Hallo allemaal, Ik zit er best wel mee, omdat ik steeds te horen krijg dat je de baby pas met 20 weken kan voelen. Maar sinds deze voel ik echt bewegingen in mijn buik. Ik ben heel erg slank (maatje xs) met een heel schattig klein buikje. Maar ik voel echt bewegingen, ook als ik mijn hand op mijn buik leg, dan gaat het in één stuk door met plofjes, uhhh tjsa ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Dit had ik dus niet eerder. Zijn er meer zwangere vrouwen die dit mee hebben gemaakt met 17 weken??
Kan echt heel erg goed hoor! Zelf de 1e zwangerschap rond de 15 weken de eerste bewegingen gevoeld (zo ongeveer) en bij de 2e zwangerschap voelde ik de 'plopjes' al vlak na mijn termijnecho..
het kan best hoor dat je nu al wat voelt. Het is niet dat je het niet voor 20 weken kan voelen, dat is een gemiddelde. Sommige zeggen weer dat het je darmen zijn, maar ik voelde het zelf ook al zo vroeg. Geniet er maar van !
Kan prima! Ik voelde 'm zelf "pas" bij 18,5 week, maar het voelt wel precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Geniet ervan zou ik zeggen!
Kan heel goed hoor! Hier was het met 17 weken zelfs voelbaar aan de buitenkant, zo nu en dan. Leuk hè!!
Kan zeker hoor, heeft ook te maken met de ligging van de placenta, de mijne ligt aan de achterkant en ik kon mede daardoor de baby al voelen met 16 weken! Wel soms wat twijfelachtig maar je zult vanzelf zien dat het steeds overtuigender wordt! Dus lekker van genieten hoor !!!
Ik voelde het ook al heel duidelijk voor de 20 weken, dacht eerst ook dat het mijn darmen waren, maar het gevoel werd steeds duidelijker tot het echt duidelijke schopjes waren.
kan best hoor meid ik voelde de oudste met 15 weken de jongste met 18/19 weken (bij hem had ik de placenta voor te liggen. geniet ervan!!!!!!!!!!!!!
20 weken is inderdaad een gemiddelde, dus zijn er altijd mensen die de baby eerder, of juist later, voelen. Ik voelde de eerste pas met een week of 21, terwijl ik dit kindje (oké, is ook wel de tweede, scheelt vaak ook) voor de 14 weken al voelde. Hier de eerste keer ook de placenta aan de voorkant en nu aan de achterkant.
Het kan zeker en ook als je juist geen maat xs hebt. Ik voelde m'n dochter met 16 weken, ik moest er wel een tijdje rustig voor gaan liggen en me concentreren maar daarna kriebelde, bubbelde het toch! Heel anders dan m'n darmen, dit was echt het gevoel van een luchtbelletje in het water, een vingertje dat langs de binnenkant van m'n buik streek. Bijzonder gevoel en ik heb maar een paar keer mogen voelen...
Dat kan echt wel, ik voelde de eerste harde schop bij week 14. Bij week 18 kon mijn vriend ons kindje vanaf de buitenkant voelen schoppen. Mijn gyn was verrast, maar het kan gebeuren.
Ja, ik voel deze al zeker vier weken, is wel mijn tweede al.. En ik ben niet al te mager en heb de placenta aan de voorkant.. Maar bij de 20 wk echo zei de echoscopiste al dat ze lekker druk was... Was de eerste ook en is net een berggeit
Ik voelde de eerste met 18 weken De 2e met 15 weken De 3e met bijna 13 weken en de 4e met iets over 11 weken. Maar moet zeggen dat bij mij mijn baarmoeder al snel heel groot was
Ik voelde het bij de eerste rond 17,5 week. Dus het kan zeker. Het is meer een gemiddelde. Sommigen voelen het pas na 23 weken, ofzo...