Hoi Meiden, pff wat een verhalen hier zeg.. Ik zit toch met een paar vraagjes, dit is natuurlijk allemaal nieuw voor me, en ben nu vanaf juli bezig voor ons eerste! Heb in 2007 wel een miskraam gekregen (zonder te weten dat ik zwanger was, en door de pil heen!) Daarna ben ik gewoon door gegaan met de pil tot eind juni 2010, en is mijn ongi altijd regelmatig, tussen de 28/29 dagen. Nu afgelopen 2 maanden ben ik dus volop overtijd geweest o.a. ook deze maand! snap nu dus niet meer hoe ik mijn cyclus nu moet berekenen. ff de laatste paar maanden zal ik doorgeven; in de hoop dat jullie me kunnen helpen,..
Hoi Claudia, Je bent gestopt vanaf juli? en waren je cyclussen zonder de pil 28/29 dagen of MET de pil bedoel je? Als je nu 2 maanden langere cyclussen hebben, zou dat zomaar kunnen..er hoeft dan niet altijd wat aan de hand te zijn. Heb je wel al eens getest? Hoelang waren je laatste cyclussen dan? Je zou nu moeten uitgaan van de langste cyclus, dan zit je altijd goed! Grtjes
Hoi Claudia, Leuk dat je ook bezig bent voor je eerste kindje. Wij ook, ik ben afgelopen september met anticonceptie gestopt. Ik had anderhalf jaar geleden een mirena spiraaltje laten plaatsen omdat ik gek werd van de pil en hem regelmatig vergat. Dat niet ongesteld worden was echt geweldig alleen had ik dus totaal geen cyclus en heb ik nu ook niks om naar terug te kijken. Maar van wat ik uit alle verhalen begrijp (ben me ook een beetje in aan het lezen) moet je je pilcyclus niet eens meerekenen. Dat was namelijk een kunstmatige cyclus waar je lichaam niets voor hoefde te doen. Alles werd door de hormonen in de pil geregeld. En er zitten er best veel in, zelfs in de lichtste variant zit naar ik begrepen heb zo'n duizend keer meer dan je lichaam zelf aanmaakt. Dus als je met de pil stopt moet je lichaam zogezegd ontpillen. Bij de ene vrouw is haar lichaam direcht weer gewend aan het zelf alles moeten doen en bij de andere duurt dit beduidend langer, tot wel een half jaar a een jaar. (lijkt een beetje op ontzwangeren zeggen ze ). Als je verder nog iets wilt weten vraag maar raak dan zal ik alles wat ik al uitgevonden heb met je delen. Groetjes Ps. er wordt gezegd dat het het best is om bij een onregelmatige cyclus gewoon zo'n acht dagen na je ongesteldheid in ieder geval om de dag te vrijen dan is er de meeste kans op zwangerschap.
hee claudia, je vraag is mij niet zo duidelijk, maar misschien heb je al antwoord door de reacties van andere meiden! Succes!
Hoi Poemelke, Bedankt voor je reactie, mijn cyclussen waren zonder de pil ook 28/29 dgn, dus aug,sept,okt,nov december 31dgn en januari 39dgn. Maar ik moet dus nu uitgaan van 39 dgn? Ik heb vorige maand getest was dus negatief, deze maand omdat ik 8 dgn overtijd was ook 2 testen gedaan. En ook beide negatief. ovulatie testen ook al gebruikt, en vorige maand geen streepjes. Deze maand op 21 december een lichte streepje. op 22 ste nog eentje gedaan, en was weer verdwenen,.. Weet dus eigenlijk niet meer hoe ik t moet uitrekenen, wanneer ik vruchtbaar ben, klutsen doe ik wel genoeg.. Want me vriend die wilt het uit nature laten gaan, maar omdat we nu al tijdje bezig zijn. Wil ik er toch echt voor gaan, en er niet meer op willen wachten.. heb gewoon echt een erge kinderwens. Hoe zit het nu eigenlijk precies met je eisprong, hoe kan je weten wanneer deze is. En slaat het ook een paar keer over? Dit is wel echt allemaal nieuw voor mij,.. moet het allemaal nog leren haha,.. dus ben jullie dankbaar voor de hulp en advies.
@Deianaira Hey meid thnx voor je reactie,.. en bedankt dat je de info's met me wil delen.. ben daar erg blij mee! Zag net pas dat het berichtje die ik geplaatst heb, dat daarvan de helft van me tekst met vragen ontbrak dus vandaar een beetje vaagjes! sorry girls! Heb nu net een reactie geplaats,.. dus hoop dat jullie mijn vraagjes kunnen beantwoorden. veel liefss
Hoi Hoi! Ik zal proberen ze 1 voor 1 te beantwoorden: Je kunt idd nu het beste uitgaan van een cyclus van 39 dagen. Ik raad je aan elke maand vanaf dag 12 ovulatietesten te doen, zo kun je gerichter klussen. Je ovulatietesten moeten altijd een dikke vette streep geven, voordat je ze als positief kunt beschouwen, een vaag streepje is altijd negatief. Welke ovulatietesten gebruik je? Je kunt dmv temperaturen en ovulatietesten(mijn voorkeur) checken wanneer je eitje springt, Let wel op, bij temperaturen ben je te laat... dit merk je pas wanneer je eisprong al geweest is, dus ik raad je toch ovutesten aan. 'Standaard' heb je je ei meestal rond dag 14, maar de meeste vrouwen hebben een ietwat onregelmatigere cyclus dus dit kan verschillen. Het zou kunnen zijn dat je wel eens een ei mist, dus dat je zoals nu 2 maanden geen sprong hebt, maar het kan ook een laat eitje zijn geweest, bv pas op dag 25 ofzo. Daar kom je alleen achter om zo lang door te testen (de testjes op sensitest.nl (dipsticks) zijn goed en goedkoop) Ik ben er tijdens de medische molenachter gekomen dat ik totaal geen eisprong had door PCO, maar dat kun je nu bij jou nog niet vaststellen. Daar is het nog wat vroeg voor. Aangezien je idd nog niet heel lang bezig bent, kan het zijn dat je lichaam nog aan het ontpillen is, dit zou wel tot een half jaar kunnen duren.. Hopelijk ben je zo wat wijzer geworden!! xxx
Hoi Hoi!! Bedankt voor je hele uitleg,.. ik gebruik de ovu testen van de kruitvat, maar zal eens even kijken op die site wat je me net gegeven heb. En het kan dus zijn dat je idd een sprong overslaat, of helemaal geen heb. lekker is dat zeg,.. -_-" Maar kan je dit nou echt merken, of voelen? het kan indd dat het bij mij nog aan het ontpillen is hoor, maar omdat ik al eens door de pil heen door zwanger geraakt ben. Zei de dokter dat ik erg vruchtbaar was. Dus daarom mijn onzekerheid zo een beetje. Maar ik zal je advies zeker opvolgen! bedankt!
Hey! Ik zag dat je ongi was geworden in je andere topic?! Ik zou trouwens de kruidvat ovulatietesten niet meer gebruiken, zijn hele slechte recensies over... Het kan nl. zijn dat je juist dor de testen geen ei hebt gevonden, maar die toch geweest is. sensitest is wel veel betrouwbaarder! Succes meid! xx