baby uit de handen in de kraamweek, die heb ik zonder pardon in het bijzijn van de kraamhulp eigenhandig de deur gewezen:x:x:x
Echt,hoe haalt iemand het in z`n botte kop om zoiets te zeggen :x Wat een heks zeg! Nee,niet te snappen dat...
Weegschaal als je krampen weg zijn kan het heel goed wezen dat je alles bent verloren en dat je het vruchtje misschien gemist hebt..en als je ook geen stolsels meer verliest hoop ik dat je helemaal schoon bent van binnen. Nog twee dagen dan eindelijk je echo meid en ik hoop op ''positief'' nieuws zodat je geen curettage nodig hebt. En inderdaad wat kunnen sommige mensen bot uit de hoek komen, soms heb ik het idee dat mensen het gewoon expres doen om je te stangen zeg maar daar zijn heel wat mensen bijzonder goed in helaas. Ik kreeg ook rot opmerkingen hoor '' zou je wel een tweede nemen'' ''ik zou het niet doen hoor, kost zoveel geld, zeker als ze straks willen studeren'' ''ze zullen geen band met elkaar opbouwen want m'n dochter is bijna 5'' en zo kan ik nog tig argumenten opnoemen die ik al allemaal naar me hoofd heb gekregen.
Jeetje weegschaal, ik voel gewoon boosheid over de lompigheid van de mensen.... Ik wens je sterkte met het verwerken, neem je tijd want het is niet niets.. Ik hoop dat de cytotec zn werk goed doet! Hier slechte ervaringen. Mk na 7 weken, 5x Cytotec zonder effect, op wat klein stolsel na kwam er niets uit.
Lirial hier is er veel meer uitgekomen dan alleen stolsels maar ik verlies wel nog bloed en voel nog steeds et vlagen een zeurderige pijn dus of alles eruit is??????? Starry, ik heb vandaag mijn gynaecoloog gebeld en zo'n verhelderend, open en eerlijk gesprek gehad wat me echt heel goed heeft gedaan, er is me een hele last van me afgevallen. Ik heb voor het eerst verteld wat er echt in me omging en hóe ik het graag zou gezien hebben mocht beebke nog niet zijn afgekomen voor woensdag. Ik ben zo bang dat als ik gecurreteerd moet worden, ze mij beebke ook afzuigen en opsturen voor nader onderzoek. Ik heb de gynaecoloog uitgelegd dat ik voor cytotec gekozen heb omdat ik HETZELF wil opvangen en het wil begraven. Hij zei meteen tegen me, maar meid het hóórt ook bij jou/jullie en als jij daar bang voor bent dan doen we daar wat aan mocht je het niet alsnog verloren zijn. Ik heb ook aangegeven géén narcose of ruggenprik te willen maar een plaatselijke verdoving in de baarmoedermond, waarop hij zei, meid dat vind ik persoonlijk een "slachting" na zoveel verdriet. waarop ik weer zei, Nee mijn zwangerschap stukje bij beetje in een emmer terug te vinden is dat geen slachting dan???? Verdriet heb ik toch, ook als ik gecurreteerd moet worden of als het me bespaart zou blijven, doe het dan maar zo dan kan ik daarna tenminste meteen naar huis ipv bijkomen, wachten tot ik helder ben, bloeddruk etc goed is etc etc.... Hij zei daarop we maken woensdagmiddag die echo, misschien ben je wel al schoon (het bloeden wat ik doe kon ook als ik schoon was dus het is niet altijd zo dat er nog wat zou kunnen zitten ) en dan zouden we er verder over praten maar mocht beebke er nog zitten dan zou hij zorgen dat wij beebke mee kregen na de ingreep.......dat heeft me zo goed gedaan, nu hoop ik eigenlijk dat beebke niet in een stolsel over het hoofd is gezien door de vk.......
pfoe wat een verhaal, maar wat een lieve gyn. Fijn dat wanneer je kindje nog in de baarmoeder zit, ze ervoor willen zorgen dat je het mee kunt krijgen zodat je het een plekje kunt geven. Dat hebben wij ook gedaan. Ik vind het zelf ook een fijner idee. Ik hoop voor je dat je het nog niet kwijt bent geraakt.
Dat is goed om te horen weegschaal! Super fijn van je gyn dat hij de tijd heeft genomen om je gerust te stellen. Dat het maar gauw woensdag is he,dat je weet hoe het eruit ziet van binnen.
Effe kleine update, krampen zijn helemaal weg (gisteren al zo goed als) en het vloeien is aanzienlijk minder en nu waterig roze ipv helderrood.....misschien heb ik het dan toch achter de rug??????
Zou goed kunnen idd! Ik bleef zelf flink bloedverlies houden.Lijkt me een goed teken als dat niet zo is.
Laten we hopen dat me een curretage bespaart blijft. waar ik wel heel erg veel moeite mee heb is dat mijn vriend nu werken is en dat de stilte die er nu in huis heerst op mijn dak valt. Ik voel me erg alleen, kan me nu niet uiten want vriendlief is er niet en ik merk dat ik er moeite mee heb dat mijn vriend er niet is. Met hem heb om me heen voel ik me prettiger en het zorgt ook voor wat afleiding. Een arm om me heen op moeilijke momenten of zo even een gesprekje.....
Dat snap ik heel goed..dan kan het gemis ineens zo hard binnenkomen. Mss kan je op een andere manier wat afleiding en steun zoeken? Een vriendin vragen,of iemand anders?
Mijn vriendin heeft de laatste dagen al zoveel voor me klaar gestaan en ze heeft per slot van rekening ook 4 kids dus ik wil haar hier niet mee lastig vallen en de meeste werken overdag. Ik heb wel een paar machines was gevouwen, opgeruimd in huis en nog foon gehad, verder nemen mijn gedachtes de overhand. het shitte is dat ik niet zo goed kan huilen, kón ik dat maar, misschien dat dat oplucht.....
Idd,een flinke pot janken op z`n tijd kan enorm opluchten.Ben je de dag een beetje goed doorgekomen? Alvast veel succes voor morgen!
Gisterenmorgen had ik het er heel moeilijk mee, en het huishouden moest toch doorgaan dus ik heb best veel gedaan en toen nam het bloedverlies ook weer toe, incl. wat zeurende buikpijn. Of dat kwam omdat ik te actief bezig ben geweest????? Dan had ik onze jongste van 17 mnd nogal dwars tegen de draad in, die krijgt kiesjes door dus hij hield me op alle fronten wel bezig. S,middags om kwart voor 3 moest ik onze andere zoon van school halen maar die zette zich voor de tv en keek Dora, toen ben ik ook maar op de bank gaan hangen en toen vriendlief om 17 uur thuis kwam hebben we gegeten en de kids verzorgd en ben ik kapot op de bank in slaap gevallen. Vanmorgen ben ik nerveus opgestaan ivm vanmiddag.....'t is afwachten wat we te horen krijgen.....
Ik had dat ook,meer bloedverlies en pijn als ik teveel deed.Goed op jezelf passen,het is een hele aanslag op je lichaam.Daar moet je echt even goed van herstellen. Nogmaals veel succes vanmiddag!