Ik heb het verslag ook meegekregen nadat ik het ziekenhuis verliet. Iedereen die iets deed tijdens mijn bevalling legde dat gelijk vast in de pc. Ik heb het een aantal keren weer teruggelezen en nu ook met de verloskundige besproken ivm mijn 2e a.s. bevalling. Super nuttig om te hebben. Je zou toch verwachten dat ze dat netjes aan iedereen meegeven bij vertrek uit het ziekenhuis? Doet me er aan denken dat ik dat nog even in mijn bevallingsplan zet! Ik ga nu in een ander ziekenhuis bevallen dan de eerste keer. Ik hoop dat je het inderdaad gemakkelijk op kunt vragen, maar zo te lezen wel!
Iedereen héééél erg bedankt voor de antwoorden! Ik ga morgen eens met het ziekenhuis bellen en dan laat ik jullie wel even weten hoe en wat. Dank jullie wel!
Muiss lieverd je hebt ten alle tijde recht op je dossier. is van jezelf en is de wet op de wgbo of informatie overeenkomst...... Zou het ook willen hebben hoor. Ik heb namelijk alle verslagen gekregen van vk en gyn vandaar.... suc6 meisss
Nog een kleine toevoeging, je hebt idd recht op inzage maar de "persoonlijke aantekeningen" van de arts worden vaak weggelaten in het dossier. Dit staat ook hier: gekopieerd van Uw rechten als patiënt Op grond van de WGBO heeft u recht op inzage in uw gegevens in het medisch dossier zoals röntgenfotos, diagnoses en operatieverslagen. Persoonlijke werkaantekeningen van de hulpverlener mag u niet inzien. Een verzoek tot inzage mag alleen geweigerd worden als de privacy van een ander dan uzelf daardoor wordt geschaad. De hulpverlener moet dit wel per geval aan kunnen tonen. Daarbij geldt dat het belang de privacy van de ander te bewaren zwaarder moet wegen dan het belang dat u heeft bij inzage in uw dossier. Denk bijvoorbeeld aan gegevens die de hulpverlener verkregen heeft van uw partner of familielid over de onderlinge verhoudingen waarbij destijds is afgesproken dat u ze niet te zien krijgt. U heeft ook recht op een afschrift van de medische gegevens. Een hulpverlener moet zo spoedig mogelijk inzage verlenen of een kopie maken. Voor inzage mag geen vergoeding worden gevraagd. Voor het verstrekken van een afschrift kan de hulpverlener wel kosten in rekening brengen. De hulpverlener mag een vergoeding van [FONT=Times New Roman, serif] [/FONT]0,23 per pagina vragen met een maximum van [FONT=Times New Roman, serif] [/FONT]4,50. Deze maximale vergoeding geldt zowel voor het verstrekken van afschriften op papier als voor kopieën van röntgenfotos. Naast de WGBO is ook de Wbp van toepassing op het verkrijgen van inzage. Meer informatie over het inzagerecht, zoals in de Wbp beschreven, kunt u vinden in het informatieblad Recht op inzage. Succes met verwerken, ook ik heb een trauma bevalling gehad. Valt niet mee! Groetjes Jopa
ik heb indertijd een gesprek met een andere gyn aangevraagd , naar dat ik de eerste bevalling maar ter nauwernood had overleefd. ik snapte er ook kop noch staart van. en naarmate de tijd vorderde durfde ik ook niet nog een nieuwe zwangerschap aan. ik kreeg geen antwoorden in het betreffende ziekenhuis. toen we verhuisd waren heb ik de koe bij de hoorns gevat en ben naar een andere gyn gegaan die heeft mijn dossier gelezen en me uitgelegd wat er allemaal gebeurd is en wat hij ervan vond.en dat was niet mals. aan de hand daarvan hebben we nog een gesprek gehad over mijn angsten en over hoe hij het anders zou doen. en uiteindelijk heeft hij persoonlijk mijn bevalling begeleid en precies zoals afgesproken was. en ben ik ook in hetzelfde ziekenhuis van de derde bevallen. wellis waar zijn nu de procedures veranderd en beval je met een vk van het ziekenhuis in eerste instantie. maar ik had er toch wel vertrouwen in. mijn vraag aan jou is dus, heb je al een nacontrole gehad? als je daaraan niet genoeg had zou ik een gesprek aanvragen. uiteraard zul je ook inzage kunnen vragen maar los van het feit of jee vroor moet betalen is het ook nog maar de vraag of je erg veel wijzer zult worden. ik zou gaan voor een persoonlijk gesprek.
ik heb vorig jaar de papieren opgevragen van mijn ziekenhuisopname en curetage. er was veel onduidelijkheid en wilde het zelf afsluiten ik heb toen het betrefende ziekenhuis opgebelt en kreeg wat papieren thuis. dit moest ik opsturen inc. kopie legitimatie en een machtiging dat ze 12,50 mochten afschijven voor de kosten. (nooit afgeschreven). 1 week later kreeg ik de envelop, aangetekend en wel inc kopietje van een erg dierbare echo waarvan ik niet wist dat hij bestond. het kost wat tijd maar vond dat wel de moeite waard
Je hebt het recht om je eigen dossier in te zien (maar dit geldt niet voor bv werkaantekeningen maar als het goed is, is alle relevante informatie wel verwerkt in je dossier, zo was dit iig bij de instelling waar ik heb gewerkt) Hier in het ziekenhuis zit het zo Opvragen medisch dossier - TweeSteden ziekenhuis
@Springmuis; Ik heb ook een hel van een bevalling gehad. Ik heb destijds nog een gesprek met mijn gyn. gehad. Zij heeft mij het verslag laten lezen, uitgelegd wat de termen betekenen etc.. Misschien voor jou ook fijn, als je het verslag nog mondeling toegelicht krijgt. Bij mij stonden er namelijk ontzettend veel termen in, die ik mijn mond niet eens uit krijg! Succes.. En als je je ei kwijt wilt.. Mag je me gerust PB-en..
Iedereen bedankt voor de antwoorden! Heb het ziekenhuis gebeld en moet een formulier ophalen.. daarmee kan ik dan met kopie van id de gegevens opvragen.. kosten zijn max. 23 euro per stuk.. en heb ze na ong. 4 weken binnen.. Misschien is het idd beter om weer met de gynaecoloog te praten maar mijn gevoel zegt toch dat ik het eerst zelf wil lezen en evt. daarna wanneer ik nog meer vragen heb alsnog een gesprek aan te vragen.. Ik wil het even zelf kunnen verwerken.. 'gewoon' even in mijn eentje proberen om het terug te kunnen halen.. Neeltje, dank je wel meis, als ik het nodig heb weet ik je te vinden!
Is de VK (als je die had) wel bij de bevalling geweest? Anders zou je aan haar de formulieren nog op kunnen vragen, dit is meestal kosteloos.. Mocht je er met jezelf niet uit komen.. Ik (en mijn man) heb medische psychologie gehad om de bevalling een plekje te kunnen geven.. Lukt nu nog niet altijd hoor.. Maar het is wel fijn dat je tegen iemand kunt praten, die de termen begrijpt ipv dat je dat ook weer uit moet leggen.. Misschien is dat nog een optie als je er zelf niet uit blijkt te komen..