Hoi, Ik heb voor de baby twee kruiken van een vriendin geleend. Beide van Hema en ruim vier jaar oud. De ene kruik is een aluminium kruik. Ik heb er voor de zekerheid een nieuwe dop op gedaan (niet dat ie lekte, maar toch). Die kruik kan ik sowieso gebruiken. De andere kruik ziet er hetzelfde uit en is dus ook van Hema, maar het is een koperen kruik. En daar worden geen nieuwe doppen (meer) voor verkocht bij Hema. Ik heb de oude dop er maar op laten zitten en de kruik met dop gecontroleerd op lekken; ondersteboven gehouden, heen en weer gerold, dagje laten liggen, nog meer heen en weer gerold.. Hij lekte niet. Maar.. nu hoorde ik dat je bij kruiken van een paar jaar oud sowieso de dop moet vervangen. En dat kan dus niet. Wat raden jullie mij aan? De aluminium kruik gebruiken en de koperen als reserve houden? De koperen kruik vervangen door een nieuwe kruik? Ik ben over 4 weken uitgerekend dus koud zal het niet zijn..
2 kruiken worden er vaak gebruikt met de bevalling. Daarna vaak 1 tenzij de kleine de temperatuur heel moeilijk vast kan houden. 'k Zou gewoon even het rubber goed controleren en de kruik controleren op lekken. Is alles prima, kun je m gewoon gebruiken.
Ik ga in het ziekenhuis bevallen Red88 dus heb de kruik voor de bevalling zelf niet nodig.. Mja het rubber controleren, het is wel wat harder dan het rubber van het nieuwe dopje dat op de aluminium kruik zit. Maar het brokkelt niet ofzo. Ach, als de kraamverzorgster het nodig vindt echt een nieuwe kruik te kopen hoor ik dat ook in de kraamweek wel denk ik?
Rubber is vaak goed als het niet brokkelt of scheurt. Kans is groot dat je aan 1 ook wel genoeg hebt.
ik zou het zo laten en er voor je zelf op letten dat je de oude kruik vooral gebruikt om spulletjes en bedje voor te verwarmen. En de nieuwe alleen gebruiken bij je kindje zelf, als je er niet bij bent.
Ik ben over 11 dagen uitgerekend, dan vriest t vast ook niet.. Maar zelfs al is t 30 graden.. Dat maakt voor de baby niet uit.. Aldus de dame die de intake voor kraamzorg kwam doen.. De kleine kan "gewoon' wel of niet zijn/haar lichaamstemperatuur regelen en dat schijnt niets met temperatuur van buiten te maken te hebben...
@ Annemari76, dat weet ik wel hoor maar het lijkt me dat je in de zomer toch nèt iets meer tijd hebt om die ene kruik weer te vullen en bij je baby in het bedje te leggen? Nouja, ben er toch al uit: ga geen nieuwe kruik kopen maar inderdaad zoals Athina zegt doen.
mijn kruiken zijn 26 jaar oud en lekken nog altijd niet. Een kruik moet je helemaal tot de rand toe vullen en dan met de dop er goed op weg zetten. Oke het water stinkt wel als je hem leeg gooit maar geen droge rubbers of wat dan ook.
1 kruik is voldoende joh... Laat je niet zo gek maken over wat je wel niet nodig hebt hoor! Ik had er 1 en heb de kraamhulp er niet over gehoord dat er 1 miste. Dusse...
Ik heb er ook maar 1!! Wat ik hoorde is dat die tweede vaak gebruikt wordt om de kleertjes warm te maken, maar hier kun je dus ook een minder veilige of een rubberen kruik voor gebruiken. In ieder geval een veilige bij je kindje, en dan kun je die andere voor de rest gebruiken.
Ik mocht juist de kruiken niet meer gebruiken omdat ik ze met water heb weggezet. Dit staat er bij mij ook op trouwens, maar dat had ik niet gezien. Ik heb dus toch maar nieuwe gekocht. Kus
Ik zou geen nieuwe halen hoor! Ik zou die ene gewoon gebruiken...en mocht er een tweede nodig zijn die koperen pas pakken... Waarschijnlijk heb je aan die ene genoeg en gebruik je ze daarna nog maar zelden! Ik had er zelf 1 gekocht en 1 geleend...en we hebben er ook maar 1 gebruikt...
Op mijn kruik staat letterlijk : (even overtypen) 'Nooit leeg wegzetten! Na gebruik de bedkruik met gekookt water (zuurstofarm) wegzetten in gesloten toestand. Dit voorkomt corrosie en verlengt dus de levensduur van uw bedkruik. Controleer regelmatig de rubberplaat in de dop, deze zijn bij uw leverancier verkrijgbaar'