Hoi, Precies 4 weken geleden heb ik om medische redenen een zwangerschapsafbreking bij 15 weken gehad (zie mijn andere posts). Nu wilden we mijn eerste cyclus afwachten totdat we weer zouden proberen zwanger te worden. We hebben echter precies 2 weken geleden (dus 2 weken na de bevalling) 1x onbeschermde seks gehad (een geval van passie terug na het intense verdriet van de eerste weken...). Het zou in theorie dus kunnen dat ik daarvan zwanger ben geworden. Sindsdien hebben we wel bescherming gebruikt. Sinds gisteren heb ik wat spotting en af en toe krampen, dus denk ik dat m'n eerste menstruatie eraan komt. De KV en Action zwangerschapstesten heb ik iedere week sinds de bevalling gedaan en die liepen goed terug. Vandaag was de Action test echt wit. Vanavond wil ik met een vriendin uit eten gaan, voor het eerst sinds dit verlies. Ons favoriete eten is sushi (met rauwe vis dus)... En ik zou daar heel graag een glaasje wijn bij drinken. De afgelopen 2 weken heb ik niets gegeten of gedronken wat je als zwangere niet mag. Nu dat ik die spotting en krampen heb en de testen zo wit zijn, schat ik de kans vrij klein dat ik zwanger ben. Wat zouden jullie doen: sushi en wijn laten staan of het wel nemen? Bedankt alvast!
Nee hoor lekker genieten! Als je testen nu wit zijn ben je niet zwanger toch. En als je het al wel was. De eerste weken heb je nog geen bloedband met de baby omdat de placenta nog aangemaakt moet worden. Dus krijgt de baby geen slokje wijn. Sterkte nog met het verlies! Lijkt me ontzettend heftig!
Ik zou lekker sushi eten en een wijntje drinken hoor. Ik zelf hield mij pas aan deze dingen als ik daadwerkelijk positief had getest.
Wat ontzettend verdrietig van je zwangerschapsafbreking. Heel veel sterkte. Ik zou gewoon lekker nemen hoor. Ik hield mij er eerst ook aan, en leefde al als zwangere. Maar nu we 1,5 jaar bezig zijn probeer ik gewoon te genieten, anders gaat het je leven zo vreselijk beheersen (en dat doet het al genoeg). Ik drink overigens zelden en eet ook eigenlijk nooit rauwe vis, maar als je er van houdt, zou ik het zeker gewoon lekker eten.
Gewoon lekker genieten, ik dacht toen we van de pil af gingen ook, geen wijn rood vlees ect maar geloof me het leverde alleen maar stress en daarbij dan had ik nu al meer als 1,5 jaar geen wijntje kunnen drinken of sushi ook mijn lievelings eten Haha no way dat gaat me nu echt te ver. Gewoon lekker genieten, je wordt er echt niet sneller zwanger van. En er pas lekker mee stoppen zodra je een positieve test hebt. Hopelijk heb je het allemaal een plekje kunnen geven, heel vervelend om zoiets mee te maken.
Thanks dames, ook voor de lieve woorden! Vanochtend ben ik ongesteld geworden. Confronterend, maar ook een opluchting dat m'n lijf na 29 dagen alweer ongesteld kan worden. Bizar eigenlijk. Gisteren had ik dus al een voorgevoel. Dus lekker sushi gegeten met wijn erbij. Zolang we aan het proberen zijn zwanger te worden geniet ik nog hiervan en zodra ik positief test (en ik ben zo'n obsessieve vroege tester ) stop ik met alles!
Jammer, hoop in ieder geval dat de sushi en de wijn gesmaakt heeft En dat je volgende ronde meer geluk hebt. En vooral lekker blijven genieten