Maar dat vind ik heel wat anders Dan praat je over een verjaardag thuis. Als ik mijn verjaardag vier dan zorg ik altijd dat er bier, wijn en frisdrank is (cola, sinas, 7up) en daar blijft het bij. Ik kan niet voor 20 man halen wat ze lekker vinden en er dan vervolgens mee blijven zitten. Zodoende hebben we ook een vriend die hier bij ons een eigen "drankvoorraad" heeft haha. Staat hier standaard een fles Malibu in de kast van hem. Als er een verjaardag aan komt dan kijk ik even hoe vol de fles zit en als ie bijna leeg is neemt ie een nieuwe mee.
Ja ik vind het heel vreemd. Jullie geven toch een feestje?! Als je hierop wilt besparen, dan kun je beter lekker op vakantie gaan en gewoon zijn verjaardag thuis vieren.
Als je nu al weet dat jullie familie en vrienden geen zuipers zijn vind ik het helemaal vreemd om dan tóch die beperking van twee drankjes op te leggen. Komt in mijn ogen verschrikkelijk gierig en gehaaid over. Als ik dat zou moeten doen, om financiële redenen, zou ik duidelijk in de uitnodiging zetten dat de mensen geen cadeau's of enveloppes moeten meenemen. Om te verwachten dat mensen misschien van ver komen aanrijden....een cadeau/envelop meenemen.....en jullie hebben het geld wèl in dit geval....mwah sorry daar zou ik uit principe voor passen dan. Maar gelukkig hebben wij dit soort situaties nooit bij onze familie of vrienden. Kortom, ik zou in jullie geval alles of niets doen. En veel plezier dan in Dubai.
Ik vind het niet kunnen. Daarnaast vind ik dat je nu niets organiseerd. Nee je betaald een drankje op een stapavondje.
Bedankt voor alle reacties. Met sommige reacties kan ik iets, met andere reacties niets. Dat heeft vooral te maken met het idee dat mensen hebben van het evt feestje. Het is geen stapfeestje, het idee is om een hapje en drankje te organiseren in een café-restaurant op een zondagmiddag. Ik heb ondertussen wat rond gebeld en het wordt een lunch bij een wokrestaurant. Niemand die iets hoeft te betalen en toch heel gezellig met elkaar.
Kun je niet met een horecagelegenheid afspreken wat er wel en niet gedronken mag worden? Dat scheelt al in de kosten. En verder dan gewoon iets minder mensen uitnodigen, dus maar 30 ipv 60 bijvoorbeeld. Zoiets? Of wellicht mag je zelf voor hapjes zorgen. Zijn ook wel eens gelegenheden die dat prima vinden.
Nee ik vind niet dat je dat kunt maken. Ik vraag me af of er dan ook veel mensen komen. Kun je niet de woonkamer een beetje leeghalen en statafels plaatsen. Alls uitstallen op een tafel en zelfservice doen? Of een eventuele tuin overdekken? Je kunt wel een heel duidelijke tijd afspreken. Bij sommige gelegenheden/ plekken kun je zelf ook eten en drinken regelen of een prijs pp afspreken. Een lunch is trouwens ook leuk!
Mijn ouders hebben trouwens ooit een feestje georganiseerd in een hal/ruimte van een plaatselijke vereniging. Mochten ze zelf alles qua eten en drinken regelen.
Tuurlijk zijn dat hoge kosten, maar naar mijn mening moet je dan een ander soort feestje houden als je dat niet kunt of wilt betalen. En het gaat niet om zuipen, maar om het feit dat ze mensen niet maar half uitnodigt zeg maar.
Misa volgens mij heeft TS al besloten om een lunch in een wokrestaurant te gaan doen, en niet meer in een café-restaurant. Van de drankjes is dus niet meer van toepassing.