dilemma mijn zoontje van 5 maand krijgt bv,fruit en groentehap. MAAR hij komt nog niet genoeg aan omdat mijn bv te weinig is, en in de fruit en groente hap zit niet heel veel kilocalorieen in. nu wil ik pap gaan geven met een lepel( want uit een fles wil hij niet drinken) aleen moet het echt verzadigd zijn en meer calorieen bevatten. dus in de etos zij ze dat ik wel met opvolgmelk kan beginnen omdat hij toch bijna 6 mnd is( nou ja over 3 wkn dan) toen heb ik toch voor de zekerheid thuis nutricia infolijn gebeld en die zei dat ik dat ik de pap moet mengen met nr1 dus geen opvolgmelk echt vanaf 6 mnd! ik weet het niet wat moet ik doen wie heeft ook met 5 mnd opvolgmelk gegeven? het DOEL is dat hij meer aankomt en meer verzadigd is! zou die 3 wkn echt wat uitmaken?
Ik zou gewoon nr. 1 geven. Ik weet niet hoeveel je wilt gaan geven, maar volgens mij is dat pak na die 3 weken wel op. Bovendien kun je dat ook nog geven als ie net 6 maanden is en dan pas overstappen op nr. 2.
ik wil 1 x per dag gaan geven. ik heb in het begin ook nr1 gekocht en ik moest bijna de helft weggooien na 4 weken.
ik moest er ook 2/3 weken eerder mee beginnen van het CB omdat tim niet goed aankomt ... ze mogen hier wel minder van tussen de 300/600cc en de rest bijvoeding ! maar ik heb er geen nare ervaring mee ofzo hoor.. ik vond het wel prima zo en bij het CB ook kan helaas niet zeggen dat het echt heeft geholpen maar hij is er zeker niet slechter van geworden ..
oh oke, bedankt voor je antwoord. je zegt je kan niet zeggen dat het heeft geholpen is hij daarna niet meet gaan aankomen dan?
ja dat wel hoor maar meer van andere dingen maar ik kreeg ook de tip om er lekker papje van te maken nou is dat ook wel omdat tim de fles niet echt wil maar in het papje zitten extra veel calorieen ! is wel veel werk maar we doen een beetje om en om zeg maar ... gewoon ochtendpapje van bambix erbij is ook vanaf 6 mnd .. maarja wij doen hier alles voor een gram ! nu is tim wat ouder dus nu kan er wat meer zeg maar ... de potjes van friso met fruit en yochert vullen ook wat meer en zitten wat meer calorieen in maar is wel met yochert.. tim kan er goed tegen ! ook krijgt hij een kindertoetje .. gewoon om wat extra te geven .. soms na de warme hap en soms omdat hij nix anders wil ! ook hier zijn we vroeg mee begonnen ... tim heeft nergens last van en geen alergieen en dan kan dat dus makkelijker ...
frustrerend he ! ik snap het helemaal ... heb zo vaak hoe dan ook voor dat gesloten mondje gestaan hier en nu nog hoor .. hier hebben we een patroon ontdekt ! 3 weken goed en 1 week slecht ! vorige keer was hij zelfs afgevallen ik schrok me kapot maarja na 2 weken shit eten kon het eigenlijk niet anders.. hier helpen ze goed hoor bij het CB ze denken echt mee en zo lang tim het voor de rest goed doet en super vrolijk en erg actief is houden ze hem extra in de gaten maar verder nix ! hou vol meis de pap hielp al echt bij ons .. is ff werk maar heb je ook wat en van de lepel af is hier wel een succes !
dank je ! ja wij doen ook alles voor en grammetje! ik heb nu goede nacht gekocht van nutrilon daar maken we een pap van 1x en daarnaast 1 potje goente met aard. en 1 potje fruit. en daarnaast zoveel mogelijk bv. fijn om te horen dat je dat ook hebt meegemaakt.
nou helaas zijn we er nog steeds volop mee bezig maar elke keer leef je toe naar dingen die ze nieuw mogen en vanaf 6 mnd gaat het zo snel ... bij ons op het CB raden ze ons aan gewoon eerder met dingen te beginnen .. ben vandaag nog weesten wegen en na hard werken is hij deze keer weer aangekomen.. blijft altijd moeilijk hoor als je eten weg moet gooien of je ziet of hoort iemand met een lekker stevige baby maar ik heb het nu omgedraaid ! eind van de avond tel ik wat hij WEL heeft gegeten en dat klinkt al veeeeeel beter probeer rustig te blijven en is het een keer nee... dan de volgende maaltijd maar beter... hoe moeilijk ook niet dwingen iedereen zal het wel zeggen maar idd dat werkt helemaal fout ! al zou je soms toch.......#^!#$&^!@#~%!&^hihi je snapt het wel ! sterkte en ik lees lekker mee .. wie weet iemand ook voor ons nog tips !
Wij zijn ook 3 wkn eerder met opvolgmelk begonnen en daardoor was ons ventje meer verzadigd en liet gelijk een fles erbij staan.
wij zijn met 5.5 maand opvolgmelk gaan geven. bij ons was het de reden dat hij minder ging drinken en in opvolgmelk zit meer dan in nr1. ik zie geen reden waarom je het niet zou doen, als je maar wel het maximum in de gaten houdt, dat is 800cc, maar het liefst minder. groetjes, Miranda
Hoe werkt dit als je kindje ex prematuur is eva is nu 5,5 maanden en zou dan over 2 weken opvolgmelk gaan krijgen of zou ik langer nr 1 moeten geven?
we zijn inmiddels ook maar begonnen met opvolgmelk en het gaat tot nu toe goed. nergens last van gelukkig. nu nog wachten of hij er inderdaad ook meer van aankomt!
ik weet het niet zeker, maar ik zou gewoon geven als ze 6 maanden is. heeft mijn vriendin met een expremauur baby ook gewoon met alles gedaan. ik vind het altijd raar dat ze zeggen als je baby prematuur is dat je dan later moet beginnen. ook al is ze eerder geboren, ze is toch ook gewoon al 6 maanden hier op aarde?
lijkt mij ook want ze kreeg de eerste dag al melk, dus dat werkt al 6 maanden, ik ga het gewoon proberen