Geslacht bekend: wie moest hieraan wennen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh82, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    We hebben met de 20 weken echo gelijk de geslachtsbepaling gehad.
    En we krijgen een jongen😊
    Nu hebben we al een dochter van 3,5. Ik ben ineens een beetje onzeker over of ik wel een jongen op kan voeden?!
    Klinkt misschien stom, maar ik moet gewoon zo wennen aan het idee van een jongetje!
    Van de week ging ik kijken voor kleertjes en ik vond weinig kleertjes echt leuk.

Ik ben er van overtuigd dat ik net zoveel van dit kindje ga houden als van mijn dochter, daar ligt het echt niet aan, ik moet alleen zo wennen aan een ander geslacht! Ik voel me hier zo rot over!
    Wie herkent dit?!

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik weet nog niet wat we gaan krijgen, maar heb wel wat kriebels als ik denk dat we nu ook een meisje kunnen krijgen. Hoe anders zal dat zijn, maar zeker ook wel heel leuk.
    Komt bij jou ook vast wel goed, en die kleertjes ja dat klopt...voor meiden zijn veel meer leuke dingen te vinden( maar dat is dan alleen maar weer goed voor je portomonnee;)

3. chickenmomma

15 okt 2013
    61
    0
    0
    Ik heb een zoontje van 5 en ik vind het nu nog steeds moeilijk om leuke kleren voor hem te vinden. Voor jongens is er gewoon veel minder heb ik het idee.

Ik denk dat je er nu misschien aan moet wennen maar na de geboorte gaat alles vanzelf :)

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik!! Ik snap je gevoel echt wel. Ik was er vanaf dag 1 zwaar overtuigd dat ik een meisje zou krijgen. Ik zag mijzelf ook echt als 'meisjes-moeder'. Toen het tijdens de geslachtsbepaling zeer duidelijk werd dat het een jongen zou worden, moest ik wel even slikken..
    Zelfde soort gedachten als ; wat moet ik met een jongen/hoe ga ik dat doen, vlogen ook door mijn hoofd!! En inderdaad.... Al die stomme jongenskleren.... pfff

Maar na 2 weekjes was ik aan het idee gewend, ook omdat ik toch wel leuke dingetjes voor een jongen, vond. Nu wil ik uiteraard niets anders meer en vind ik een jongen helemaal geweldig!

Niet schuldig voelen.. het is normaal. Gewoon langzaam wennen aan het idee!! Komt goed!

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hihi, zo herkenbaar! Ook hier een dochter van 3 1/2. Ik was er heilig van overtuigd dat we weer een meisje zouden krijgen, waarom? Geen idee! Waarschijnlijk omdat ik al een meisje hebt en dus niet beter weet! Maar nu ik bijna uitgerekend bent ben ik er al meer aan gewend hoor, en heb er helemaal zin in nu! Maar toen t geslacht bekend werd gemaakt had ik een week niet geslapen.. Was ik shock!

6. Ik ben een jongens-mamma, maar zelfs ik was onzeker of ik wel een leuke moeder zou zijn voor een jongen, omdat ik er weinig ervaring mee heb. Maar het komt echt wel goed joh...

Enne... geen leuke jongenskleding???? :$ Daar ben ik het toch niet mee eens hoor ;) Zou ik eens op www.nextdirect.com kijken, daar slaag ik altijd wel :)

7. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bij mijn zoontje wist ik pas bij de geboorte dat het een zoon was. Jongens zijn anders dan meisjes. Dat verschil zie ik duidelijk met de dochters van mijn vriendinnen. Maar jongens zijn ook onwijs leuk hoor! Ze zijn soms wel wat ruiger en zien nergens gevaar in (maar dat is bij sommige meiden ook zo). ;)
    Op zich vind ik nog wel redelijk veel leuke kleren te vinden. Komt vanzelf! Mijn zoon draagt voornamelijk stoere hippe kleding. Is gewoon een kwestie van smaak.
    Nu weet ik weer niet wat het word. En wordt het weer een grote verrassing!
    Je moet denk gewoon aan het idee wennen. ;)

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier ook de angst niet genoeg verstand te hebben van het leuk aankleden van een jongetje, maaaaar ik lees hier op het forum dat het super leuk is!

Gefeliciteerd met je koningskoppel! :D

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier kregen we na 2 meiden een zoon en ik moest er ook aan wennen en vond het altijd zo onwerkelijk :D een zoon.... Maar nooit een negatief gevoel gehad of zo... En nu... Nu ben ik zo verliefd op mijn mannetje !

10. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties:)

Het is ook absoluut niet zo dat ik een negatief gevoel heb omdat het een jongen is, wat het geslacht ook is, we houden toch wel van dit kindje:)

Maar t is gewoon zo anders dan een meisje;).. Qua kleertjes hou ik ook wel van stoer, m'n dochter heeft ook geen kanten jurkjes aan.
    Ik denk ook wel dat ik een leuke "jongens-moeder" ben, maar ik denk inderdaad dat ik aan het idee moet wennen!

Bij m'n dochter kan ik staartjes/ vlechtjes maken en bij een jongen is het vaak stekels oid en klaar. Zulke kleine dingetjes zijn gewoon even wennen.

En ik vind Cars en Bob de Bouwer echt verschrikkelijk, ga ik dat ooit leuk vinden als m'n kind er dallijk helemaal gek van is? ;)
    ( al vind ik hello kitty ook vreselijk, maar gelukkig vind m'n dochter dat ook niet zo leuk:))

Ik ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben!

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Jongens zijn leuk, echt mama's kindjes hoor ik vaak hihi. Die van ons in ieder geval wel. Ik zeg wel eens tegen mn man ik hoop voor jou dat dit een meid word, heb jij er ook eentje hihi (als grapje natuurlijk). Ik zou trouwens best een meisje willen en als ik daar aan denk, dan komt bij mij ook de graag : maar hoe gaat dat dan met een meisje. Hier kiezen wij ervoor pas bij de bevalling te weten wat het is, best spannend :)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook wel moeten wennen, maar niet omdat ik mezelf meer als jongens-mama zie ofzo; toen we het geslacht nog niet wisten, fantaseerde ik gewoon soms over een zoon en soms over een dochter. Die fantasie van een zoon valt nu weg, toch even een soort van afscheid nemen van dat idee dus.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier krijgen we nu een meisje na 2 jongens en natuurlijk heel blij maar ik had na de eerste blijdschap ineens zoiets van; oh help, een baby zonder piemel, hoe werkt dat dan. Straks krijgen we zo'n echte diva ofzo en dan :p Ook qua winkelen had ik altijd zoiets van, zo leuk om eens voor een meid te kunnen gaan shoppen en nu was het zover en stond ik daar eigenlijk maar een beetje stom te kijken...alles was ineens te rose, te dit en te dat ;) Maar goed, ik ben wel op gang gekomen hoor, daar niet van :D Maar wennen is het wel. Ik ben ook erg benieuwd straks na de bevalling hoe dat is, een meid :p

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik had het zo mooi gevonden als het gezin 2-2 was geweest.
    Meer in evenwicht ofzo.
    Ook qua slaapkamer verdeling.
    Het wordt nu 3-1...
    Maar ik zal niet minder van dit kindje houden.
    Het perfecte plaatje moet even aangepast worden in mijn hoofd.

15. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bob de bouwer en cars is ook niet mijn ding hihi.
    Gelukkig houd mijn zoon ook niet echt daarvan.
    Hij vind brandweerman Sam erg leuk en ik kijk dan samen met hem mee. Is nog erg leerzaam ook. :D
    Ik ben zelf ook altijd meer van de haartjes doen. Helaas ben ik bij mijn zoon idd zo klaar. Maar eens in de 6 weken wordt hij door mij geknipt. Dan kan ik me even uitleven hihi.
    Aan de ene kant hoop ik nu stiekem op een meisje. Gewoon omdat het mij heel anders lijkt. Andere kleding, leuk haartjes doen. Achja we zien het wel. Ik ben net zo blij met een jongen, belangrijkste is hier toch wel dat het gezond is! :D

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dat herken ik zeker! Hier een meisje van 3 en toen we geslachtsbepaling gingen doen en dit een jongetje bleek, vond ik dat zo raar.
    Het idee dat dit geen meisje was, was zo wennen. Niet dat ik een meisje had verwacht, maar ik kende niks anders dan een meisje.
    Ik vind het super leuk hoor en nu alles een beetje vorm krijgt (babykamer, kleertjes...) is het toch ook wel weer onwijs gaaf dat dit een mannetje is. Maar ik ben toch heel benieuwd hoe een jongetje nou gaat zijn. :)

17. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hihi, wel grappig te lezen dat sommige het dus ook andersom hebben: nu een jongen en straks een meisje:) en daar zit geen piemeltje aan inderdaad :D

Misschien komt het ook wel omdat ik 2 vriendinnen heb met allebei een zoontje en die luisteren echt voor geen meter en zijn zooooo druk!
    Denk dat dat onbewust ook meespeelt, dat ik bang ben ook zo'n drukke zoon te krijgen ( terwijl mijn dochter heel rustig is)
    Waar je je niet allemaal druk om kan maken hè!;)

18. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Ik heb dit niet gehad en vond het beide helemaal leuk. Nu hoe ik zie hoe ml trots is dat hij een zoon krijgt ben ik helemaal blij dat het een jongetje is.

Even wat tips qua kleding voor jongens:

Kijk eens naar het merk Tumble 'n Dry, super leuke stoere jongenskleding! Ook z8 en gewoon de Prenatal hebben super leuke kleertjes! H&M en Hema vind ik dan weer niet zo hele leuke jongenskleding hebben.

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik heb het andersom. Zie juist veel mooie en stoere jongenskleding en veel te tuttige meisjeskleding :). En ja je raadt het al; we krijgen een meisje ^^.

Heb nooit echt veel met meiden gehad, heb zelf twee broertjes en was ook altijd met (jongens)vrienden aan het spelen. Overigens ben ik heel blij dat ik zwanger ben en wij een lief meisje verwachten. En ik hou zeker heel veel van haar, maar wennen is het wel.

Ik zie iedereen al aankomen met (roze) jurkjes etc. met strikjes, knoopjes en tierlantijntjes.. Ach het is vast een fase ;).

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest echt heel lang wennen aan het idee. Ik kom zelf uit een gezin van twee meiden en had gehoopt dat zelf ook te hebben. Gewoon omdat het bekend is. Je zegt dat je wel even moest slikken en dat is precies hoe ik me ook voelde.

Ik kots echt van "koningskoppel" opmerkingen. Juk daar kan ik echt niet tegen. Of dat mensen zeggen "oh dan ben je nu klaar". Net of iedereen ervan droomt om twee smaken in huis te hebben.

Deel Deze Pagina