vriendin zelfde babynaam gekozen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ahmheems, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ahmheems

ahmheems Lid

23 mei 2007
    10
    0
    0
    Beste forum-leden,

Ik zit met een erg groot probleem. Wij hebben een vriendengroep met 4 stellen. Allemaal hebben ze kinderen. Nu was een ander stel net als ik zwanger. Ik ben in Juli uitgerekend en het andere stel is afgelopen donderdag ouders geworden van een prachtige dochter. Alleen het probleem dient zich nu voor dat zij dezelfde meisjesnaam hebben gekozen. Wat moeten we nu?
    - ander meisjes-naam kiezen? :-k
    - het probleem bespreken? #-o

Het vriendenstel met dezelfde meisjes-naam, woont bij ons 3 straten verder. Op zich spreken wij elkaar niet zo héél veel alleen met Verjaardagen, koninginnedag, oud&nieuw, 1x per jaar een vriendenweekend, 1x in de 2 a 3 mnd een bakkie om bij te kletsen......
    Als het een meisje wordt bij ons zullen ze niet naar dezelfde basisschool gaan. Eventueel komen ze elkaar wel tegen bij een plaatselijke vereniging (kans is wel erg groot)

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt en wat heb je toen gedaan.
    Wie heeft er suggesties.

Ik vind het héél moeilijk. HHHEEEEELLLLPPPP!!!!!!!

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik weet niet of zij op de hoogte waren van jullie keuze, maar je kan vaak een naam in uitspraak of schrijven aanpassen zodat het net anders is, zolang jullie er maar blij mee zijn, persoonlijk geef ik nu namen als tips door op het forum, die mijn partner en ik van ons lijstje juist niet hebben gekozen, ik zou ook bang zijn dat iemand die eerder bevalt de naam zou overnemen, als ik het namelijk wel zou vertellen en iemand van mijn vriendenkring zou zijn of haar kind die naam geven, zou ik moeite hebben dit niet voor de voeten te gooien, dat beschouw ik dan een beetje als steek onder de gordel aangezien het in mijn ogen iets heel persoonlijks is.

3. ahmheems

ahmheems Lid

23 mei 2007
    10
    0
    0
    Helaas is de naam die hun gekozen hebben voor hun dochter, en wij in onze gedachten hebben niet te veranderen in uitspraak of schrijven.
    Deze naam is niet te veranderen helaas.

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou het bij jullie keuze houden. Jullie hebben deze naam gekozen, omdat jullie het de mooiste naam vinden voor jullie meisje en je zegt zelf al dat jullie elkaar niet zo heel veel spreken.

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Lastige situatie zeg! Kan me voorstellen dat je twijfelt wat je moet doen. Als je deze naam al heel lang in je hoofd hebt zou ik het er gewoon bij houden! Als je er echt mee zit zou je het wel tegen hun kunnen zeggen. Het is jullie keuze dus je hoeft het eigenlijk niet eens met hun te overleggen, maar voor je eigen geruststelling zou je het wel kunnen zeggen.

Succes ermee

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik zou het persoonlijk denk ik wel veranderen. maar ja als je echt niks anders kan bedenken wordt dat natuurlijk wel lastig.

Wij hadden bij onze oudste net bedacht dat we hem Rick zouden gaan noemen, maar toen kreeg een collega een zoontje Rick. Ik heb daar maar heel even over getwijfeld omdat ze geen directe collega is en we niet in dezelfde plaats wonen. De kinderen zullen elkaar toch nooit zien. Maar als de kinderen elkaar toch met enige regelmaat zien zou ik het denk ik niet gedaan hebben. (maar ja dat is makkelijk praten als je niet in de situatie zit)

7. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    ik kan me voorstellen dat je er van baalt en zit met het dilemma wel/niet de naam gebruiken. Maar stel je voor; Vlak na de geboorte van jullie kindje komen er nieuwe mensen in de straat wonen (2 huizen verderop) met .....je raadt het al......een kindje met dezelfde naam....
    Meid, gewoon "jullie" naam aan jullie kindje geven!! Het blijft je hele leven jullie kind, buren/vrienden moet je nog maar afwachten!

agnes

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Aan het begin van mijn zwangerschap hadden vrienden van mijn ouders net een babytje gekregen. Je raad al welke naam het had... Nu zijn het geen mensen die ik goed ken, maar het is voor hun een van de baby's die ze vaker zien en dan zou hun kleinkind diezelfde naam krijgen. Ik was er helemaal van door de war.

Nou ja, nu zijn we inmiddels 3 maanden verder en ben ik het alweer totaal "vergeten". Er zullen altijd mensen zijn met dezelfde naam. Als het een hele aparte naam is die weinig kinderen hebben, dan zou ik het waarschijnlijk niet zo snel doen. Maar anders, gewoon even afwachten hoe je er tegen die tijd tegenaan kijkt. Lees je alvast in in de nummer 2 op je lijstje, en beslis straks als je kindje er is.

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik zou het ook bij de gekozen naam houden, jammer dan.

Maar deze naam is wel de eerste keuze van jullie allebei dus dit is DE MEIDENNAAM.

Succes.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja moeilijk he? Ik ben er ook bang voor, heb twee collega's die nu ook zwanger zijn en wij hebben nu bijna 100 % de voornamen meisje en jongen bedacht, maar het was wel echt heel moeilijk, dus als één van die collega's ook die naam heeft, oei, dat is lastig (heb geen echte backup naam die ik mooi genoeg vind). Maar het zijn geen collega's waar ik dik mee ben, dus ik zou wel gewoon 'onze' naam doen, maar ja met vrienden die je wel ziet, lijkt het me moeilijker...misschien moet je het even laten rusten en komt er straks vanzelf een heel duidelijk gevoel bij je of je wel of niet dezelfde naam moet doen, dat werkt bij mij het beste, gewoon even niet aan denken en misschien heb je dan over een paar weken ineens zoiets van: we doen het wel of niet.

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Weten jullie al of jullie een meisje of een jongen krijgen?

Ik vraag dit omdat ik twee nichtjes heb die ongeveer tegelijk in verwachting waren. Toen het ene nichtje beviel van een meisje, bleek dat het andere nichtje dezelfde meisjesnaam had gekozen. Zij kreeg gelukkig een paar weken later een zoontje, dus het probleem loste zich vanzelf op.

En mochten jullie toch een meisje krijgen... Tja, dan heeft ze straks misschien een vriendinnetje met dezelfde naam. Dat gaat ze vast heel leuk en bijzonder vinden. :)

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn vriendin kreeg 2 jaar geleden een zoon met dezelfde nam die mn man en ik al een aantal jaar in gedachten hadden. Mn man wilde eigenlijk geen andere naam, maar ik vond dat niet leuk dus hebben we toch een andere naam gezocht...

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zit me ook even af te vragen of jullie van elkaars naam-keuze op de hoogte waren..

Als dat niet t geval is.. Tja.. kwestie van beide een goede smaak en "domme pech"..
    Maar om een andere naam te kiezen omdat toevallig vrienden van jullie ook die naam gekozen hebben.. dat zou ik niet doen.. Dat blijft volgens mij meer steken dan waneer 2 van de kids dezelfde naam hebben..

14. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Wij hadden ook een naam voor onze zoon in gedachte. Vanaf het begin.
    Het was een naam die je voor een jongetje of meisje zou kunnen gebruiken.
    Om me heen hoorde ik de naam ook steeds vaker.

Onze belastingadviseur zijn vrouw was ook zwanger.
    Toen hun dochter geboren werd, was het dezelfde naam als die wij in ons gedachten hadden.

Ik heb toen tegen mijn man gezegd (wij zijn een beetje apart laat maar zeggen):
    "Ik heb die naam nu zo vaak gehoord dat vind ik niet leuk, maar dit is de druppel.

Jeetje! We moesten opzoek naar een nieuwe naam, terwijl we deze al zo lang in onze gedachten hadden.
    Uiteindelijk hebben we een nog veel LEUKERDERDERDE naam gevonden.
    Het had zo moeten wezen!

Succes met het maken van je keuze.

15. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Ik ken ook iemand in die situatie.
    Haar collega beviel 2 weken eerder en had ook die meisjesnaam.
    Toen hoeft zij inderdaad ook de naam aangepast.
    Het nare is nu iedere keer dat ik haar spreek in bijzijn van andere mensen ze hierover begint.
    Als iemand naar haar dochter vraagt is het; ja, ze heet ..., maar we hadden haar liever ... genoemd (en dan komt dat hele verhaal van die collega er weer achter aan).
    De dochter is inmiddels geloof ik een jaar of 2, en ik vind het absoluut niet leuk voor haar als ze dat altijd zal horen dat ze eigenlijk anders hoorde te heten.
    Dus doe het dan gewoon wel denk ik dan en geeft het kind de naam die jullie het liefste willen...

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het meegemaakt bij vrienden van ons.

Wij waren nog eigenlijk niet bezig met kinderen en hadden nog even een heel ander leven.
    Wel had ik een naam in mijn hoofd die ik erg leuk vind voor een jongen (keano).
    Het stel kreeg een zoon en hebben hem Keano genoemd.
    Ik zie ze dan wel niet elke week maar heb wel de keus gemaakt om niet die naam te gebruiken als we ooit een zoon mogen verwelkomen.
    Het stond toch nog niet vast dat het die naam zou gaan worden us dan is veranderen niet zo moeilijk.
    Ze weten trouwens wel dat ze mijn naam hebben gepikt en we kunnen er hartelijk om lachen.

Ik denk dat je zelf goed moet stil staan en overwegen wat jullie gaan doen.
    Is dit echt de naam waar jullie al een tijd mee rond lopen en helemaal vind passen dan vind ik niet dat je van je keus moet afstappen.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oeh lastig zeg!
    Kun je niet bij ze peilen of ze het erg zouden vinden als jullie dezelfde naam willen gebruiken?

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goh dit is echt mijn nachtmerrie... ik kan de naam van mijn meisje echt niet meer veranderen, mijn man en ik noemen haar al de hele tijd zo! Ik zou het dus niet doen, dikke pech dus.
    Er zijn nog 2 mensen die voor mij moeten bevallen en die ook een meisje krijgen, en het is best een populaire naam, maar ja zou wel heel toevallig zijn he.

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier in de omgeving gelukkig geen direct bevriende stellen of familie die zwanger is maar als het echt goede vrienden zijn of familie zou ik denk ik toch een andere naam kiezen.
    Als het wat verder weg is, dus gewoon kennissen dan zal ik de naam die we hebben aanhouden.
    Voor een meisje hebben we nu ook een mooie naam die niet echt veel voorkomt voor een jongen nog niet echt een idee.

20. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    wij hadden het ook alleen is het vanzelf gelukkig opgelost :D
    de exs van mijn vader (waar ik nog veel mee omga) heeft een zoontje gekregen
    en de naam dylano gegeven en wij hadden denk ik met 6 weken de namen al
    en 2 weken geleden is zij bevallen en ik had echt zo iets en als wij nu een jongen krijgen wat dan :(
    nou wij hebben toen gewoon besloten om het bij onze naam te houden
    wij vinden die naam mooi
    maar ja het was al neit meer nodig het is een meid :D

en net wat er al eerder gezecht werdt
    je dochter blijft je hele leven in beeld maar van vrienden moet je dat nog maar afwachten
    dus ik zou ook idd het gewoon bij jullie naam houdeb

Deel Deze Pagina