Kan ik dit maken, feestje man 40 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zeg ook nee.. als ik word uitgenodigd voor een verjaardag heb ik niet de intentie om te zuipen. . Maar ik ga echt niet mn eigen drinken betalen.

Leuk idee van de kroeg, maar dan kun je beter vrijblijvend mensen uitnodigen voor een avondje stappen. Dan ben je er op voorbereid om te betalen.

Maar dat vind ik;)

En betreft het etentje zonder drinken. Vind ik ook raar. . Als ik word uitgenodigd om ergens te eten dan neem ik 9 van de 10 keer alleen mn rijbewijs mee. Ik ben er dan ook niet op bedacht dat ik mn eigen drinken moet betalen. . Beetje vreemd..

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ga gewoon eens bellen met een aantal café-restaurants en kijken wat mogelijkheden zijn. En nee, ik heb niets op een ander forum geplaatst (en mijn man zeker niet😄).

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou het echt niet doen en je krijgt het meeste toch betaald. De meesten nemen toch een enveloppe mee als er een feestje is

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is geen geval van een gegeven paard in de mond kijken.

Het is in dat geval de keuze van de persoon om mensen uit te nodigen voor een etentje en dan verwacht ik niet dat ik zelf mijn drinken moet betalen.
    Laat het wel even duidelijk zijn dat het mij niet om het geld gaat!

Ik zou in zo'n geval nog liever alles zelf betalen en dan geen cadeau geven dan dat ik daar sta met een cadeau en dan mijn drinken apart moet gaan afrekenen in een restaurant.

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier wordt manlief in Mei 40 jaar. Ik geef een verrassings feestje. Dit doe ik gewoon thuis. Nodig mensen uit die hem dierbaar zijn. Normaal komen er bij ons nooit veel mensen omdat we in de familie niets aan volwassen verjaardagen doen. Voor manlief dus extra leuk

6. mol81

mol81 Niet meer actief

@Lianda; ook een feestje dus. Leuk! Ik heb geen zin in en geen ruimte voor 40 mensen (volwassenen en kinderen) in ons huis vandaar dat ik kijk naar andere opties.

7. tuc

tuc Niet meer actief

als je zeker weet dat iedereen die uitgenodigd wordt het snapt...waarom vraag je het dan aan ons. Dan is het toch duidelijk.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vind ik ook.

9. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    dit komt echt gierig over! Mijn broer ging pas met ons bowlen, gewoon naaste familie, en eigenlijk was het de bedoeling dat we 1 drankje kregen. Heb er niets van gezegd omdat ik mijn broer ken, maar vond dat echt heel erg zielig. Uiteindelijk vond hij dat zelf denk ik ook, want hij betaalde alles. Maar als je zo'n feestje niet kan betalen, zou ik het echt anders aan pakken.

10. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar mocht je het op deze manier willen doen, laat de gasten het wel vooraf weten. Dan kunnen ze er rekening mee houden (portemonnee mee, keuze om wel of niet te komen).

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Na alle reacties die gegeven zijn, ben ik er over na gaan denken en ik verwacht dat iedereen het snapt. Je komt voor mijn man, niet om te zuipen (gelukkig hebben we geen familie en vrienden die zuipen maar het netjes bij een paar drankjes houden). Het bij elkaar zijn staat voorop.
    Zoals gezegd ga ik eens informeren bij een aantal zaken wat mogelijkheden zijn. Als ik dan toch denk dat het te duur wordt (en dan bedoel ik écht te duur, want nogmaals het gaat me niet om het geld
    maar het moet wel redelijk blijven) boek ik gewoon een vakantie voor ons drieën als cadeau. Ook wel een goed vooruitzicht, 40 jaar worden in bijv Dubai.

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hadden laatst ook een feestje waarbij (alle) drankjes zelf betaald moesten worden. Nou was ditwel in een afgehuurd zaaltje met bar, frisdrank een euro en bier/wijn 1,50 dus overheen te komen.
    In dit geval was het een alleenstaande moeder die in de bijstand zit die het feestje organiseerde voor haar jarige vader die altijd voor haar klaarstaat, ik weet dat ze al maanden heeft moeten schipperen voor de kosten van het zaaltje en hapjes dus iedereen vond het prima om zelf de drankjes te betalen, maar als ik zou weten dat degene die het feest geven prima in hun was zitten maar hun geld liever zouden besteedden aan iets niet noodzakelijks anders dan zou ik thuisblijven. Als je bij mij (thuis) op een feestje komt hoef je ook niet je eigen drankje te betalen. Bovendien krijg je vaak genoeg aan envelopjes om quite te spelen.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Je kan misschien minder volk uitnodigen? Of simpele/goedkope hapjes aanbieden?

Je krijgt uiteindelijk ook een envelop met geld van de gasten veronderstel ik, dus meestal is daar je drinken & eten toch al mee betaald!

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Als ik zou weten dat de jarige slecht in het geld zou zitten zou ik met alle liefde drankjes zelf betalen, maar verwacht dan ook niet dat het in een duur café gehouden wordt. Daar zijn de drankjes vaak ook duur.

Anders zou ik het wel vreemd vinden, wel gaan maar met een bijsmaak.

15. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Genoeg feestjes gehad waar bij de host heeft vermeld te zorgen voor een krat bier en frisdrank en dat als men wat anders wil drinken dit zelf mee moet nemen.
    Dus nee, dat vind ik niet vreemd maar eerder normaal.
    Je geeft een verjaardagsfeestje en je bent geen slijterij :)

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou het zelf nooit zo doen, maar ik zou wel gewoon komen als ik uitgenodigd zou worden.

Dan wel even van te voren aangeven wat de bedoeling is zodat iedereen geld mee kan nemen.

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik denk dat ik in jouw geval toch een zaaltje zou huren. En dan een grote tafel met self-service. Kan jij zelf de drank en de hapjes neerzetten, hoef je niet te bedienen, kan iedereen pakken wat hij wil. Eventueel een soort van koud buffet ofzo.

Vrienden van ons hadden pas op deze manier een zaaltje in een bejaardenhuis gehuurd. Ze hadden er zelfs een spingkussen voor de kinderen in staan. Was een super leuk feestje! Ze hadden de zaal zelf versierd. Achteraf moesten ze wel zelf opruimen, afwassen en schoonmaken. Maar er zijn vast ook genoeg mensen die even meehelpen.....

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga dan idd op vakantie of verzin wat anders
    Reminds me of n uitnodiging voor de wok om gezellig een vriendins verjaardag te vieren
    Moesten wel zelf betalen!
    Doei! Doe t dan thuis met n theetj n taartje ofzo..

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Eet met familie en close friends een taartje, drankje, hapjes en doe dan die vakantie naar Dubai!
    Daar zou ik ook liever voor kiezen dan een zaal met vage kennissen en verre vrienden.

20. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Het gebeurt wel vaker. Krijgen we een uitnodiging met daarbij een aantal consumptiebonnen.

Ik heb er geen problemen mee, maar dat komt ook omdat ik hooguit twee drankjes drink en mijn man sowieso geen alcohol drinkt. Aan een kop koffie en een cola heeft hij genoeg. ;)

Deel Deze Pagina