hallo, ik ben in de eerste week na de stopweek van de pil 5 dagen achter elkaar de pil vergeten te nemen en ik had in die 5 dagen elke dag onbeschermde seks. Nu was er de kans dat ik zwanger kon zijn en in de maand die volgde (waarbij ik stopte met de pil) had ik allerlei klachtjes, die dus zouden kunnen komen door het ontpillen. Toen ik overtijd was heb ik getest en was negatief. Ongeveer een week overtijd verloor ik wat bruin bloed en de dag erna rood bloed en toen niks meer. Test was toen ook negatief. Ik ging er vanuit dat ik dus niet zwanger kon zijn, ondanks dat ik zo vreemd en kort mesntrueerde, maar nu heb ik al sinds een week voor de menstruatie dat mijn onderbuik (helemaal onderin, ong. 10 cm onder mijn navel) bol aan het worden is. Nu, meer dan een week na de menstruatie, is het nog steeds zo. Kan het door zwangerschap komen (als ik zwanger zou zijn zou ik ong 5-6 weken zijn) of is het iets anders? Ik maak me er zorgen om want ik weet niet wat het kan zijn. Aangezien ik altijd een platte buik heb merkte ik het zo gauw op. Ik heb geen last van mijn darmen o.i.d. Alvast bedankt!
Hoi Em90, je hebt een pilcyclus, dus als je inderdaad nu 5-6 weken zwanger zou zijn moet je wel een positieve test hebben. Ik denk dus dat je niet zwanger bent, misschien dat het door zenuwen komt dat je je wat anders voelt dan anders. Je kunt even met de huisarts overleggen of hij je nog kan helpen meer duidelijkheid te geven. Groetjes Brigitte