Hallo meiden, wij zijn in september al twee jaar bezig om zwanger te worden. toen we september 2008 besloten ervoor te gaan was ik na drie maanden zwanger, helaas werd dit een miskraam. na zes maanden was ik opnieuw zwanger maar ook dit werd een miskraam. nu inmiddels een jaar later is er sinds die tijd niks meer gebeurd. heb wel meteen na beide miskramen mijn regelmatige cyclus terug. ook gebruiken we ovulatie testen maar zonder resultaat. nu hebben we besloten om ons verder te laten onderzoeken bij een gyneacoloog. volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing. kan iemand mij vertellen wat een gyneacoloog precies zal gaan doen? vindt het allemaal erg spannend, maar het is ook steeds een klap om iedere maand weer teleurgesteld te worden. Alvast bedankt en geniet allemaal van het mooie weer!
Hoi Laus85, Onze kinderwens is nu ook al ongeveer 1,5 jaar, zonder resultaat. Ik vind het ook idd. erg spannend om in de MMM te gaan. Ik kan je helaas ook geen advies geven aangezien het voor mij ook allemaal nieuw is. Aan de ene kant zou ik het fijn vinden om duidelijkheid te krijgen, aan de andere kant vind ik het ook heel erg eng en blijf ik hopen 'gewoon' nog zwanger te raken. We kunnen elkaar in ieder geval steunen. Sterkte!
ik denk ook al maanden het is vast binnenkort raak, maar helaas.. heb je al een afspraak in het ziekenhuis? idd elkaar een beetje steunen is altijd fijn!
Bij mij is er bloed geprikt om te kijken of hormonaal alles goed werkt bij mij, er is een echo gemaakt om te zien of ik cystes had of andere gekke dingen. Mijn man heeft tot 3x toe een zaadtest moeten doen (deze was namelijk afwijkend) Nu krijg ik volgende maand een HSG (baarmoederfoto) om te zien of mijn eilijders open zijn. Ook een vragenlijst is meestal iets wat ingevuld moet worden m.b.t. medische geschiedenis, mogelijke vruchtbaarheidsproblemen binnen de familie enz enz. Hopelijk heb je hier iets aan Hopelijk is jullie snel een wondertje gegunt! Liefs
Nee ik heb nog geen afspraak. Ik had andere rondes altijd heel veel klachten al vaak 2 weken voor ongi . Ik had me voorgenomen deze ronde naar de ha te gaan als de klachten weer zouden komen. Maar tot nu toe blijven ze nog weg? Ik kijk het nog heel even aan, ik vind het best eng. Ik heb nog een klein beetje hoop dat het niet nodig is..... Maar ja als de ongi door gaat zetten deze maand, gaan we toch maar een afspraak maken. Waar zit je ergens in je cyclus?
Erg vervelend allemaal! Je krijgt op je eerste afspraak een gesprek en zal ze wat vragen stellen. Ze maakt ook gelijk een inwendige echo en een uitstrijkje. Verder moet je bloed prikken. Daarna zul je als je ongesteld bent geworden weer moeten bellen voor onderzoeken. HSG onderzoek, idd kijken of je eileiders open zijn en zul je nog 1 of meerdere (net zolang het nodig is) inwendige echo's krijgen dan gaan ze kijken of er een eitje goed groeit en wanneer die eventueel zou moeten springen. Na een week moet je weer Progesteron prikken om te kijken of je ook een eisprong hebt gehad. En manlief moet zijn zwemmers inleveren. Suc6!