wat moet ik hier nou weer mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    He bah, nu wil ik niet gaan muggenziften maar wil dit toch even kwijt. Weet niet wat ik ermee aan moet.

Ik ben 2aug bevallen, 23aug was ik jarig. Mijn collega's en baas kwamen op kraamvisite (klein team, werk bij tandarts.. 6mensen in totaal) en ze hadden een prachtige mand bij gevuld met pampers en daartussen allerlei cadeau's voor de baby en een bon van de h&m! Harstikke leuk!!! Ik ben er heel blij mee!!!

Nu doen we met verjaardagen ieder altijd €7,50 inleggen en dan kunnen we samen een cadeau halen. Voor de vakantie en mijn verlof vroegen ze wat ik wilde. Ik gaf daar antwoord op. Maar vervolgens kwam er niks. Ik was op mijn verjaardag eigenlijk uitgerekend en ze zeiden dan krijg je ook 2 cadeau's als we komen. Ik ben helemaal niet hebberig ofzo maar het gaat om het principe... zou die mand voor de 2 gelegenheden zijn? Hij zat wel behoorlijk vol moet ik zeggen! Maar dan moeten ze dat er even bij zeggen. Ik durf er zelf eigenlijk niet om te vragen maar blijft toch spoken in mijn hoofd.

Dat komt door meerdere dingen... het stapelt zich op. Op mijn laatste werkdag had ik gebak meegenomen bij wijze van afscheid ofzo. Had toevallig een patient ook gebak bij, dat gebeurd weleens haha.. nou daar had iedereen blijkbaar meer zin in en hebben ze dat opgegeten en het mijne laten staan.. heb het toen ook mee naar huis genomen. Geniet ik er zelf wel van!

Als 2e heeft onze nieuwe collega(degene die in mijn plaats fulltime kwam werken) ontslag genomen en is nu met een opleiding begonnen. Ik hoorde dit 2 weken later dan de rest!! Voel me behoorlijk buiten gesloten. Wil niet zeggen dat ik met verlof ben dat ik er niet meer bij hoor ofzo. Dit wilde ze niet zeggen op de kraamvisite. nou had maar wel gedaan.. ik lig daar niet wakker van hoor een collega meer of minder.. komt wel weer goed!

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo. Je hebt een leuk team, ze zijn bij je langs geweest met een mooi cadeau waarvan ze van tevoren hebben gezegd dat het voor de twee gelegenheden zou zijn. Dat gebak, kan gebeuren toch! En vind het wel lief dat ze je niet wilde belasten met werkzaken tijdens je kraamtijd.
    Volgens mij zie je problemen die er niet zijn....

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik vind dat je aan het muggeziften ben ... sorry ...

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Klinkt simpel! Maar laat t gaan, en geniet van je verlof. Hoe minder werkgezeur, hoe prettiger. Zonde van je energie om je hier druk om te maken. Verlof is juist heerlijk om overal eens wat meer afstand van te nemen. Succes.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn god, wat een gezeur, sorry dat ik het zeg. Toen ik nog bij mijn oude werkgever zat ben ik 5 keer jarig geweest, getrouwd, en heb ik een kind gekregen, en ik heb nooit iets of iemand gezien. Nog geen kaart. Ze konden wel steeds bellen tijdens mijn verlof met vragen over het werk. Pfff.

Wees blij dat je in een leuk team zit wat langs komt, waar je een kadootje van krijgt en wat je niet lastig valt tijdens je verlof.

6. blijemeid

blijemeid Niet meer actief

wees blij dat je iets leuks hebt gekregen.
    ik heb geen drol gekregen,en vindt het totaal niet erg.
    erg mooi gebaar van je werk uit.

*ik vind dat je aan het muggeziften ben (sorry*

7. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Dat vind ik ook wel een beetje hoor :)
    Je hebt een grote mand met spulletjes gekregen voor je kindje, een bon van de hm (deze kan voor jou bedoeld zijn)
    Vind dat een je hele lieve collega's hebt wat betreft cadeau's en bezoek. Maar mischien zit ik er wel naast hoor, jij ervaart het anders en dat mag natuurlijk :)

Gefeliciteerd met je kindje!

8. Alita

Alita Niet meer actief

Ach meid zijn misschien je hormonen....ik snap wat je bedoelt alleen denk ik dat je nu gewoon wat aan het zeuren bent hihihi...
    Laat het gaan is toch goed zo...misschien zoek je nu overal iets achter en verpest je dalijk zelf je werksfeer....

Geniet maar lekker van je kindje nu!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind dit ook gezeur om niks, dit gaat echt nergens over.
    Wees blij dat je zulke fijne collega's hebt en geniet gewoon van je verlof :)

10. Zo je kan ook zeuren om het zeuren zeg!Waarom moeten ze erbij vermelden dat t ook nog voor je verjaardag is???Wat een onzin zeg..Sorry hoor,maar denk dat je juist heel erg blij moet zijn nu met hoe ze met je omgaan..

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind ook dat je zeurt. mij mikte ze er moi uit in mn verlof. 1 dag voor mn conract afliep kreeg ik een briefje op de mat. nooit niks meer gehoord. van niemand, baas niet collegas niet. waar maak je je druk om. laten we het idd op de hormonen gooien

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat je er mee moet? Ik zou zeggen: leg het naast je neer en gebruik die energie voor je kleine meisje.

Die kraammand is vast voor jullie beide geweest. Dat gebak-incident, tja.. die dingen gebeuren. Misschien was het gebak van die patiënt wel lekkerder. En dat je niet op de hoogte bent gehouden, dat was één keer. En je hebt verlof, dan sta je nou eenmaal niet meer dichtbij het vuur. Ik hoor nieuwtjes (en roddels :p) ook later of zelfs helemaal niet. Interesseert me ook niet zoveel, het komt wel weer als ik ga werken. Mooi excuus om me eens 4 uur lang bij te praten met een kan thee.

Maar goed... misschien zijn het je hormonen en ben je gewoon hartstikke chagrijnig vanwege die doorbraakbloeding ;)

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik hoop dat dit je hormonen zijn en dat je niet altijd zo zeurt? ;)

Een mand vol cadeau's. Of dat nou voor 1 gelegenheid of voor 2 is, ik vind het heel erg lief van je collega's. En ze kwamen ook nog allemaal bij jou langs!
    Dat gebeurt bij ons niet hoor. Ze wachten net zo lang tot mama met baby op werk langskomt, anders zien ze de baby gewoon niet. En ik heb ook niet zo'n groot team. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen van collega's die wel persoonlijk even langsgaan (ikzelf doe dat bijv. wel).

En dat ze je tijdens de kraamvisite niet iets werkgerelateerds wilden vertellen, dat vind ik ook wel sympatiek van ze. Niet iedereen hoort nu eenmaal graag werkdingen als ze net een kindje op de wereld heeft gezet :)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en dat gebak had ik niet mee terug genomen. smaakt de volgende dag ook nog hoor

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sjongejonge, wees blij dat ze uberhaupt op bezoek gekomen zijn! Anders had je ook alleen bij de deur de mand in ontvangst kunnen nemen en ze weer weg kunnen sturen? aangezien het je toch voornamelijk om de kadootjes gaat....

sorry hoor, snap niet dat je je over dit soort dingen druk kunt maken. Moet je wel een heel gelukkig mens zijn als dit je grootste zorgen zijn.

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meid laat het gaan zou ik zeggen er vergaan mensen van de honger en er zijn babies en moeders zonder kraampakketen,,

Komt goed het zijn vast de hormonen:D

17. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje maar sommige van jullie reageren nu ook niet zo leuk op TS he...kun je ook anders brengen ....

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Lieve meid, zeur niet zo :)

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik denk, gezien je bevallingsdatum, dat je nog vol met hormonen zit. dan blijven dit soort dingetjes gewoon door je hoofd spoken. probeer het wat los te laten ;)

ik denk dat de h&m bon (leuk trouwens! mijn collega's zijn nog niet eens langs geweest...) jouw kadootje was? of ze hebben gewoon wat meer uitgepakt voor je kleine.

en ik snap ook wel dat ze in je kraamweek je niet lastig willen vallen met het onslag nemen van een andere collega, meer om jou even in bescherming te nemen omdat je al genoeg aan je hoofd hebt die eerste week/weken ;)

hier dus ook, maar wel met de mededeling dat ze allemaal nog langs zouden komen, hmmmmmmm....right... van manliefs werk zouden ze ook nog komen... ooit ;)

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik weet het wel maarja, gevoelens kun je niet zo makkelijk uitschakelen. Het is altijd super dat we dit voor elkaar doen! Voor elke gelegenheid! En die mand was een mooi gebaar! Maar ze hebben wel mijn verjaardag overgeslagen en we geven altijd wat aan elkaar.
    Er is niet gezegd dat dit ook voor mijn verjaardag was....las dat ergens bij iemand.

Tis maar net hoe je het bekijkt.

Deel Deze Pagina