Makelaar komt foto's maken - waar op letten?

Discussion in 'De lounge' started by prettymum, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Overmorgen(!) komt de makelaar foto's van ons appartement maken voor Funda. Ik heb dinsdagavond en woensdagochtend hopelijk een uurtje om ht hier toonbaar te maken... Waar moet ik allemaal op letten?

Ik wil iig rommeltjes zolang in een doos doen echter heel veel ruimte om die dozen dan neer te zetten heb ik niet. Berging, kasten, alles is hier al vol en mijn man heeft de auto mee. Dus zet ik die dozen zolang op de gang buiten het appartement. Verder, bloemen heb ik al, kranen opgepoetst met antikal, gestofzuigd...

Welke kleine dingen kan/moet ik echt nog doen? Zouden ze ook foto's van het balkon willen?

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik heb hier alle losse rommeltjes in van die opbergbakken met wieltjes. Zo kon ik ze voor de foto telkens ergens anders heen schuiven. Ook makkelijk voor als er kijkers komen, kunnen die bakken mooi even in de auto o.i.d.

Daarnaast idd bloemen neerzetten.. Gordijnen netjes, deuren gepoetst, ramen gewassen, vloer gedweild en keukenkastjes gepoetst (buitenkant). Dat zijn zo even de dingen waar ik aan denk (naast het normale poetsen van je huis).

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Als je schoongemaakt hebt maak dan eens met je eigen digitale camera foto's dan zie je al snel wat je irriteert! En verder schoon is schoon ... veel zie je nog niet eens op de foto. Successss

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer de persoonlijke frutseltjes ook wat weg te halen. Natuurlijk mag het huis best sfeer uitstralen, maar teveel persoonlijke dingen is juist weer aan "afknapper" voor mensen.
    Gaat de makelaar ook van buiten foto's maken? Check dan even hoe het weer is geweest, anders bij mooi weer zelf even een vergelijkbare foto maken... dat scheelt een hoop in de "sfeer" en uitstraling.

5. Female

Female Niet meer actief

Bij ons kwamen ze een paar weken geleden ook (wat een stress haha). Heb vooral losse frutsels opgeborgen (tandenborstels in houder, billendoekjeshouder, babyfoon, kookboeken uit de keuken, olijfolie, p&z in de kast, afwasborstels, vaatdoekje etc. weg, enz enz.
    Alles goed recht gezet (echt alles, op het neurotische af haha). Bench vd hond weggedaan, loopstoeltje vd kleine weg, buggy weg (alles in de kofferbak vd auto gepleurd :)). Bedden goed strak opmaken. Schone ramen! En gezorgd dat echt álle ruimtes tiptop netjes en schoon waren, en ook buiten, gras gemaaid, heel goed opgeruimd enz. Heb ook veel planten en bloemen en een grote kruidentafel etc. buiten gezet.

Oh ja en persoonlijke dingen zoals foto's weggehaald. Tis niet makkelijk als je er zelf woont, maar probeer door de ogen van iem. anders te kijken.

Mss ben ik wel wat extreem, maar op bijv. Funda zie ik op foto's echt ALLES wat niet recht staat, rommeltjes enz enz. en dat leid enorm af...

Succes, ik was erg blij toen het achter de rug was ;)

Oh ja en je auto niet op de oprit zetten...

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Inderdaad alle troep weg, alles zo strak mogelijk! Denk aan woonboekjes!

Desnoods verzet je de afspraak want ik zou mijn huis echt niet in 2uurtjes klaar hebben voor funda.

De eerste indruk maak je maar 1x!

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik kreeg toen zo'n boekje mee waar alles in stond. Vooral de gordijnen helemaal open doen dat vergroot alles en laat licht door.

8. prettymum

prettymum Niet meer actief

Manlief zei: het is niet zo belangrijk want het taxatierapport telt voor ons het meest. We raken ons appartement sowieso kwijt binnen drie mnd aan de woningbouwvereniging via een speciale regeling. Voor de aankoopwaarde. Maar ja, als huis op funda komt wil ik het toch netjes hebben.

Dus afspraak verzetten hoeft niet, we willen juist zsm weten wanneer we uit dit huis mogen zodat we zsm in het nieuwe kunnen. Het wordt hier echt heel krap met zijn drietjes. Maar ja, de huizen die wij hebben bekeken waren allemaal strak en leeg, dat ga ik ze niet nadoen. Maar we zullen ook niet op het fokforum over rare fundafoto's terecht komen hoor...

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Onze makelaar zei "maak alles zo leeg mogelijk". Dus alle frutsels en dingen weghalen, vergeet bvb niet de handoeken e.d. ook weg. Vloeren leeg zo veel mogelijk. Alles op de kastjes zoveel mogelijk weg. Bedden mooi strak opmaken. Tafels leeg en bloemen neerzetten. Uiteraard alles schoon en gepoetst. En ja, hij zal ook wel foto's van balkon willen maken dus zorg dat dat er ook uitnodigend uitziet! Succes, ik hoop dat jullie appartement snel verkocht is!

10. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Plantjes in huis en een bos bloemen op tafel.

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Zal persoonlijke dingentjes een beetje weg halen.. Losse spullen in een kast! Een lekker groot boeket bloemen, balkon netjes, stofzuigen, dweilen, klaar!

Share This Page