Vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ProudMom, Aug 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Hallo verloskundige,

Wat fijn dat jullie hier zitten voor vragen!
    1,5 week geleden heb ik 1 keer bloedverlies gehad rond de 5,5 week zwangerschap. Sinds die dag nu nog steeds dagelijks kleine beetjes bruine afscheiding.
    Ik heb deze week een echo gehad die er goed uitzag voor het termijn van 7 weken, met een goed kloppend hartje en verder geen bijzonderheden te zien.
    Weet u misschien waardoor het kan komen dat ik dat bruinverlies nu maar blijf houden? De gyn zei hier verder niets over en dus ben ik er nog steeds niet echt gerust over.

Alvast bedankt!
    Groetjes ProudMom

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Bruine afscheiding betekend oud bloed en is niets om je zorgen over te maken. Deze bruine afscheiding kan diverse oorzaken hebben. Als er sprake is van een intacte zwangerschap zoals bij jou geconstateerd is is het meestal afkomstig van je baarmoedermond. Deze wordt extra doorbloedt als je zwanger bent en zit vol kleine haarvaatjes die makkelijk kunnen bloeden. Doorgaans krijg je hier maar enkele druppeltjes bloedverlies van, waardoor het als bruine afscheiding naar buiten komt. Vermeldt het de volgende keer wel als je weer op controle moet. Misschien dat ze even voor je kunnen kijken en je wat gerichtere informatie kunnen geven. Bij helderrood bloedverlies mag je altijd je verloskundige/gynaecoloog bellen.

Groetjes Gea

Share This Page