Hey Akira, Mijn zoontje had dat vorige week, dat hoesten... maar gelukkig belemmerde hem dat niet heel erg met blijven slapen. Hij sliep er niet minder om (maar ook niet meer hihi). Van dat minder ontspannen herken ik wel ja... soms vind ik het ook fijner dat hij al is geweest.. dan weet ik dat ik daarna weer een paar uurtjes voor mezelf heb/kan slapen (alleen deze periode is dat niet heel lang... maar er komen vast tijden). Mijn zoontje is vandaag naar opa en oma geweest. Hij was vanmorgen om 7 uur wakker en is daar pas tegen 13.00uur naar bed gegaan Moest wel wat piepen zei me moede rmaar was maar een paar tellen... ik denk dat dat dus kwam omdat hij te moe was hoor.. want overdag doet hij dat hier nooit eigenlijk. Gisteravond was wel drama zeg jeetje! Hij was echt overstuur toen we hem naar bed brachten, ruim een uur mee bezig geweest en echt gewoon heel boos en verdrietig, zo zielig! Mijn man en ik om en om maar ff met hem bezig geweest want als je hem pakte was het niet goed.. maar als je hem neerlegde ook niet, zelfs de borst kon hem niet echt stil krijgen, sneu. We wachten vanavond maar even af. Hij ligt nu te slapen in de mc, hij was in slaap gevallen in de auto.. ja logisch.. want hij had ook maar 1 uurtje geslapen. malle jonge! Ik twijfel soms ook wel aan mijn aanpak inderdaad.. daarom had ik dit topic in eerste instantie ook geopend.. omdat ik hem gewoon niet wil laten huilen.. maar wil hem ook geen dingen aanleren die ik later moet afleren waardoor ik hem wel MOET laten huilen... dat had ik op t begin ook wel... toen kon hij niet zelf in slaap vallen. Heb hem nooit langer dan 3 min. laten huilen en die 3 min. waren echt op momenten dat ik al ruim een uur met hem bezig was en dacht.. nu moet je ff erdoor heen.. ff stoomafblazen... even die prikkels verwerken... anders zou ik t nooit doen. En ben blij dat ik hem nooit lang heb laten huilen want dat in slapen kan hij nu wel gewoon zelf!! Ik probeer altijd naar me gevoel te luisteren.. maar soms is t gewoon lastig in te schatten of je wel het juiste doet. Mijn gevoel bijv. over nu telkens 'maar' de borst geven zegt eigenlijk ook wel weer... ben ik niet iets aan het aanleren wat straks weer afgeleerd moet worden? Aan de andere kant denk ik ook.. als hij er aan toe is, slaapt hij echt wel door of word t minder. Hij zit nu ook in die verlatingsangstfase.. het is ook het moment niet om iets uit te gaan proberen..... maar soms ben je het even kwijt en slaat de twijfel toe Mijn mannetje groeit super! Hij zit qua lengte op de middenlijn en gewicht net ietsje er onder. Maar hij is dun geboren. Hij was 2370 gram bij de geboorte en 47 cm. Zijn lengte hoorde wel bij t aantal weken, nml 37... maar zijn gewicht was wel wat klein en dat hadden ze ook gezien om de echo's die ze hadden gemaakt. Hoe groeit jouw zoontje? Ik hoor hem alweer.. Groetjes!
Hoi Marvb, Wel goed dat je zoontje bij opa/ oma heeft geslapen zonder de borst. Wel veel te laat maar hij heeft geslapen. Weet je, uiteindelijk gaan ze toch wel slapen. Ik zou verder ook niet te veel nadenken over hoe dat allemaal gaat bij opa/ oma; gewoon lekker loslaten. Net mijn zoontje naar bed gebracht voor ochtendslaapje. Was aan de borst in slaap gevallen, maar werd gelukkig weer wakker toen ik hem wegbracht. Daarna viel hij weer in slaap. Ik weet dat ik meer tijd moet gaan laten tussen bv en naar bed vanwege de connectie borst en eten. Ik vind het alleen zo moeilijk. Het loopt nu allemaal zo lekker. Vannacht 1,5 uur gevoed, maar ook luier verschoond. Neem vannacht horloge mee en ga hem eerder afkoppelen. Het kan alleen zijn dat hij daarna alweer snel komt, maar ik moet het toch proberen. Anders voed ik straks 2 uur in de nacht. Ben ook best moe nu. Terwijl ik best lekker zit/ lig als ik voed en ook indut. Ik merk wel dat ik steeds meer "klaar" ben met het voeden in de nacht. Misschien dat we toch rond de kerstvakantie pappa laten troosten in de nacht om zo de nachtvoedingen af te bouwen. We willen dan water gaan geven in de beker. Hij is dan bijna 14 maanden. Ik ben er nog niet helemaal uit. Jouw zoontje krijgt overdag geen bv dus dan is ook geen connectie meer met de bv. Dat is wel fijn. De laatste tijd is J erg moe in de avond en valt hij vaak toch ad borst in slaap. Voorheen was hij een half uur of langer aan het kletsen, pruttelen voordat hij dan sliep. Hij kan het wel. Wij laten J nu wel even huilen, maar nooit langer dan paar minuten net als jij. Soms hebben ze het ook even nodig op deze leeftijd. Wat jij ook zegt, zeker als je al een uur bezig bent! Dit hebben wij ook wel eens gehad. Vooral als ze overprikkeld zijn. Maar zeker niet langer dan paar minuten. Bij jonge baby's vind ik dit een ander verhaal! Die kun je het best helemaal niet laten huilen. Het is namelijk ook zo dat baby's zo oud als de onze al meer hun emoties kunnen reguleren: troosten. Ook is het hechtingsproces al aardig voltooid en hebben ze vaak een knuffeltje of een doek ofzo waarmee ze zichzelf kunnen troosten. Ja die verlatingsangst is lastig hé! Hier gaat dit alweer wat beter. Wat betreft die tweestrijd; volgens mij hoort dit ook bij opvoeden in het algemeen. Dat van dat overstuur zijn als ze ergens anders zijn geweest; overprikkeld, herken ik heel erg. Zoon heeft dat ook paar keer gehad. Niks hielp en hij was echt aan het schreeuwen/ spartelen. Zoon in de draagzak doen kan dan helpen om hem te kalmeren en dan daarna borst. Echt die draagzak... Als ik die niet had gehad...... Dan zou ik niet weten hoe ik het 1e turbulente jaar zou hebben overleefd. Dit geldt eigenlijk ook voor de borst. Jeetje, wat was jouw zoontje een lichtgewicht. Wel fijn dat hij goed groeit. Mijn zoontje zat iets onder de middenlijn bij de bv curve. Sinds hij goed bijvoeding eet, schiet hij omhoog.
Hey een goede avond Ja, mijn zoontje heeft dat ook. Je ziet duidelijk in de curve dat hij ook wat sneller groeit qua gewicht sinds het vaste voedsel, ze eten dus goed Slaapt jou zoontje trouwens s nachts weer verder aan de borst en leg je hem dan weg? Of is hij wel even wakker als je hem terug legt in bed? Bij mij is hij soms gewoon met zijn ogen dicht bij me aan de borst en ogen dicht weer terug.. maar soms zit ie ook rond te kijken en gaat ie even nog een tijdje kletsen als ik hem heb terug gelegd. Gelukkig komt t zelfden voor dat hij gaat huilen op het moment dat ik weg ga om zelf weer lekker te slapen Vannacht weer elke 2 uur wakker. Hij lag er wat later in omdat hij gewoon heel actief is s avonds en hij kwam toen ik net lag te slapen.. he... zo rond kwart voor 12 geloof ik. En daarna echt elke 2 uur. Pas vanaf 6 uur heeft hij 2,5 uur geslapen, want hij werd na half 9 wakker! Lekker hoor, maar ikzelf was er al om zeven uur uitgegaan omdat ik mezelf vast klaar wilde maken omdat we vanmorgen even weg moesten. Hij heeft vandaag maar 1 keer geslapen. En hij werd nog uit zijn slaap gehaald ook (door de deurbel) van half 12 tot half 2 geloof ik... en had hem om 16.45 op bed gelegd omdat hij echt wel moe was.. en had zoiets.. naja dan maar weer later naar bed, maar hij ging lekker spelen in bed dus heb hem er weer uitgehaald want ik vond het wel prima dat hij niet ging slapen..... Heb ik nu tenminste even een avondje voor mezelf... Zag t al gebeuren dat hij dan tot 22.00uur op zou blijven ofzo. Maar 1 slaapje dus en op zich met gemak volgehouden.. maar kwam dus ook doordat hij om half 9 wakker was geworden... En hij ging net wel redelijk makkelijk slapen, maar was nog steeds best actief na het eten. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen. Wij hadden het er gisteren ook toevallig over. Ik begin het nacht voeden, hoe gek ook, niet echt heel zat te worden... maar vooral s avonds... ook omdat ik daardoor me belemmerd voel om weg te gaan. Ik vind het al heel lastig om hem achter te laten en nu dat hij alleen mij (naja mij.. de borst) wil zodra hij s avonds wakker wordt... maakt dat er natuurlijk niet makkelijker op. Wij hebben nu afgesproken dat we na zijn eerste verjaardag s avonds een flesje gaan geven voor het slapen gaan en hierdoor connectie avond/borst proberen weg te halen/ 'af te leren' . Een flesje kun je ook makkelijker afbouwen dan de borst. Op=op zullen we maar zeggen. En dan dus bijv. gewoon eerst 200 cc (bv)fles voor naar bed gaan.. bij t wakker worden dan klein flesje aanbieden en als hij die pakt uiteindelijk en niet meer 'zeurt' om de borst, deze zachtjes aan verkorten en dan bijv. zijn knuffel erna geven.. en dan hopelijk dat hij dan uiteindelijk aan zijn knuffel alleen genoeg heeft. Maar goed.. zou helemaal mooi zijn als hij over 7 weken helemaal niet meer in de avond komt! Stel dat dit heeft gewerkt.. kunnen we het wellicht ook met de rest van de nacht doen, maar goed, dat is voor latere zorg en wellicht al helemaal niet meer nodig! (hoop t!!) Hoelang ben jij van plan om te voeden? En had jij je dat al voorgenomen voor je bevallen was?! Ik merkte trouwens afgelopen nacht dat hij niet elke keer dronk. Mijn tsr was eerst echt heel snel, vrijwel direct. Maar ik merk de laatste 2 weken dat t een stuk langer duurt... vreemd eigenlijk.. geen idee hoe dat zit en hoe dat zou komen? Maar heb ook geen zin om met neusspray in de nacht te gaan zitten ofzo.. en opzich.. ik hoor hem er niet over en zo krijgt hij dus echt alleen wat binnen als hij goed zijn best doet Alleen voor de avond en ochtend is het soms wat vervelend omdat hij dan soms gewoon het geduld niet heeft..... Wel een pittig plan trouwens.. papa laten troosten... want ik weet nu al wat dat hier te weeg gaat brengen, op het moment dat hij eigenlijk de borst wil. DRAMA!! Maar goed, je hebt t nog wel een eind voor jullie uitgeschoven! En wie weet gaat het dan alweer heel anders in de nacht! Werk je binnen het onderwijs? Nog leuke plannen het weekend? Wij hebben morgen een feestje van ons neefje die 1 is geworden gisteren.. ik ga eens kijken wat voor leuke dingen hij allemaal heeft gekregen! Had je mijn pb trouwens nog kunnen lezen? Groetjes en fijne en hopelijk rustige avond!
Hoi Hoi, Heb je gepbd. Hoop dat je een rustigere avond hebt nu je zoontje overdag weinig heeft geslapen. Ben benieuwd hoe de nacht voor je gaat verlopen. Er loopt ook een ander topic wat zijdelings over dit onderwerp gaat. Wel herkenbaar he. Fijne avond en groetjes