Sinterklaas vieren met kind(eren), hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mroos, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ons zoontje is nu 10 maanden, en straks met sinterklaas bijna 1, dus echt bijzonder wordt het dit jaar nog niet, gelukkig, want ik zie nu al op tegen volgend jaar.

Bij mijn schoonfamilie is het de traditie om sinterklaas groots te vieren, met gezin+ aanhang, inclusief oma en single oom. het jongste(nakomertje) broertje van mijn man is ondertussen 15, maar elk jaar hebben ze(ik zeg ze want lever er zelf naast mijn surprise totaal geen bijdrage aan) tássen vol kado's. Zonder te overdrijven zijn we van 7 tot 12 aan het uitpakken en ga ik naar huis met om eerlijk te zijn, allemaal flutkado's(heel ondankbaar, I know). Ze worden nog steeds blij van het uitpakken want echt veel heb je er niet aan.

Mijn familie daarentegen heeft met sinterklaas altijd een paar echt leuke kadootjes gegeven, we hadden nooit overvolle manden maar ik had er altijd veel plezier in. Nu iedereen kindaf is, doen we lootjes trekken, een leuk kadootje van 15 euro, iedereen een chocoladeletter en we maken er een gezellige avond van.

Nu zitten we echt al met een dilemma, mijn man vond en vind die kleine kadootjes natuurlijk weer geweldig, over zijn ouders geen kwaad woord natuurlijk, ook wel weer logisch.
    Maar ik ben meer van leuke kadootjes waar je echt wat aan hebt, dan maar wat minder.

Om het allemaal even in te korten hebben wij nu de volgende dilemma's:
    Dilemma 1 is: Wat geef je uit en koop je een paar leukere of veel kleine kadootjes voor de heb?

Dilemma 2 is: Met welke samenstelling vier je sinterklaas? Samenvoegen is geen optie, sowieso is het geen match, maar je zit ook met aanhang, schoonoma en oom etc.

Dilemma 3(ook een belangrijke): mag ik van mijn schoonmoeder verwachten dat ze niet allemaal van die lullige kadootjes voor mijn zoon koopt of is dat nu eenmaal daar de traditie en moet ik dr laten gaan.

Hoe doen jullie dat allemaal?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    1. T is ongeveer even oud en die krijgt misschien 1 of 2 kadootjes. Waarschijnlijk een mooie houten kiepauto en iets kleins (misschien gewoon een paar sokken ofzo). M krijgt niet heel veel meer.

2. Op 4 dec bij mijn ouders waar M en T de enige kleinkinderen zijn. Daar heel klein met niet te veel kado's. Op 5 dec bij mn schoonouders, daar zijn 6 kleinkinderen in leeftijd 7, 3, 2, 10m, 8m, 6m. Daar wel strenge regels, waarschijnlijk max 3 kado's per kleinkind (totaal) oid. Plastic is verboden wat ons betreft.

3. Ik zou dus heel streng zijn en ook zeker niet aanwezig zijn van 19-0u. Wij vieren het 's middags voor de kinderen, daarna wat eten en dan allemaal naar huis. Eventueel met één kado per volwassene. Vooral bij mn schoonouders moeten er echt niet te veel kado's zijn want anders dan worden die kinderen alleen maar gek van de gigantische hoeveelheid. Wat ze voor anderen koopt moet ze lekker zelf weten, maar jij zit met die troep in huis. Je kunt eventueel een lijstje maken met kadootjes die wel gewenst zijn? Maar het lijkt me wel heel lastig hoor! Hier gelukkig van beide ouders alle begrip en meewerking.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij vieren op sinterklaasavond bij onze ouders we doen dan eerst pakjes voor alle kindjes en ze krijgen van oma ook wat.
    Mijn moeder heeft voor ieder hetzelfde bedrag gedaan, en heeft gewoon aan iedereen gevraagd wat we allemaal voor de kindjes nog kunnen gebruiken.
    We hebben daar niet om hoeven vragen, gelukkig deed ze dat al uit zichzelf.
    Anders had ik nog de volste vertrouwen in wat ze koopt.
    Wij hebben natuurlijk ook paar kadootjes gekocht voor onze dochter.
    Want al mijn nichtjes komen ook, en de oudste is 2 jaar dus dan moeten we voor onze dochter ook wat hebben.
    Ik vindt het super gezellig, onze dochter snapt er niet zoveel van maar het ook meer dat wij het erg leuk vinden ;)
    We doen die avond als de kindjes in bed liggen ook nog suprise, we doen voor 20 euro pp.
    En we doen allemaal onze lijstjes doormailen wat we willen hebben.
    Om te voorkomen dat iedereen rommel krijgt.

En we doen een andere dag kadootjes bij mijn schoonouders, de broer van mijn man komt ook met de kinderen.
    Daar doen we altijd gewoon een kleinigheidje voor.
    Ook dan wordt er doorgegeven wat diegene wil hebben.
    En opa en oma kopen natuurlijk ook kadootjes voor de kleinkinderen.
    En ook die vragen wat we willen hebben.
    Ik vindt het bedrag wat hun doen een beetje overdreven 100 euro per kind maar goed.
    Ze willen het graag.
    En ik moet dan ook natuurlijk nog iets voor onze dochter kopen maar ik heb nog wel wat leuke dingen op zolder staan, die ik een keer gekocht heb en heb weggezet voor als ze wat groter is.
    Dus die pak ik mooi in voor haar.
    Maar daar is het ook altijd gezellig alleen mijn schoonouders geven er wel veel geld aan uit.
    Ik heb aan hun natuurlijk ook een beetje speelgoed gevraagd, om er voor te zorgen dat die andere kinderen niet raar gaan denken.
    MAar ik heb ook een piama gevraagd en wat leuke kleertjes.
    Speelgoed heeft ze echt genoeg.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier de ervaring dat te veel cadeaus niet werken bij die kleintjes. Ze hebben dan een leuk cadeau gekregen en willen daarmee spelen en moeten dan weer iets uitpakken ;) Te veel prikkels ook ;) Dus ik ga lekker voor 1 of 2 mooiere cadeaus. Laat ze die flutcadeautjes maar bewaren voor in de schoen (maar daar is jouw uk nog te klein voor) of voor elkaar ;)

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    @Mary woods ik ben het met je eens.
    Daar heb ik ook aangegeven aan mijn schoonouders dat het veel te veel is 100 euro per kind, maar ze willen het persee.
    Dus ik heb maar wat praktische dingen gevraagd.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    inderdaad 1 a 2 leuke cadeaus's is beter dan " hoeveel troep kan ik voor 15 euri inpakken"

.... Jelmar is 8 maand straks, en hij krijgt voor sinterklaas 3 cadeaus (ons, Souders en mijn ouders) en met kerst krijgt hij van mijn ouders nog wat.

Vanaf volgend jaar gaan we Sinterklaas bij ons thuis vieren, met mijn ouders, Souders en manlief z'n broer(is single) en de volwassenen dan lootjes trekken en een paar cadeaus voor jelmar, maar geen grote zak met 10/15cadeautjes ofzo... pfff,

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ chantal: laat ze dan voor die 100 euro 1 of 2 duurdere dingen kopen. Kleintjes hebben toch nog geen benul van de waarde van dingen en dan blijft het aantal cadeaus beperkt ;)
    En over tot 's avonds laat: no way. Mijn zoon mag iets later opblijven, maar we gaan niet overdrijven en zeker niet tot 00u00!!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Om dit dillema te voorkomen vieren we sint met vrienden.
    We hebben geen zin om te kiezen tussen de families en vinden het met vrienden erg gezellig.
    Het aantal kado's is verschillend, meestal voor de kids rond de 100 euro. Dit kunnen veel kleinere kado's zijn of een paar grote. Maar net wat ze nodig hebben.
    Met de volwassenen trekken we een lootje voor 25 euro.
    Verder gaan we altijd gourmetten en spelen we als de kids slapen een leuk spel.
    Kerst vieren we wel met de familie en om te voorkomen dat we nutteloze rotzooi krijgen stuur ik de familie een verlanglijstje van de kleine. Kunnen ze zelf keizen wat ze kopen en uitgeven maar krijg ik iig iets waar we blij mee zijn

9. mroos

mroos Niet meer actief

Oh ik was ook zeker niet van plan om mijn zoon op te houden:) Jammer maar helaas maar mijn zoon ligt om half 8 op bed;) en volgend jaar ook haha. Ik bedoelde meer dat het zóóveel kado's zijn dat het gewoon zo lang duurt.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben ook nog niet de juiste vorm gevonden. Dit jaar doen we het 2 keer, 1 keer thuis en 1 keer bij opa en oma. Daar komen ook mijn broertje en zusje en aanhang, maar wij zijn de enigen met kids. Het moet voor hun ook leuk zijn zeg maar.
    Het liefst wil ik wel een cadeaufestijn en het moet om de kinderen draaien (dus niet stil zijn als iemand zn gedicht gaat voorlezen). Dit jaar vieren we het maar gewoon thuis met onze cadeaus, dan is er iig 1 sint feest zoals wij het willen...
    Ze krijgt een paar mooie cadeaus, maar zeker geen onzin dingen. Ook een pyama bijvoorbeeld, daar is ze evengoed blij mee.

Een vast budget heb ik niet, ik koop gewoon waarvan ik denk dat ze heel leuk mee kan spelen. Wel max 1 groot cadeau (een keukentje dit keer). Haar broertje krijgt een paar dingetjes voor de vorm en we geven elkaar ook iets. Bij mn ouders krijgen ze gewoon wat anderen voor hun kopen. Hoe we het dan in de toekomst gaan doen moeten we nog maar overleggen...

11. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat het hier nog niet zo speelt.
    Bart krijgt van ons een doos duplo blokken en mss nog een klein dingetje en dat vinden wij genoeg. Sinterklaas vieren we met het gezinnetje dus papa, mama en bart. Op de bank open haardje aan en sinterklaasliedjes en dan je cadaeutje openmaken. Geen grote groepen met veel gedoe, gegil en (te) veel cadeau's.
    Als de opa's en oma's cadeautjes willen geven dan doen we wel een bakkie bij elkaar. Hoe we het nu doen is bepalend voor de rest van de sinterklaasfeesten.

We willen vooral dat het feest van gezelligheid blijft.
    Maar dat is voor een ieder vrij om te beslissen

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Sinterklaas vieren we met mijn ouders en met kerst doen we kadootjes onder de boom met de ouders van mijn man.
    Wij trekken lootjes met mijn ouders en zusje en dan kopen wij en mijn ouders apart voor de kinderen een kado

Deel Deze Pagina