Kan ik dit aan de gyn vragen ? (Gênante)

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik denk dat omdat ik het een keer heb gehad.

Ik had een plekje of bultje bij vagina en een andere arts die houdt zich daar mee bezig.
    Maar misschien is het veranderd sinds de laatste 6 jaar...dat kan.

Bij mij ging het trouwens om iets op de huid. Misschien is dat anders.

Maar als je er toch bent kun je het natuurlijk laten zien.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou me hiervoor niet hebben geschaamd bij een gyn, helemaal niet als het een vrouwelijke gyn is.

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie dat je zwanger bent - nou als ik zwanger was en dacht een "bultje" te hebben op een plek dat het niet hoort daar beneden dan reken maar dat ik het zou vragen.. anders zou ik het toch niet uit mijn hoofd kunnen zetten (ik ben nog al een piekerkip met dat soort dingen.. ik vraag het liever dan dat ik denk had ik maar). Dat je al een afspraak bij de gyn hebt staan komt makkelijk uit, hoef je er wellicht niet meer naar de huisarts voor (of andere arts).

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Eens je moet daar toch al naar toe. Een gyn vind een clitoris echt niet raar hoor.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou het gewoon zeggen tegen de gyn. Daar hoef je je niet voor te generen. Die zien dagelijks de vieste dingen denk ik, nergens kijken ze raar van op.

Nu moet ik zeggen dat ik ook een keer zoiets heb gehad. En het ging ook vanzelf weer weg, heeft een klein weekje geduurd of zo. Ik schrok er eerst wel van. Voel je met wassen ineens een bal die er niet hoort. Maar ik denk iets met een haarzakje of zo.

Oja als je het woord clitoris lastig vind om te zeggen (ik snap dat) dan zou ik gewoon zeggen: tussen mijn benen of iets duidelijker: tussen mijn schaamlippen.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja natuurlijk kan dat. De beste man/vrouw heeft al duizenden clitori gezien in zijn/haar carrière en is voor hen net zoiets als een grote teen voor de leek.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Absoluut niet. Je kan toch zeggen goh ik heb een vraag dat waarschijnlijk niet gerelateerd is aan mn zwangerschap. Artsen zijn wel wat gewens hoor. Netjes iets vragen mag altijd vind ik.

En dat de gyn daar niet voor zou zijn?? Ik had een ontstoken klier van Bartholin (google maar :)) en als ik daar wat aan had willen laten zou de ha de gyn bellen voor een afspraak. Gelukkig slinkt t al uit zichzelf.

8. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

En ben je al geweest? Alles goed gegaan?
    En de hamvraag heb je de gyn ernaar laten kijken?

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gewoon vragen hoor. :)

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Hoe was t bij de gynaecoloog?

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Hoe was het bij de gyn?

12. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Dit dus.

De huisarts ziet je komen als je net een dag ervoor in de beugels hebt gelegen bij de gyn. Gyn kan daar uitstekend naar kijken, dat is zijn/haar gebied.

Deel Deze Pagina