Hoe gaan jullie niet-meer-rokers ermee om als het om roken gaat als je bij iemand thuis bent? Heb terugvallen gehad tijdje terug, door enorme stress maar ik probeer nu echt door te zetten maar overmorgen overnacht ik dus bij m'n vriend en z'n ouders en ja die roken..blowen(buiten voor mij) en drinken(niet regelmatig)-> dus hier zal ik denk ik geen last van hebben. maar roken word dus binnen gedaan en ik word echt knetter chagerijnig en ga dit dus uiten op me vriend.. Dit veroorzaakt echt elke keer weer ruzie als ik daar ben met me vriend heel stom ik weet het, maar voor mij is stoppen dus echt niet makkelijk en hij zou mee stoppen en doet dus dit vervolgens niet meer (zegt elke keer van wel, doet het elke keer niet.. ) nou helemaal prima, maar ik word dus overmorgen op de echte proef gesteld naar mijn gevoel en wil dit keer gezellig daar zijn in plaats van chagerijnig doen want vind t zelf ook echt geen pretje Hoe gaan jullie nou hier mee om ?
oja en ik blowde ook voor mijn zwangerschap maar niet meer aangeraakt sinds ik zwanger ben ( en wilt dus ook absoluut niet ) maar ik word er dus aardig ook chagerijnig van als ze dan lopen te roepen hoe stoned ze zijn en hoe leuk dat is als je stoned ben etc. etc. etc. als je zelf nuchter daar tussen zit ( als enige.. ) Als vriendlief nuchter blijft, komt hij wel stoned naar bed om me daar te vervelen ermee. Dus daar komt ook wel mijn chagerijnig gedoe vandaan hoor. Reageer ik dan echt te fel..? Ik had namelijk niet van mezelf verwacht dat ik zo zou reageren omdat ik echt nauwelijks blowde voor mijn zwangerschap.. (1x in de maand ongeveer.soms 3 maanden niet.. )
Hmm dat wordt niet een heel gezellige avond voor jou lees ik. Kun je het niet gewoon ontwijken en niet gaan? Voor jou wat relaxter lijkt me
Hier geen niet meer roker, Maar herken het wel. Nee ik vind niet dat je te fel reageert. Ik vind het al irritant al mensen zo overdreven stoned en zat doen bah! Hou het lekker voor jezelf! En jou er ook nog mee gaan vervelen? Nou mijn vent had toch ook echt de lading van voren gekregen! En ik blow rook en drink niet. Dus voor een stopper is het helemaal moeilijker en sneller vervelend. Ik zou niet eens gaan denk ik. Vooral omdat je van te voren al weet dat het op ruzie uitdraait.
Zoiets heb ik ook met mijn vriend. Heb gezegd: Je word maar volwassen, je word verdorie vader!! Anders mag je niet bij de bevalling zijn . Het is inderdaad heel frustrerend!! Heel erg duidelijk zijn en op je strepen blijven staan!! Sterkte!!
Meeroken is, dacht ik, net zo slecht voor jou en je kleine als zelf roken dus misschien kan je ze gewoon vragen om helemaal buiten te roken?? Lijkt me wel zo sociaal vanuit hun toch? Ik herken het niet van het roken, wel van drinken. Sinds mijn eerste zwangerschap (was een miskraam) vorig jaar zomer drink ik dus niet meer (echt geen druppel meer) en zo dra er wat iets teveel gedronken wordt valt het mij op dat mensen zo vervelend worden. Ik wordt daar ook echt stront sacherijnig van hoor. En ik reageer dan ook fel, en het kan me niets schelen! Het is nu al zo dat ik heb gezegd dat ik niet meer rijd als we uit eten gaan, ik weiger gewoon! Dan is er misschien nog één normaal mens om mee te praten. Zie nu al op tegen de kerst, alhoewel ik dan zo ver ben dat mijn man dan niet meer drinkt (zegt hij nu..) en ik ben ven plan hem daar zeker aan te houden! Succes meid, klink als een erg vervelende avond die je in het vooruitzicht hebt...
Misschien een beetje kort door de bocht, maar jij hebt een hele goede reden om niet meer te roken, blowen of drinken .. En ik zou dat voor mijzelf reden genoeg vinden om niet chagrijnig te worden. Er groeit gewoon een mini mensje in je... Dat is toch veel belangrijker? Inderdaad misschien kan je vragen of xe 't roken ook buiten willen doen.. Jij moet wat op offeren waar je het heel moeilijk mee hebt en dan vind ik dat helemaal je vriend ook wel wat mag opofferen ... Praat erover met elkaar in nuchtere toestand..
Ik zou gewoon thuis blijven als ik jou was. Zoals ik het lees levert het je alleen naar irritatie etc opeen wat levert het je op? Misschien helpt het om je vriend aan te spreken op zijn gedrag, gewoon op een rustig moment.
Hier sluit ik me bij aan. Ik ben gestopt toen we de mmm in gingen. Als ik iemand zag roken dacht ik. ...pfff wat ben ik blij en trots dat ik dat niet meer doe!
ben vorig jaar nov gestopt geen probleem want ben echt anti roken en drinken in een zwangerschap daarvoor dronk ik elk weekend en rookte een pakje per dag maar het is en blijft schadelijk voor mijn kindje en die kan ik echt voorop stellen want de baby kiest er niet voor! en zelf door een hel geweest door een bbz met 11 weken geopereerd maar nog niet gaan roken omdat de kinder wens er bleef
Hier ook een gestopte roker. Heb het er twee weken echt heel zwaar mee gehad, maar nu kan het mij niks schelen. Heb echt wee weken nin-stop lopen tieren en huilen om alles. Maar na die twee weken had ik er geen enkele moeite meer mee. Vind het nog wel lekker ruiken, maar weet zeker als ik er nu een op zou steken dat het lang zo lekker niet meer is. En daarboven geniet ik nu dat er een klein mensje in mijn buikje zit. En nu ik weet dat er misschien een kleine afwijking aan onze baby zal zijn, ben ik nog blijer dat ik doorgezet heb. Kan mijzelf nu niet de schuld geven hiervan gelukkig. Zet even door meid. Laat de rest geworden en geniet van je eigen nuchtere leven en besef hoe mooi het is wat jij nu voor je kindje doet. Zo logisch is dat niet altijd stertke!
Pfff ik zou gewoon thuis blijven. Had ook moeite om het stoppen vol te houden als er mensen om me heen waren die rookten. Die heb ik dus een maand of 2 ontweken daarna was het over en kon ik er beter mee omgaan op wat moeilijke momenten na. Nu 2 jaar later nog steeds gestopt en nu is het pas makkelijk. Dus lekker thuisblijven is in dit geval voor iedereen het beste.
Ik word dus toch niet helemaal gek zoals ik dacht, dankjewel voor de top reacties! Ja ik kan dus niet thuisblijven want heb een belangrijke afspraak daar Ja ik weet waarvoor ik het doe en zag dus dat bij iemand de baby met groei achteruit ging en dat de baby per direct gehaald moest worden nou toen kreeg ik echt kippenvel over me armen van oh nee dat wil ik echt niet (dat kwam doordat ze door rookte) en ik hoop gewoon dat hij alsnog stopt want ik vind dat echt super belangrijk voel me alleen soms dan zo'n hypocriet omdat ik soms ook een terugval had. En ja dan zegt hij het maar doet hij het niet want ze roken en blowen daar dus snap ook wel dat het moeilijker voor hem is soms dan voor mij - ik ben alleen. Maar toch hoop ik hem wakker te kunnen schudden op een dag. Nou dit word dan denk ik de laatste keer dat ik daarheen ga Om ruzies en oorlogen te voorkomen met mijn hormoontjes
Wat een fijne familie...... :s Ik zou mij niet eens mengen in die vieze rook. Kunnen ze voor jou ook niet buiten gaan roken? Meeroken is bijna net zo schadelijk als roken...
Ik ben geen (ex) roker en ben nooit fan geweest van sigarettenrook. Buiten dat het erg ongezond is en ik nu hyper gevoelig daarvoor ben vind ik het nu ook enorm meuren. Normaal vind ik rook al stinken maar met mijn overgevoelige neus wordt ik er nu helemaal onpasselijk van. Succes meid, ook met het overtuigen van je vriend
Ja veel dingen vind ik ineens vies behalve roken dus Maar dankjewel we zullen zien hoe het gaat morgen