Hallo allemaal, ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de Deryan travel cot. Slapen de kindjes hier goed in? Kan je ze ergens opzetten? Omdat ze anders op de grond staan (koud denk ik dan)? Uhmmm het matrasje wat erin zit, is dit dik genoeg? Uhm kan het van boven open zoals je een gewoon open bedje hebt? Kan je het dekentje ergens tussen steken aan de zijkanten? Tja en verder vroeg ik me gewoon af of het fijne bedjes zijn hahaha. Dank je alvast voor de antwoorden!
Ik ben er tevreden over. We hebben hem 2 weken geleden gebruikt tijdens kamperen (tot 10 graden 's nachts). Het is eigenlijk een mini-tentje (hetzelfde model zie je vaak ook een paar maten groter als bijzettent op de camping. Van die dingen die je alleen uit hoeft te gooien ipv opzetten). Je kunt hem gewoon op de grond zetten, maar bijvoorbeeld ook op een bed oid. Het matrasje is een self-inflatable matje, en isoleert dus goed, zodat ze het niet koud krijgen. Er ligt ook een dun dekje in die voor extra warmte zorgt. Het tentje gaat aan de zijkanten open, dus je kunt hem niet als gewoon open bedje neerzetten. De zijkanten zijn overigens wel van gaas, dus meteen tegen muggen. Je kunt er ook geen dekentjes onder het matrasje stoppen, je zult dus met een slaapzakje moeten werken (of dekens er los in, maar ja...) Het is dus wel echt wat anders dan de standaard campingbedjes die je overal ziet, maar mijn meisje heeft er prima in geslapen. Bovendien: hij is een heeeeeeeel stuk kleiner om mee te nemen. Al met al hebben wij er allang spijt van dat we ooit zo'n 'normaal' cmapingbedje hebben gekocht.
Wij gebruiken hem ook maar voor te kamperen was hij vorig jaar niet goed bevallen. Het was gewoon te koud 's nachts (ongeveer 5 gr, in Zweden koelt het nogal af) dus dat probleem hadden we ook gehad met een campingbed. Als logeerbed/tent bevalt hij prima! Geen zwaar gesjouw, makkelijk op te zetten en Jelle vind het maar wat spannend... Je kunt idd geen deken instoppen maar bij die van ons zat een slaapzak die met een 2 stukken klittenband op de bodem vastzit. Daarvan hebben ze vorig jaar alleen het onderste deel gebruikt, Jelle was nog te klein om te snappen dat hij in de slaapzak moest blijven liggen. Hij had een slaapzak aan. (thuis slaapt hij ook altijd in een slaapzak zonder dekens)
Hier bevalt hij ook heel goed. Het is inderdaad een soort tentje, waarbij je één van beide zijkanten open kan doen. Wel kan je aan beide kanten en aan hoofd- en voeteneind het doek wegritsen, zodat er gaas zichtbaar is. Het matje is wel dik genoeg vind ik. Wij slapen zelf ook op inflatable matjes, die niet eens veel dikker zijn. Je stopt hem onderin een vak, waarbij je alleen aan de buitenkant van het bedje kan. Zo kunnen kinderen er niet onder komen. Bij ons zat er een slaapzakje bij, die met klittenband vastgezet kan worden. Mijn zoontje heeft er vorig jaar uitstekend in geslapen op vakantie en nu ook met dagjes weg. Mijn neefje sliep er ook prima in. Ik raad je wel aan de peuterversie te kopen en niet de babyversie. Je kan er dan wat langer mee doen
mijn dochter wilde er echt niet in slapen! Ze bleef net zolang doorrollen tot het ding bijna omviel. Ze was een maand of 7 toen we het ding gekocht hebben, misschien wel te laat om er nog goed aan te wennen...
Hij bevalt ons erg goed! Bij ons zit er een slaapzak bij, dus wij gebruiken verder geen dekens o.i.d. We hebben hem gebruikt tijdens het kamperen en we gebruiken hem ook in een vakantiehuisje. Dat scheelt de huur van een kinderbedje en je weet tenminste dat jouw eigen bedje schoon is. Daarnaast is het pakketje heel makkelijk mee te nemen, klein en licht. Ook is hij makkelijk op te zetten. In elkaar vouwen vergt enige oefening.
Inderdaad thuis een (paar) keer oefenen met inklappen, al is het niet moeilijk als je weet hoe het werkt.
Ik vind 'm erg handig. Mijn dochter heeft er pas 1 keer in geslapen, maar af en toe speelt ze er in, om er aan gewend te blijven. Ik heb de baby versie en die heeft maar 1 rits. Het is gewoon een makkelijk klein ding die je altijd mee kunt nemen.
Wij hebben er ook een en ik ben er erg tevreden over, we hebben ook geen ander campingbedje gekocht. Je hebt ze met een matrasje wat je zelf op moet blazen (dat is wat dikker) en met self inflateble matrasje, deze laatste hebben wij en blaas ik wel altijd wat verder op dan dat ie zelf doet. Verder stop ik niet het matrasje in het daarvoor bedoelde vak maar leg ik het gewoon in het tentje dan kan je namelijk wel nog een dekentje (wel overdwars) instoppen. Verder om het zweten een beetje tegen (is toch een soort van platsic) te gaan doe ik er altijd een molton en hoeslaken van een ledikantje omheen. Afgelopen vakantie in Italie heeft ze ook gewoon in haar luier op het hoeslakentje gelegen om te slapen en dat ging prima. Als je het matrasje in het vak stopt kan dat dus niet. Verder zet ik het tentje bijna altijd op een (tweepersoon)bed zodat het wat hoger staat dat is ook makkelijker met je kindje er in leggen en uitpakken want je moet dat via de zijkant doen. Opvouwen van het bedje moet je wel even oefenen. Volgens mij is er ook een versie (maar niet van deryan maar van een ander merk) dat aan de bovenkant open is.
Een andere versie heb ik gezien op de website van Phil&Teds... www.philandteds.com Die is idd met een opening aan de bovenkant. Wij zetten het tentje wel altijd op de grond. Jelle wiebelt namelijk in zijn slaap... Hij was eens logeren bij vrienden van ons en hij sliep in zijn tentje bij hun op de kamer, zagen ze 's morgens ineens dat tentje voorbij schuiven... Op vakantie vorig jaar hadden we het tentje wel op een eenpersoonsbed gezet, maar dan wel met een stevig touw vastgebonden... (er zitten van die lusjes aan om haringen door te steken, maar gek genoeg gaat dat niet in een matras... )
Een andere versie heb ik gezien op de website van Phil&Teds... www.philandteds.com Die is idd met een opening aan de bovenkant. Wij zetten het tentje wel altijd op de grond. Jelle wiebelt namelijk in zijn slaap... Hij was eens logeren bij vrienden van ons en hij sliep in zijn tentje bij hun op de kamer, zagen ze 's morgens ineens dat tentje voorbij schuiven... Op vakantie vorig jaar hadden we het tentje wel op een eenpersoonsbed gezet, maar dan wel met een stevig touw vastgebonden... (er zitten van die lusjes aan om haringen door te steken, maar gek genoeg gaat dat niet in een matras... )
Handig ding, erg licht vergeleken bij een gewoon campingbedje. Maar als het warm is, is het wel een warm ding hoor. Zelfs met alle openingen alleen maar gaas... Onze dochter wilde er op een gegeven moment niet meer in slapen, waar dat aan lag/ligt weten we niet. Maar op zich vind ik het een prima ding. Ik zou wel gelijk de peuterversie aanschaffen, want die babymaat is wel heel klein. Ik gebruik trouwens gewoon de onderkant van het slaapzakje wat je met klitteband in de binnenkant vastmaakt en dan lag ze er in haar gewone slaapzakje bovenop.
Een uurtje of 2 ging prima. Een hele nacht was echt een drama. Heb gelijk een "gewoon" campingbedje gekocht.