Sinds 24juni ben ik gestopt met de pil omdat we willen gaan voor een 2e! We staan er relaxt in, hebben geen haast en als het komt dan kont het Maar nu verlies' ik al 10dagen bruine afscheiding waarvan 1 dag rood met sliertjes (sorry klinkt erg vies) dit was de 3e dag en duurde ongeveer een uurtje, daarna dus weer bruin bloed/afscheiding. Een zwangerschapstest heb ik zondag gedaan, zomaar want heb ook geen wanneer mijn NOD moet zijn. Maar deze was omo-wit, heeft iemand ervaring met bruine afscheiding en weet wat het zou kunnen betekenen? Zo is het verlopen; 24 juni gestopt met de pil 29 juni menstruatie tot 3juli 11 juli zomaar een avond rood bloedverlies 19 juli tot nu toe bruine afscheiding waarvan 21juli rood bloedverlies Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Nou meid, ik heb geen idee, ik verlies ook lichtjes bloed (veegjes) ipv dat ik zwaar ongesteld ben altijd en heb ook zwangerschapstest gedaan en daar staan lichte streepjes op. Alleen 1x met kv 2v5 niet dat was gisteren en vandaag weer wel en dan de clearblue met indicator zei niet zwanger... Wat is dat toch he?
Hoi! Als je 24 juni bent gestopt met de pil, dan ben je hartstikke aan het "ontpillen", zoals dat genoemd wordt. De pil is een hormonenbom en ineens krijgt je lichaam dat niet meer, dus het raakt van slag. Dat is eigenlijk wat er aan de hand is. Je lichaam moet weer een eigen cyclus op gaan bouwen. Dat kan gepaard gaan met tussentijdse bloedingen, bruinverlies, veel vloeien, weinig vloeien, zwangerschapsklachten, menstruatieklachten, vroege eisprong, late eisprong etc etc etc. Ontpillen kan tot een jaar duren, gelukkig herstelt de cyclus bij de meeste vrouwen sneller. Helaas kan het ook soms lijken alsof de cyclus op gang is, maar dan begint na een paar maanden ineens weer gerommel. Het is echt een irritante periode, ik hoop voor je dat je snel een goede cyclus mag hebben! Groetjes Patricia
Bedankt voor jullie reacties Hoop dat ik er snel vanaf ben, vind het zelfs een beetje vies Bij mijn zoontje heb ik totaal geen last gehad van ontpillen terwijl ik toen al 10jaar aan de pil was geweest en nu net aan 1jaar. Maar dat zegt misschien ook niks.. We wachten af.. Tyrah: wie weet ben jij wel zwanger meid! Spannend! Iemand anders nog ervaring hiermee?
Ja zou je denken Lovess? Zou wat zijn, hoeven we gelijk niet meer te wachten op de eerst echte volgende ronde hihihi.
ik lees mee, dit heb ik dus ook.. erg vervelend! 10 juni heb ik de implanon eruit laten halen en sinds zondag bruin verlies. is het dan de menstruatie of is het bij de implanon ook zo dat je zolang moet 'ontpillen' ?
Ja geen idee.. Ik kan dit bij mij geen echte menstruatie noemen. Maar ik ben dus niet de enige dat stelt me min of meer gerust
Toen ik stopte met de pil heb ik de eerste maand ook erg last gehad van bruin bloedverlies, hoort bij het "ontpillen". Wel erg vervelend