Je hebt er zelf niet om gevraagd toch? Ik zou aangeven dat je beide plekken leuk vond maar dat management je nu beter daar kan gebruiken. Wel zou ik een koffiemiddag organiseren als een soort afscheid waarbij je verteld dat je het er ook zo fijn hebt gehad en dat je de betrokkenheid van zowel collega’s als personeel als erg prettig hebt ervaren.
Lekker doen! Je collega’s komen er heus wel overheen. Ze zullen het vast jammer vinden, maar ik neem aan dat ze het je vast gunnen. (En als ze het je niet gunnen is het mooi dat je van ze “af bent”.) Ik had ook een leuke collega die vlak na een contract verlenging ergens anders ging werken. Ja ze had het leuk bij ons en ze deed haar werk goed, collega’s, cliënten en hun netwerk waten allemaal blij met haar. maar ze kreeg op een oude stage plek een baan aangeboden die ze erg leuk vond en ze besloot daar heen te gaan. Jammer? Jazeker! Kwalijk? Nee! En dat de collega’s lief voor je zijn geweest, kraamcadeaus en bezoekjes hebben gebracht doen ze neem ik aan niet vanuit een “voor wat hoort wat” gedachte. Maar omdat ze het je gunnen. Qua oproep op je huidige werk, wees eerlijk naar jezelf: wil je dat vanuit jezelf of wil je dat zodat je anderen niet teleur hoeft te stellen dat je weg gaat? Als het gaat over het niet teleur willen stellen, dan zou ik niet vragen om de mogelijkheid voor het oproepcontract.
Als ik je openingspost zo lees, denk ik dat je spijt krijgt als je het niet doet! Want je schrijft zelf dat je die groep eigenlijk leuker vond. Dus doen en voor je eigen geluk gaan!
Precies mijn verhaal! Ik heb er ook voor gekozen om het te doen maar toch vraag ik me af of ik het juiste heb gedaan. Als je ergens zo lang hebt gewerkt (op je oude woning) is het logisch dat het op een nieuwe plek niet meteen zo vertrouwd (dus leuk) is. Ik heb achteraf toch een beetje spijt dat ik het niet wat meer kans heb gegeven. Daarbij waren de reacties ronduit schandalig. Heb het tijdens een vergadering uitgelegd en kreeg op dat moment al niet veel reactie. Ik zou eigenlijk nog tot 1 juni daar blijven maar mn collegas hebben bekokstoofd dat ze eigenlijk niet wilde dat ik nog terugkwam. Ze voelden zich verraden, maar 3 maanden daar gewerkt, zo lang op me gewacht (ziektewet en bevallingsverlof) en ging ik toch weer terug naar mijn oude woning. Nu werk ik dus tijdelijk op weer een andere woning. Succes met je besluit, volg je hart. Laat je weten wat je hebt gedaan? Edit. Zie nu dat jij al wel langer hebt gewerkt op je nieuwe groep dus wel echt al weet hoe (minder) leuk het daar is.. moeilijk...
Ik zou het wel doen, maar vind het lief dat je er niet lichtzinnig over denkt en dat zou ik als collega van de nieuwe groep wel waarderen. Het gaat echter (altijd, niet enkel hierin) om jouw eigen geluk. Niemand kan daarvoor zorgen behalve jij. En een gelukkige mama is een gelukkig gezin. Succes met je keuze! En neem goed afscheid van je huidige groep als je gaat.
Heel lief dat je aan anderen denkt maar je leeft voor jezelf ... ik zou een lieve kaart schrijven wat de groep voor je betekend heeft en dat je nu toch met pijn in je hart terug gaat omdat dat bedrijfsmatig nodig is.