'T roer om mbt avondeten (recepten gevraagd)

Discussie in 'De lounge' gestart door Skye, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb een hekel aan koken en daar bedoel ik dus mee......de standaard aardappels, groente, vlees koken! Ik vind het wel leuk om bijvoorbeeld van recepten uitgebreid te koken, maar dat uitgebreide kan je natuurlijk ook niet iedere dag doen. En omdat ik vaak geen zin heb om te koken, wordt er vaak wat gehaald, wat dan uiteraard weer minder gezond is dan zelf koken.

Nu wil ik het anders gaan doen......ik wil meer pasta's eten met daarin gezonde dingen verwerkt. Zoals vanavond eten we dan wel makkelijk omdat ik om half 6 weer op mijn werk moet zijn. We eten verse tagliatelle met tomaat-mascarpone saus en stokbrood. Maar ik ben dus op zoek naar lekkere, niet te lang durende recepten voor gewoon doordeweeks!

Iets met champignons lijkt me helemaal super, want daar ben ik gek op. Graag niks met paprika, want dat lust ik niet!!
    (hoeven trouwens niet alleen maar pasta-gerechten te zijn hoor)

Wie oh wie kan mij helpen met lekkere recepten????

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Chili concarne:
    Wat gehakt, ui (en evt wat je zelf lekker vindt) in een pan even gaar bakken een pot bruine bonen erdoor. En pakje gezeefde tomaten en wat chili-saus en sambal. Met 10 minuten klaar. Lekker en makkelijk.

Gevuld stokbrood:
    Stokbrood opensnijden en insmeren met kruidenboter. In een pan wat gehakt,ui,prei en champignons bakken. De hele hap op die stokbroden doen(ik leg ze altijd even in een ovenschaal) wat kaas erover en in de oven doen. 15 minuten klaar.

Tortilla's:
    Gehakt en ui,prei, champignon's (of wat je wilt) in de pan bakken. Zakje taco-mix erbij. Tortilla's even 2 min in de magnetron. Gehakt-mengsel in de tortilla's doen en evt wat sla erbij. Is erg lekker met hete taco saus. 10 minuten

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Pasta met tonijn.

Echte goede pasta kopen ( niet die kleffe elleboogjes)
    Tonijn in blik ( op water)
    Tomaten
    Olijfolie

Kook de pasta. Niet te ver door want dat is niet lekker.
    Meng twee blikken tonijn met een beetje olijfolie, beetje mayonaise ( of de magere variant) zout en peper.
    Snijd de tomaten ( 5 stuks ongeveer) in kleine stukjes.

Na het koken van de pasta de tonijn en de tomaten erdoor roeren. Eet smakelijk. Kost ongeveer 12 minuten om te maken

Ik doe er ook altijd nog een salade bij.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Mmhh, lekker klinkt dit allemaal! En dat gevulde stokbrood is echt wel iets voor mij, doe ik gewoon lekker veel groente doorheen!! Mmh, die pasta met tonijn klinkt goed! Bedankt, ga ze thuis even uitprinten!!

Nog meer mensen die lekkere recepten hebben???

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Chicken tonight is makkelijk en lekker (vind ik iig) kip snijden en bakken. groentes erbij (prei,ui,champignons,tauge verzin het) even bakken. Rijst koken. Pot saus door je kip-groente mengsel en happen maar. Zeker de sate is lekker.
    10 minuten

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    kip snijden en bakken met een uitje zakje shoarma of gyros kruiden. groot pitta broodje nemen met lekker veel sla en tomaat en kommer en het kip erdoor heen

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ovenschotel?

Laag vlees/vis onderin bijv zalm, worstjes, gehakt of kip.. daarover heen de groenten en dan aardappelpuree en evt wat geraspte kaas.

Witlof met ham en kaas en dan aardappelpuree..

Gehakt met rodekool en een laag aardappelpuree..

worstjes, wittebonen in tomatensaus en puree.

Prei roerbakken met rundergehakt en champignons, dit in een ovenschaal..daaroverheen plakjes aardappel en dan een pot aardappel/anders.

hartige taart met spekjes, prei, champignons dit alles roerbakken, ei en melk kloppen.. taartvorm bekleden met bladerdeer, mengsel van groenten en spek in de vorm.. ei en melk er over heen gieten en evt afmaken met wat geraspte kaas.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Champignonschotel.

1 of 2 bakjes champignons
    300 gram Gehakt
    Creme fraiche 125 ml
    Gyroskruiden
    Peterselie
    1 ui
    Cheddarkaas

Rul het gehakt. Giet als het gehakt gaar is het vet weg!!! Dan de kruiden eroverheen en doorroeren. Doe er de cremefraiche bij, 1 plakje cheddarkaas, de gehakte ui en gehakte peterselie. Laat dit even sudderen.

Ondertussen champignons borstelen en doormidden doen. Ovenschotel invetten, champignon laag erin, gehaktmengsel erover, weer een laag champignons en weer gehaktmengsel. Plakken cheddarkaas eroverheen en 20 min in de oven op 180 graden( tot de kaas is gesmolten en knapperig is (niet zwart)

je kan dit ook maken met portabella's. Dan doe je het gehakt IN de portabella's en een plak kaas erop.

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Pasta met zalm:

Farfalle koken in groenten of kruidenbouillon (doe ik altijd met pasta ipv zout toevoegen)

In grote schaal creme fraiche mengen met mayonaise, verse dille fijnhakken, er door roeren, op smaak brengen met peper en zout.
    Plakjes gerookte zalm in stukjes snijden, door de dressing scheppen.

Pasta afgieten en direct door de dressing scheppen.

Je kunt deze pasta warm eten maar ook afgekoeld als pasta salade. Is dus handig voor een restje de volgende dag.

---------

Pasta met spinazie/kaassaus

Pasta naar smaak koken.

Uitje fruiten in wat olijfolie in een hapjes pan. Hier een flesje kookroom toevoegen, vervolgens een bakje Gormas toevoegen. Zorgen dat alles is gesmolten en de saus mooi glad is. Dan de diepvries spinazie toevoegen en als deze volledig ontdooid is de saus op smaak brengen met peper en zout.

Saus bij de pasta serveren.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik ben vega, dus van mij geen vleesrecepten ;) Maar ik ken het probleem wel. Ik vind altijd wel veel goede en snelle recepten op de site van de albert heijn. Daar kan je makkelijk recepten zoeken en zelfs aanvinken of het snel/slank etc. moet zijn.

Wat ik heel lekker vindt is:

ovenschotel met tempe en rode kool en appel.
    1 zak rode kool met appel (gekookte, 520 g) (of diepvries, bietjes kan ook, geeft wat meer smaak)
    2 appels (bv. Elstar)
    3 eetlepels vloeibare margarine
    1 bakje tofu roerbak pittig gekruid (180 g) (niet bang zijn, best lekker ;))
    2 zakjes aardappelpuree (pak a 8 zakjes)
    1 bakje walnoten (100 g) (of pecannoten, vind ik lekkerder)
    Oven op 200 ºC voorverwarmen. Rode kool in ingevette ovenschaal verdelen. Appels schillen, klokhuizen verwijderen en in partjes snijden. Appels over rode kool verdelen. In koekenpan margarine verhitten en tofu 3 min. bakken. Tofu over appels verdelen. Puree met 500 ml water volgens gebruiksaanwijzing bereiden en over tofu verdelen. Walnoten grof hakken en over puree strooien. Schotel 20 min. in midden van oven bakken.

en: rijst met kerriesaus en banaan (ook lekker voor kids)
    1 pak snelkookrijst (400 g)
    1 pak doperwtjes extra fijn (450 g)
    4 bananen (Biologisch)
    250 ml melk
    1 zakje kerrie roomsaus (36 g)
    1/2 zakje ongezouten pinda's (a 250 g)

Rijst volgens gebruiksaanwijzing bereiden. In pan erwtjes 2-4 min. zachtjes koken. Bananen pellen en in plakjes snijden. Melk en mix voor kerrieroomsaus in pannetje doen. Al roerend met garde aan de kook brengen. Banaan en pinda's door saus roeren en verwarmen. Rijst over vier borden verdelen, kerriesaus erover gieten en erwtjes ernaast serveren.

11. Skye

Skye Niet meer actief

Oeh dames........jullie maken me hongerig!! Ik heb tot nu toe echt een hoop lekkere dingen voorbij zien komen.....vooral de champignonschotel en die kip met shoarma kruiden en sla in een pita broodje...mjammie!! Ik ga alle recepten maar eens proberen....kan ik zelf oordelen of het lekker is (zo klinkt alles wel) en dan vaker gaan maken!!!

12. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tortilla's met taugé en zelfgemaakte knoflooksaus

2 kipfilet
    Olijfolie
    Tortilla's
    Taugé
    Ketjap
    Laos
    Kerrie Djawa
    1 theelepel sambal
    Fijn gehakte knoflook
    Selderieblad heel
    Mayonaise
    Water
    Halve komkommer
    4 cherrytomaatjes

Voorbereiding

Snij de kipfilet in blokjes. Net zoals de komkommer en de cherrytomaatjes. Doe in een kommetje wat mayonaise, 5 eetlepeltjes gehakte knoflook, selderieblad heel en wat water. Dit roeren, todat het een glad papje word. Dit kan vervolgens in de koelkast gezet worden. Ik dek dit meestal af met wat folie.

Bak de kip goudbruin in de olijfolie en doe er dan wat ketjap bij. Vervolgens kan er de kerrie djawa, laos en sambal bij gedaan worden. Zet dit op laagvuur en doe de taugé erbij. Dit 5 tot 10 minuten laten staan, ondertussen paar keer door heen roeren. Vervolgens kunnen de tortilla's de oven in. Ik doe ze er meestal maar een seconde over 45 in. Enfin, niet te krokant. Ze moeten nog gerold kunnen worden. Beleg de tortilla met de kip en de taugé, de komkommer blokjes en cherrytomaatjes en vervolgens de lekkere zelfgemaakte knoflooksaus. Smullen maar !

13. wannie

wannie Niet meer actief

Tagliatelli met zalm (hooguit 20 min?)

Tagliatelli
    gesnipperd uitje
    bloem
    boter
    2dl water
    250 ml kookroom
    kruidenboter/creme (boursin/mirré)
    zalm in stukjes
    spinazie (diepvries in deelblokjes, gebruik ik altijd)
    zout en peper

uitje aanfruiten
    beetje bloem erbij tot deze wat gelig word.
    klompje boter erbij.
    Wanneer deze gesmolten is de kookroom erbij
    water toevoegen
    kruidenboter toevoegen
    Wanneer deze gesmolten is de zalm toevoegen
    spinazie erbij
    zout en peper naar smaak

Boven op de tagliatelli en smullen maar:p

Ik vervang de zalm ook wel eens voor alleen groenten of kip, net waar ik zin in heb:p

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Lasagne met spinazie.

Nodig:
    diepvriesspinazie (900 gram)
    lasagnebladen
    spekjes
    geraspte kaas
    bloem
    margarine
    melk
    zout/peper

Spekjes bakken. In een andere pan ondertussen margarine smelten, boter erbij totdat 't smeuïg wordt, melk erbij, dik laten worden (ik doe qua hoeveelheid allemaal op gevoel, maar kan je wel online vinden als je zoekt op bechamelsaus). Kaas erdoorheen smelten en dan de spekjes erbij.

Ovenschaal invetten. Eerst een laag uitgelekte, ontdooide spinazie, laag saus, laag lasagnebladen en dan zo door totdat de ovenschaal vol is. Eindigen met een laag saus.

Half uurtje op 200 graden in de oven.

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Pasta met spanazie a la creme, champignons en boursain.

Voor 2 personen: bakje champignons in vrij grove plakken snijden. 1 ui heel klein snijden. Ui en champignons met peper en zout bakken tot champigons en uitjes licht bruin zijn. Je ziet zelf wel wanneer ze lekker gaar zijn.
    Op het laatst flink wat knoflook erdoor bakken, zeg twee tenen.
    Dan 1 pak sinazie a la creme toevegen, de blokjes zijn meestal bevroren dus gewoon roeren tot e goed ontdooit en heet zijn. Dan ongeveer driekwart van een pakje boursain (kan ook met goedkope kruidenkaas van huismerk hoor) erdoor roeren, eventueel nog zouten en klaar is kees! Ondertussen natuurlijk niet de pasta vergeten te koken. Echt heeeel erg lekker en snel klaar!

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Gevulde courgette.
    Ik doe dat altijd met gehakt, rijst, tomaat, ui. Je kan er ook champignons bij doen. Kaas erover heen en dan in de oven, in een oevenschaal waar je wat olie in doet.
    Als kruiden gebruik ik griekse kruiden die speciaal bedoeld zijn voor gevulde paprika's, tomaat etc en knoflook. Maar van kruiden kun je erin doen wat je zelf lekker vindt.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dit klinkt erg lekker. Die ga ik zeker eens uit proberen.

18. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Als ik niet veel tijd heb, en niet iets wil halen, kook ik vaak deze pasta met kip.

Kipfilet
    Champignons
    Ui
    Pesto
    Pijnboompitjes
    Pasta

Pasta koken en af laten koelen. Kip in kleine stukjes snijden, kruiden met italiaanse kruiden of bascilicum en lekker bruin bakken in de pan. Champignons en ui fijn snijden en even meebakken. Dan de pasta bij het kipmengsel voegen en samen verwaren. Op het laatst een paar eetlepes pesto erdoor (eigengemaakte pesto is het lekkerst...) en nog even verwaren. Op bord scheppen en strooi de pijnboompitjes erover heen.

Soms varieer ik met stukjes zongedroogde tomaat er doorheen of vervang ik de kip door zalm. Altijd lekker met een (italiaanse) salade!

Groetjes, Kiki

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Coburger zalm: Mootje zalm in plakjes Coburger ham wikkelen en 15-20 minuutjes in de oven op 180 graden. Lekker met gebakken aardappeltjes en salade!

20. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Skitskool met gehakt en rijst!

Kook rijst voor 2 personen of meer klaar,

Bak ondertussen in een hapjes pan het gehakt met een scheutje olijfolie gaar, ik bak meestal 300 gram gehakt klaar voor 2 personen. Strooi naar eigen smaak zout en peper over het gehakt. Voeg daarna een grote gesnipperde ui toe en pers een knoflook teentje uit over het gehakt, nu goed mengen. Vervolgens 1/2 theelepel kerrie poeper en een 1/2 theelepel gemberpoeder. Bij meer dan 2 personen 1 theelepel.

Kook nu water en doe in een mok 1 blokje kippenbouillon roer het water er bij en laat de bouillon even staan. Voeg nu vers gesneden spitskool bij het gehaktmengsel. Totaal doe ik er 500 gram in.
    Voeg nu ook de kippenbouillon er snel bij en zet het vuur laag, het moet nu snel geserveerd worden zodat de spitskool nog lekker knapperig is.

Serveertip:

Doe op de ene helft van het bord de gekookte rijst mooi afgeveegd. Op de andere helft het gehakt mengsel. Strek een streep chiliisaus over de helft. Leg op het midden een hoopje gebakken gedroogde uitjes uit een bakje van de supermarkt.

Eet smakelijk!
    Dit gerecht heb je met 30 minuten klaar en is zo ontzettend lekker! ik zou het vandaag zo weer lusten!

Ik maak ook graag overgerechten van knorr daar hoef je vaak alleen wat groeten en gehakt bij te doen en de aanwijzingen volgen even in de oven en smullen maar!

Deel Deze Pagina