Even een vraagje; zoon doet s'middags echt nog een slaapje van ongeveer 2 uurtjes (tijdje overgeslagen maar nu alweer enige tijd toch echt nog nodig). Vandaag kwam zijn neefje echter spelen en heeft hij zijn slaapje overgeslagen. Nadat zijn neefje weg is gegaan hebben we nog samen pannenkoeken gegeten voor de gezelligheid. Daarna nog samen geknutseld en lekker gespeeld. Nu komt hij net bij me zitten en valt zo slapend om. Ik twijfel nu of ik hem wakker moet maken of gewoon op bed moet leggen en laten slapen tot morgen, hij heeft naast vandaag ook een extreem drukke week achter de rug. Wat zouden jullie doen?
jij kent je kind het beste. Als ik mijn kinderen zou laten slapen op dit tijdstip, dan zouden ze morgenochtend om 04.00 uur wakker naast mijn bed staan, dus ik zou ze wakker maken. Maar als je dat niet erg vind of als je weet dat je zoontje wel weer verder slaapt dan, dan zou ik hem lekker laten slapen.
Ik laat ze niet slapen. Ik deed dan meestal een half uur voor het eten wakker maken. Dan na het eten ( half uurtje later) naar bed.
Wakker maken na vier uur geen middag dutje liever meer.. ander zit je er in de avond mee. Maar moet zeggen als ik te laat ben met wakker houden dan maak ik ze na een half uurtje wakker. Met als gevolg vaak even een sjaggo peuter.. heeeel gezellig altijd hihi. Not natuurlijk. Je moet doen wat jij het beste vind jij kent je kind het beste.
Ik heb hem laten liggen. Rond 8 uur gisteravond werd hij wakker, toen heeft hij lekker gegeten en nog even gespeeld en om 10 uur ging hij weer slapen tot half 8 vanochtend.