Hoi hoi, Ik heb sinds twee dagen een borstontsteking aan de linkerkant. IJskoud gehad, rillend in bed, koorts, overgeven en sinds vandaag ging het eindelijk weer enigszins. Ik heb de hele tijd braaf aangelegd, minstens elke twee uur. Mijn borsten zijn sinds 3 dagen helemaal leeg, mijn zoon moet soms 20 minuten zuigen voor een tsr en dan krijgt hij 5 slokjes per borst binnen. Enfin, vandaag ging het weer dacht ik, is nu net binnen 5 minuten een helse pijn aan de rechterkant begonnen. Ik kan mijn arm nauwelijks meer optillen zo'n pijn. Nu dus aan de andere kant. Ik zit er helemaal doorheen en kan echt even alleen nog maar huilen. Daar komt bij dat ik voor mijn gevoel mijn kind al drie dagen lang nauwelijks te drinken kan geven, dit maakt me heel onzeker. Zijn plas luiers zijn zeker minder als normaal, ik probeer wel water te geven tussendoor maar hij weet niet hoe hij uit de fles moet drinken. Hij is nog alert en vrolijk, maar ik sta op het punt op flesvoeding te kopen omdat ik ben ben dat hij niet genoeg binnenkrijgt en ik vind het super zielig voor hem dat hij zich 20 minuten in het zweet moet werken voor 5 mini slokjes. Wat zouden jullie doen? Ik weet dat ik juist moet blijven aanleggen, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam gewoon echt even vergeten is hoe het moet functioneren qua bv. Ik weet het even niet meer...
Je gaat toch wel ab regelen he!! Ik heb echt hele nare verhalen gehoord en beelden gezien over uit de hand gelopen bo's! Helse pijn en je arm niet meer op kunnen tillen klinkt echt niet goed!
1. Naar de huisarts voor antibiotica 2. Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Geen water tussendoor geven. Elke keer dat hij water drinkt drinkt hij niet bij jou en worden je borsten niet gestimuleerd om voeding aan te gaan maken. Hij is al zeven maanden en red het wel even met wat minder. Als je nu gaat bijvoeden help je je borstvoeding echt om zeep... Als je tsr niet komt, vraag je huisarts dan meteen even om syntocinon als je er toch bent voor de antibiotica.! Sterkte!
ik zou inderdaad ook de Ha bellen voor een kuur , 7 jaar geleden heb ik er 3 gehad in 6 weken tijd , en elke keer een kuur gekregen , had het zelfde als jij nu hebt en ik heb mijn oon ook gewoon steeds aangeleg , laten drinken en na het drinken onder de douche gesprongen , heeel warm water over mijn borst laten stromen en gemaseerd deed wel heeel erg veel pijn maar werkte wel . en anders n kersenpitten kussen in mn shirt gepropt lekker warm (heeerlijk als je koorts hebt ) en ondertusen ook weer masseren . ondanks de vele kuren die ik kreeg is mijn zoon toen al die weken dat hij bv heeft gehad prima gegroeid zoveel dat het cb me "verbood"om hem zovaak te voeden sterkte ermee
Idd naar de HA voor een AB kuur! Daarna kruipen jullie samen lekker onder de wol en lekker vaak aanleggen! Veel suc6 en beterschap!
Met 7 maanden kan je een kind toch niet de hele dag bij je in bed houden? Ik zou wel kv bijgeven als je zegt dat zijn plasluiers ook al minder worden. Maar dan zou ik wel zelf gaan kolven om de productie op peil te houden.
Bedankt voor de reacties. Na een zware nacht met 40+ koorts gaat het vandaag al stukken beter. Toen ik uit mijn koude koorts kwam (veel rillen, kippenvel en harde tepels werkt ook niet bepaald bevorderend voor het tsr) en ik het weer warm had kwam beetje bij beetje de melk ook weer. Ik ben bijna de hele nacht wakker geweest van ofwel de koorts ofwel de baby aan de borst. Mijn borst is nu weer een stuk soepeler en doet minder pijn, de harde plek wordt kleiner,het blijft nog wel rood. Zo plots als het op komt zetten kan het blijkbaar ook weer afnemen. Ik ga er vanuit dat het de komende dagen wegtrekt. Verder behandel ik al mijn hele leven infecties en ontstekingen met homeopathie, zo ook nu. Nogmaals bedankt voor de reacties, ik ga zo lekker weer naar bed en morgen doe ik nog rustig aan. Gelukkig hoef ik dus geen kv aan te schaffen, nu hopen dat ik niet nog een keer zo'n vervelende dubbele borstontsteking krijg, pffff wat is dat pijnlijk zeg!
Hoe gaat het inmiddels? Hoop dat je weer opgeknapt bent en de kleine weer lekker te drinken heef! Liefs Hanneke.
Hey Hanneke, Ik ben weer helemaal opgeknapt! Bleef nog een tijdje rood en wat harder, maar dat is in de loop van de dagen weg getrokken. De melk is ook weer helemaal terug, hij kan weer naar hartenlust drinken! Neemt niet weg dat ik me afvraag waarom zo iets in godsnaam gebeurd uit het niets bij een leeftijd van 8 maanden en een bv die gewoon hartstikke goed loopt, vrees een beetje dat het gewoon mij lichaam is dat aangeeft dat ik moet gaan minderen en op mezelf moet gaan letten. Ik heb een paar dagen echt zo goed als geen melk gehad, mijn lichaam koos dus voor mij ipv de baby als je snapt wat ik bedoel. Ben nu dus aan het kijken dat ik het overdag terug breng naar max. 4 voedingen, was eerst een stuk of 7. 's Nachts krijgt hij ook nog. Maar goed, het gaat dus weer. Lief dat je er naar informeerde!
Snel afbouwen van voedingen kan ook weer leiden tot een nieuwe borstontsteking, dus doe je daar heel voorzichtig mee?
Ja, ik doe het heel langzaam en zorg dat ik geen stuwing krijg. Wil heel graag minstens een jaar bv geven, alleen niet meer in de mate waarin ik dat nu doe. Dus overdag op een stuk of 4-5 keer komen en over een maand 's nachts liever helemaal niet meer. Maar bedankt dat je het nog even noemde!
Ergens inderdaad wel vreemd dat zoiets nu gebeurde, maar het zal vast ergens door gekomen zijn, al zou ik het ook niet echt verwachten. Dat je lichaam jou boven de kleine stelde (of ja dat klinkt wel heel erg zwaar) heeft ook een rede inderdaad, ik zal je niet zeggen dat je af moet bouwen, maar terug gaan naar idd rond de 4 voedingen vind ik een goed plan om zo toch iets meer over te houden voor je eigen lichaam. Succes in ieder geval! Liefs Hanneke.