Gaan voor een 2e of nog niet. (werk)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beauty2012, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hej meiden,

Wij willen erg graag voor een 2e kindje gaan... Maar het is nu zo dat ik alleen maar invalwerk heb. Mijn man heeft wel een vaste baan gelukkig, maar met mijn inkomen erbij kunnen we veel makkelijker rondkomen iedere maand en kunnen we ook nog leuke dingen doen.
    Nu ben ik bang dat als ik zwanger raak, ik mijn invalbaantje verlies omdat ze dan waarschijnlijk liever een andere invalkracht eerder bellen of die alleen maar zullen gaan bellen en mij niet meer...
    Dat weerhoud mij er van om al zwanger te raken omdat ik nu wekelijks genoeg werk heb.
    Ik zou het liefst eerst een vaste baan hebben en dan pas zwanger raken zodat ik zeker weet dat ik na mijn bevalling weer kan beginnen.
    Maar aan de andere kant wil ik nu al zo graag een 2e kindje:(

Wat zouden jullie doen? Het erop wagen en hopen dat ik nog zo lang mogelijk als invalkracht aan het werk kan of eerst zorgen dat ik ergens voor vast aan het werk kan (al kan dat nog wel even duren)
    Ik twijfel enorm.
    Het is niet zo dat we arm worden als ik geen werk meer zou hebben, maar we hebben alles nu net goed op de rit en hebben een fijn inkomen. We zouden wel veel beter op het geld moeten gaan letten zonder mijn werk en ook omdat we dan natuurlijk 2 kinderen hebben.

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik zat ook in de situatie afwachten betreffende werk, zit gedetacheerd. Mijn contract was nog niet duidelijk, maar hebben toch besloten ervoor te gaan. Heb ondertussen een verlenging gehad, sinds van de week.
    Voor hetzelfde geld duurt het lang voor je zwanger bent, en heb je in de tussentijd (met heel veel geluk) alsnog een vast dienstverband of een plekje op de vaste lijst ipv inval!

Wij hebben de beslissing genomen om voor ons geluk te gaan, mogen niet klagen over het inkomen, en mocht ik volgend jaar geen dienstverband krijgen dan kunnen we het ook nog betalen. Maar die kans is er ook zonder zwangerschap, of bevalling.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja zo zaten wij ook al te denken.. voor hetzelfde geld duurt het lang voordat ik zwanger ben en vind ik in de tussentijd een vaste baan.
    Maar stel dat het heel snel gaat, dat ik binnen 2 maanden al zwanger ben...
    Zwanger zijn en solliciteren gaat niet goed samen, ik zou het namelijk wel vertellen in een sollicitatiegesprek. En dan wordt je zelden nog aangenomen:(

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ikzelf zeg altijd: er is nooit een ideale tijd... Dus ik zeg ga ervoor!

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Daar heb je ook wel weer gelijk in...

Deel Deze Pagina