help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door NatasjaB, 7 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NatasjaB

    NatasjaB Nieuw lid

    7 feb 2006
    3
    0
    0
    verpleegkundige
    Papendrecht
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier, en zag dat er velen met mij hetzelfde probleem hebben.
    Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil, en heb net mijn tweede Clomid-kuur geslikt.
    Nou lees ik alleen dat jullie allemaal bloed moeten laten prikken om te kijken of je een eisprong hebt gehad?!
    Dit word bij mij namelijk niet gedaan?!
    Ik moet bijna dagelijks terugkomen om te kijken hoe hard mijn eitjes groeien?
    Kan iemand mij vertellen waar dat verschil zit?

    Groetjes Natasja
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dat verschilt per gynaecoloog.
    De een laat je steeds komen voor follikel meting en de ander doet het door middel van bloedprikken.
    Weer andere gynaecologen doen het allebei.

    Er is dus niks mis mee dat je telkens moet komen, nu kunnen ze ook zien of er niet teveel eitjes tot springen komen, en dat zie je niet in een bloedonderzoek.

    Heel veel succes, ik hoop dat clomid aanslaat bij je.

    Groetjes
     
  3. NatasjaB

    NatasjaB Nieuw lid

    7 feb 2006
    3
    0
    0
    verpleegkundige
    Papendrecht
    Dank je wel voor je uitleg.
    Ik ben benieuwd, moet morgen weer naar de gyn voor een echo om te kijken of de clomid nu zijn werk heeft gedaan of misschien te veel eitjes?!
    Na de eerste keer de clomid te hebben gebruikt, heeft het weer twee maanden geduurd voor ik ong. werd.
    Dus dat duurde toen ook nog aardig lang.
    Hoop dat het nu snellen komt, zodat we wat meer kansen hebben om zwanger te kunnen raken.

    groetjes
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Het mooie van een fm is dat je direct ziet hoe groot je eitjes zijn. Daaraan kunnen ze natuurlijk zien wanneer die op knappen staan.

    Een bloedtest wijst natuurlijk alleen maar uit of er daadwerkelijk een eisprong is geweest.
     

Deel Deze Pagina