Ik ben weinig origineel, maar nee, ik vind dat echt heel vreemd. Een feestje waar je je eigen drinken moet betalen .
Ik zou het niet erg vinden en wel snappen dat er in deze tijd gewoon niet onbeperkt geld voorhanden is. Maar ja...
Dan zou ik dat lekker doen Misschien nog wel leuker ook. Wat zou je man willen denk je? Dan zou ik doen waarvan je denkt dat je man dat leuk vind. Je hoeft voor een feetje natuurlijk niet ontzettend veel geld uit te geven. Maar mensen voor hun eigen drank te laten betalen op je man zijn verjaardag vind ik eerlijk gezegd een beetje gierig. Ik bedoel dat echt niet vervelend of lullig hoor.
je kan ook bv twee drankjes per uur doen iom café bv. Of alleen fris bier en wijn en geen sterke drank
Ben ik nou de enige die hier geen probleem in ziet? Ik vind een feest voor 40 man, een café afhuren en iedereen 2 consumpties aanbieden al behoorlijk aan de hoge kosten hoor. Als mensen willen zuipen op andermans kosten komen ze niet voor het feestje maar voor de gratis drank, en dat moet je ook niet hebben.
Fijn dat er al zoveel reacties komen. Ik weet ook nog niet zo goed wat ik er van vind. Aan de ene kant denk ik 'dan gewoon geen feestje, want dat hebben we al jaren niet gedaan en ik wil het niet thuis of zelf organiseren' maar aan de andere kant denk ik '40 jaar is toch wel een dingetje, familie en vrienden bij elkaar is ook wel leuk'.
Mwah het ligt wel aan de omstandigheden, in dit geval zeg ik dat is vreemd, zacht gezegd. Maar jaren terug, toen ik 16 was (bijna) heb ik met een vriendin een examenfeestje gegeven omdat we geslaagd waren en een zaaltje gehuurd en een dj geregeld en toen kreeg iedereen 2 consumpties en de rest moest ze,f betaald en dat vond niemand raar . Maar ik ging voor die vakantie
Raar nee. Je kunt ook tot een bepaalde tijd instellen van drie tot zes. Nichtje bruiloft tot maximum bedrag gratis drinken daarna bar dicht of zelf betalen. Ga uit van vier drankjes vrouwen drinken vaak minder dan mannen ook kun je limiet sterke drank dien bij voorbeeld en bier van het vat. Bespreek bedrag met de uitbater. Raar nee. En zeker niet in een kroeg.café.
Ik zou de consumpties uitbreiden. 2 is net aan.. Bij mijn receptie heb ik 5 consumpties pp gegeven. 3 a 4 drankjes op een dag is ongeveer het gemiddelde. Spreek anders af dat je de muntjes inkoopt. En wat je overhoudt in mindering wordt gebracht. Ik had nog superveel munten over en iedereen had ruim gedronken. Onderling wordt er ook gewisseld, zeker als degene. Iet veel drinkt. Ik had ook de kinderen bijgeteld. Eind van de avond kon ik 250 in mindering brengen. Altijd leuk
Ik zou het zelf niet zo organiseren. Maar ik zou het helemaal niet "erg" vinden als ik zo uitgenodigd word.
Nou ik zou er zeker geen moeite mee hebben. Onze vrienden vinden dat ook helemaal geen probleem maar we zijn dit soort feestjes wel gewend. Als we afspreken in de kroeg betalen we ook gewoon, en dat zijn ook regelmatig verjaardagsfeestjes.
Ik vind het niet zo raar maar zou het wel uitbreiden naar 3 drankjes, toch iets meer ingedekt. En zorg ervoor dat iedereen het weet zodat ze hun portemonnee meenemen als ze willen zuipen. Je zegt vanaf 3 uur, vier je het dan echt alleen s' middags (dus zonder avondeten?) dat is tot een uur of 5 a 6 dan zou je per uur 1 drankje kunnen drinken, is toch meer dan genoeg? Thuis drink je toch ook niet meer?
Beetje triest als je niet op een feestje van vrienden of familie zou komen omdat je 'maar' 2 drankjes en hapjes krijgt... Je zou er ook voor kunnen kiezen om na je 2 drankjes naar huis te gaan als je zo'n droge keel krijgt....
Ja, dat zou ik wel raar vinden. Het is een feestje, waar jij anderen hoort te trakteren op een drankje. Misschien kun je ook ergens een zaaltje afhuren en zelf zorgen voor flessen drinken/ drank. Ben je ook goedkoper uit dan in een restaurant.
Ik zou er geen moeite mee hebben. Normaal gesproken spreek je ook vaak af hoeveel drankjes er pp gedronken worden? Of zie ik dat verkeerd? Nu mag je als gast gewoon bepalen wanneer je ze zelf besteld. Vindt ik ook wat minder officieel. Ik zou er trouwens wel 3 pp van maken.
Ik vind het wel een beetje raar. Ik zou dan doen wat je eerder zei, hem verrassen met een leuke vakantie!
Mmm, positieve en negatieve reacties. Ik denk gezien onze familie en vrienden dat iedereen het prima vindt. Heb mijn moeder even gepolst en die vindt het een prima plan. Van twee naar drie drankjes is een optie. En inderdaad, mensen vooraf uitnodigen en vertellen hoe het feestje er uit ziet. Het is geen zuipfeest, gewoon gezellig bij elkaar. Wat ook een optie is is lunchen bij een wokrestaurant. Ik ga het eens even uitzoeken.
je zou het wel kunnen doen, bijv op een zondag middag (want voor een avond zou ik dit persoonlijk toch te weinig vinden) 3 drankjes naar keuze met daarbij apart nog koffie bij binnenkomst. Zo kunnen mensen het prima uitzingen van 14-17 uur ongeveer.
Nee, ik vind het raar en zou me ook niet echt welkom voelen. Jij/jullie geven een feestje en na 2 drankjes mogen je gasten zelf betalen . Dan zou ik liever op dag van eigen keuze naar een kroeg gaan, die 2 drankjes kunnen er dan ook wel bij. Maar als je nu gaan beknibbelen op een feestje,omdat je voor dat geld liever op vakantie gaat. Ga dan fijn op vakantie . Je familie/vrienden weten niet beter dan dat jullie toch niks doen aan verjaardag feestjes, dus hun missen dat dan ook niet. En jullie hebben een mooie week samen Ik vind het wel een lieve gedachte van jou, dat je er zo over nadenkt voor je man