Kan iemand mij vertellen hoe cytotec werkt en wat jullie ervaringen ermee zijn?

Discussie in 'Miskraam' gestart door weegschaal72, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx zal morgen gaan kijken voor maandverband kan het wel weg schuiven maar dat gaat niet werken.

Ja mannen zijn heel anders dan wij vrouwen. Mijn man uit zich ook niooket. Snap hoe klote dat is en dat wil je je kinderen idd niet mee geven. Maar bovenal moet hij er nu gewoon voor jou zijn en niet voor de kinderen maar voor jou zijn gevoel aan de kant schuiven en zijn hart bij jou luchten. Nu zit je beide vast terwijl je elkaar nodig hebt. Hoop dat hij er voor je zal zijn.
    Maar denk echt dat er met mensen zijn die het zo zien hoor. Het besef dat je ontsluiting krijgt hebben veel volgens mij ook niet. Mijn moeder begrijpt er ook niks van. Ik had liever die pillen morgen gehad ik begin er steeds meer tegenop te zien... En ben moe door de buikpijnen en mijn gedachten. Blijf s ochtends liever in bed liggen voor mijn eigen gevoel.

Kan verder ook bij niemand mijn gevoel kwijt mijn beste vriendinnen zouden we het aankomende week vertellen door omstandigheden kon het niet eerder maar nu moet ik ze iets heel anders vertellen. Het is ook niet iets wat je ff kunt verzwijgen.

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verdrietige berichtjes :( Weegschaal,ik vind het super van je dat je even heel heel duidelijk bent geweest.
    Je zou denken dat deze boodschap toch wel goed aan moet komen!

BabyD,dat lijkt me ook heel moeilijk om het nog uit te moeten stellen.Ik zou wel iemand in vertrouwen nemen die dicht bij je staat.Je kan echt wel heel wat steun gebruiken nu.
    Ik zou overigens wel kraamverband halen.Als het te groot is kun je het evengoed gebruiken,als je te klein verband koopt is het ff lastig.

3. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    #123 weegschaal72, 20 sep 2013
    Laatst bewerkt: 20 sep 2013
    Nou Bumbaaa laten we hopen, er staat volgens mij weer onweer op het menu vandaag.....
    Geeft niets, ik laat hem links liggen. Volgens mij zit ie totaal met zichzelf in de knoop. En dan zeggen dat mannen van het sterke geslacht zijn.....SURE :p

babyD ik heb het donderdag ook met een goede vriendin gedaan, vond ik achteraf gezien nog veel fijner, vrouwen onder elkaar snappen en voelen elkaar in zo'n situatie feilloos aan, zeker als die vriendin hier ook al doorheen gegaan is ;)
    Oh wat me ook nog inviel, je zei dat je moeder er niets van snapte......mijn schoonmoeder laat gewoon niets van zich horen, nog niet eens toen ik woensdag op controle ben geweest, geen foontje, noppes, niks, nada!!!
    Dat alleen al ergert me mateloos. Voor veel mensen gaat het vrolijke leventje gewoon door en beseffen ze niet wat voor een impact dit allemaal op een vrouw kan hebben.... dat ze ook maar ver uit mijn buurt blijft want ik geloof ik vlieg meteen eroverheen, zeker omdat wij meteen voor haar klaarstaan omdat haar leven één grote puinzooi is en dan moet ik ook kijken hoe en waar ik de kids onderbreng. de meeste hulp hebben we van mijn schoonvader en diens vriendin en mijn zwager die veel informeert hoe het gaat en natuuurlijk mijn vriendinnen, van de rest hoor je zo goed als niets.

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat las ik idd. Zo zie je maar hoe vaak het voorkomt want ook 1 van mijn beste vriendinnetjes heeft een mk gehad alleen kwam het uit zichzelf. Ze vond het heel pijnlijk ze had toen ook nog niet een bevalling meegemaakt. Dus denk dat ze erg gaat schrikken, je gunt iemand dit echt niet. Vind het ook rot om uit te stellen. Schoonmoeder hier gisteren toevallig heen gebeld Hoe het ging en zelfs dat vond ik al lang duren kun je nagaan na niet normaal van jou schoonmoeder weegschaal.

Ga Zometeen met mijn zoontje naar mijn oma om het te vertellen ze is een persoon wie dit gewoon moet weten zie haar elke week dus verzwijgen kan ik ook niet al vind ik het erg kut dat ze dit moet horen. Stom hè wel nog steeds mensen "beschermen". Weet je wat het is ik heb mijn moeder gewoon nodig maar op die manier is ze er nu niet voor mij. Hoop dat t nog verandert straks wanneer alles gebeurt.

Weet ook iemand hoe die pil het die sommigen voor de cytotec krijgen? Dan is er meer kans van slagen. Heb vandaag alleen weinig tijd om te googlen.. Is ook helemaal niet goed dat lezen en doen word er alleen maar naar van.

Straks eens kijken of ik nog kraamverband heb liggen... moet me echt voorbereiden op erg veel bloed begrijp ik... En daarin zoeken naar t vruchtje?..

5. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaal hoop dat het meevalt met je vriend vandaag zal voor hem ook erg dubbel zijn met zijn verjaardag. Maar hij moet zich uitten ipv alles opkroppen :( ..

6. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    nou babyD ik steek zo meteen weer de cytotec op en mijn vader komt hierheen om de kids op te vangen. vriendlief weet het en is gewoon op zijn werk:(:x:(
    Heb met de vriendin van mijn schoonvader gebeld. Zij begrijpt het ook niet waarom mijn vriend zo reageert en hun komen morgen de kids halen zodat ik zondag de 2e dosis kan opdrukken. By the way, mijn vriend zit wel helemaal onder de uitslag:(.....zoals mijn huisarts me al eens eerder zei, je huid is de spiegel van je ziel..... kun je je niet uiten, dan komt de stress er op een andere manier uit;)

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaal,wat vind ik het toch rot voor je dat je er zo alleen voor staat.Nu weer.. fijn dat de kindjes opgevangen worden!
    Veel sterkte weer,ik hoop dat het gaat helpen.

BabyD,ook jij veel sterkte.Bij mij kwam het vruchtje als eerste,daarna de rest pas.Je kan een vergiet in de wc zetten zodat alles opgevangen wordt als je dat wil (hier dat advies niet gekregen).

8. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Bumbaaa ik doe dus nu de uitdrijving in het bijzijn van mijn pa:$:$:$
    Nou in die zin dat mijn pa de kids bezig houd en ik mijn gang kan gaan en niet alleen ben en vriendlief wéét dit en blijft gewoon werken.....zodra ik opgeknapt ben ga ik maatregelen treffen. Ik voel me letterlijk en figuurlijk ziek ervan.......hij moet zich diep schamen om te weten dat zijn schoonvader de zooi mag opknappen.....ik voel aan mezelf dat ik hem dit niet kan vergeven, het zal een hele moeilijke weg voor me gaan worden maar dit vind ik onacceptabel en voor mij een reden om eens serieus stappen te gaan ondernemen:(:(:(
    Houden van alleen is hier niet meer genoeg........:(

9. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Weegschaal, ik wil je helpen, een knuffel geven, ik voel met je mee!

Even vanuit mijn eigen situatie geredeneerd...
    Verstopt je vriend/man zich niet gewoon voor zijn gevoel en jouw pijn in zijn werk?
    Ik weet van de mijne dat het ook voor hem heel zwaar was, ons kindje was dood, ik was ervan kapot, onzeker en moest aan die cytotec, hij stond er bij en kon niets doen... Hij bleef wel die weken bij me, nam vrij, maar zat wel enorm met zichzelf omhoog...
    Ik zag dat allemaal niet, was vooral boos, agressief naar hem toe en verdrietig en een hormonenbom... Pas later viel bij mij dat het voor hem ook pijnlijk en verdrietig moest zijn, en dat ie zich machteloos voelde...

Mocht het zo zijn dat je het vruchtje toch al kwijt bent, er zijn andere manieren om afscheid te nemen.
    Omdat het vruchtje bij mij uiteindelijk is gecuretteerd (en de regelgeving zo is dat je het niet mee krijgt want je mag het niet begraven) hebben we samen een gesprek gehad over hoe we het toch konden afsluiten.
    We hebben een kwartshartje en sneeuwklokjes begraven, zodat er in februari toch iets van leven was. Dat was voor ons beiden prettig.

Ik hoop dat mijn ervaring je een beetje helpt, zo niet sorry dat ik je er mee lastig val.. Knuffel!

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaal Jeetje zeg dat hij dit laat gebeuren dit kan niet :( !! Getver wou dat ik wat voor je kon betekenen dit is onmenselijk wat er gebeurd bij jou dat je vriend niet bij je is om je te steunen en dat hij jou gewoon alles laat regelen met de kinderen. Alsof je niet genoeg aan jezelf hebt. Snap jou gevoel wel dit vergeet je nooit weer en bij alles waar hij er straks niet voor je zal zijn zal je altijd terug denken aan je mk in je eentje.. Want ookal is je vriendin of je vader bij je zonder je eigen man ben je gewoon alleen! Vind dit zo naar voor je. Zo hoort het niet te gaan :( . Heel veel sterkte hoop dat alles weg mag gaan en dat je het straks een plekje kunt geven...

Hier weer buikpijn heb eens gevoeld mijn bmm is niet meer potdicht dus hopelijk begint t vanzelf...

11. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Hoi lirial

Je hebt het helemaal door, hij verstopt zich inderdaad en ik kan tot een bepaalde hoogte hierin meegaan en hem proberen te begrijpen maar ondertussen doe ik het wel helemaal alleen en ben ik aangewezen op anderen. Dit behoor je toch samen te doen? Jouw partner was er in ieder geval nog, al was het maar in of om het huis, die van mij laat het helemaal afweten en blijft gewoon aan het werk....en dat kan er bij mij niet in....

Hier ondertussen weer krampen en het bloedverlies was weg en is inmiddels weer begonnen. Ik vloei nog niet in die zin dat het me wegloopt, maar dat zal nog wel toe gaan nemen. verder een lichte pijn in de rug en de razeleritus (koude rillingen) had ik vorige week donderdag ook zo.

Ik heb net nog een gesprek met mijn vader erover gehad en hij kan beide kanten begrijpen. Hij denkt ook dat mijn vriend zich geen raad weet met de situatie en zich misschien nu wel al rot genoeg voelt op zijn werk. ik vind het vanuit het vrouwelijke oogpunt gezien nog steeds geen excuus.

BabyD ben je bij je oma geweest? Hoe reageerde je oma erop?
    Heb je de cytotec nog niet in huis? Van wie krijg jje die voorgeschreven van de gyn. de vk of van de huisarts?

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meid ik kan je vriend ook wel begrijpen maar ook geen begrip voor het feit dat hij jou wel laat zitten. Dat kàn gewoon niet zet je eigen gevoel dan éventjes aan de kant, jij kunt je gevoel nu ook niet aan de kant schuiven het zal er toch uit moeten en je moet hier beslist doorheen.

Ben idd bij mijn oma geweest, mijn moeder was er ook (wist ik) en heb het haar laten vertellen ik kon het er niet uit krijgen, wilde mijn oma geen pijn doen. Stom he. Zit er nog steeds over in om een ander pijn te doen. Mijn moeder vertelde het ook met tranen in haar ogen... En ook mijn oma kreeg een brok in haar keel. Hield het zelf ook ff niet meer, 't komt weer ff zo dichtbij. Mijn moeder zei nog ik had voor de curretage gekozen als ik jou was. Goed bedoelt hoor en dan ben je er makkelijk en snel vanaf als het goed is maar dan kan ik het echt niet afsluiten denk ik. Dat voelt voor mij hetzelfde als een abortus laten doen en dat is iets wat ik nooit zou kunnen. Voelt echt niet goed, alsof het er ook nooit geweest is terwijl het voor ons al een toekomst had. Liever ff extra hulp van familie die de kinderen ff kunnen opvangen......... Maarja. Moeten we nog maar over praten!! Dat ik dit zelf weer moet vragen he? Terwijl ik het al aangegeven had dat de kinderen ff "weg" moeten.
    Loop nu toch al met die buikpijn rond en sinds vandaag steekjes van onderen.. Dus het zal straks vast wel iets doen vooraf die cytotec. Hoop echt dat 't vanzelf begint want ik zou pas volgende week voor het weekend ermee kunnen beginnen en wachten duurd al zo lang op deze manier..

Nee heb de keus mee gekregen van de gyn of pillen of curretage... En daarvoor moet ik dus maandag terug komen. Ook helemaal geen informatie mee gekregen!! Daar denk je op het moment niet bij na maar vind het nu heel erg vreemd een keus te moeten maken door gewoon te gaan googlen en verhalen van een ander te lezen..

Hoop dat het bloeden deze x mee mag vallen bij jou en dat alles weg gaat... Dikke knuffel!

13. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Geloof me, je kunt het beter via de Cytotec manier proberen dan gelijk voor curettage kiezen. Het is meer de natuurlijke weg en naar mijn idee minder abrupt dan wakker worden na ingreep en het kwijt zijn...Ik vond curettage echt hel en heel erg dat het bij mij niet met de cytotec lukte
    (Bovendien zijn er genoeg vrouwen hier op Zwangerschapspagina die na curettage verder van huis zijn, omdat het verklevingen kan veroorzaken. Dan ben je niets sneller maar juist veel langer met je verdriet bezig)

Dikke knuffel ook voor jou BabyD, dit zijn dingen die je niemand toewenst...

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lirial, ja de ene zegt dit en de ander dat, maar cytotec voelt idd meer natuurlijk dan curretage. Beide wil je idd niet maar ja we hebben niets te willen. Wat erg dat je asherman kreeg na de curretages.. Ik heb pcos, twee kinderen via de mmm en nu spontaan en is het mis.. Overkomt mij weer gevoel van zo'n geluk en dan is het gewoon mis.. Dan die gedachte met curretage zal asherman mij vast ook overkomen.. Nee doe mij die pillen maar en hopen dat het werkt. Idd ook beter voor de afsluiting.

Krampen en een héle drukke dochter hier pff..
    Wil trouwens wel dat medicijn erbij wat de bmm er klaar voor maakt wat sommigen vooraf de cytotec krijgen. Ben anders erg bang dat het heel erg lang gaan duren met die krampen en dingen.. Moet toch te regelen zijn in het zh bij m'n gyn??..

15. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit steeds te kijken hoe het met je gaat weegschaal maar je hebt nu genoeg aan jezelf. Denk aan je meid.

16. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    is nog niets afgekomen buiten een klein stolseltje en 1 pil :S
    Krampen nemen toe en de spanning is hier om te snijden, geen woord word hier gesproken, enkel een koude, stille oorlog en daar zit ik dan met mijn verdriet.....heb me nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld :(

17. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er echt geen woorden voor weegschaal....Hele dikke knuffel voor jou! Zou willen dat ik meer voor je kon doen...

18. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    ik heb ondertussen mijn spullen gepakt en ben met buikkrampen en de kids vertrokken......ik zit momenteel bij mijn schoonzusje en blijf daar voorlopig. Eerst even op rust de miskraam doorstaan en dan als ik helder kan nadenken acties ondernemen. Wat een koude, gevoelloze hork, kon d'r niet meer tegen en ondanks ik bezig was gewoon vertrokken. het zet ook niet door, misschien door de spanningen, ik weet t niet!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

babyD, het tabletje wat je 2 dagen voor de cytotec moet innemen heet mifegyne, dat zorgt ervoor dat alles los gaat laten, de cytotec zorgt er vervolgens voor dat de baarmoeder het vruchtje gaat uitdrijven, veels sterkte meid!

weegschaal: ik heb echt zo met je te doen.....Ik lees echt vol verbijstering je verhaal. Wat een koude douche moet dit zijn voor je. Ik kan best begrijpen dat mannen het niet helemaal kunnen snappen hoe dit voor een vrouw moet voelen, want voor ons is het nu eenmaal een ander gevoel.

Maar om je zo in de steek te laten......ik heb er echt geen woorden voor. Ook ik zou willen dat ik wat voor je kon doen, echt, ik vind het zo triest om te lezen hoe alleen jij je nu moet voelen, al zijn er honderden mensen om je heen, nu, ik kan me voorstellen dat jij je enorm in de steek gelaten voelt. Een hele dikke knuffel van mij, en nogmaals enorm veel sterkte!

20. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatver zeg.. Echt onmenselijk dit meid dit heb je zeker niet verdient, zoiets doe je je eigen vrouwtje toch niet aan :( !! Bah ik weet niet wat ik moet zeggen wat een ellende voor jou en je kinderen. Dat dit zo moet gaan dit had makkelijk anders gekunt maar je vriend laat je maar alleen en laat je zelfs vertrekken nu je die pillen ingebracht had. Onvoorstelbaar dat er zulke mannen bestaan zeg. Hij moet zich schamen hoop dat hij zich echt klote voelt nu en je zijn excuses zal aanbieden.
    Heel veel sterkte Ik blijf het maar typen maar dit gun je gewoon niemand... Hoop dat je genoeg steun krijgt van de mensen om je heen. Denk om jezelf!

Deel Deze Pagina