kosten per dag.. hondenopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

#1 FairyLaughs, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012
    hallo..

ik heb via marktplaats gereageerd op een advertentie waar mensen een oppas zoeken voor hun hond tijdens de vakantie..
    nu vragen ze aan mij wat ik voor vergoeding wil?.. maar ik heb geen idee..

wat is een normaal bedrag per dag om te vragen voor een hond?
    ze zijn ook al in gesprek met iemand anders.. dus ik wil de prijs niet te hoog doen natuurlijk..

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hangt ervan af is het een grote hond?
    nemen ze eigen voer mee?
    voor een grote hond vragen ze al gauw 11,- a 12,- p.d in de dierenpensions.

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Idd in een pension is het afhankelijk wat de grootte van de hond is. Wat vind je belangrijker? Wat het opbrengt of de gezelschap van de hond?

Ik zou sowieso onder de prijs van pensions gaan zitten aangezien ze zeer wrs hun eigen voer e.d. meenemen. Volgens mij liggen de kosten bij een pension ongeveer rond de 8,50 (kleine hond) en 11,-- (grote hond), maar meestal is dat echt all-in.

S6 met onderhandelen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik betaal 10 euro per dag voor mijn hond in het pension (grote hond). En dat is all in.

Ik zou eronder gaan zitten, ook afhankelijk of ze hun eigen voer meenemen (zal vast wel) e.d.

5. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Wat willen ze en wat verwachten ze? En wat kan/wil jij bieden?
    Bij een pensioen wordt er vaak niet echt gewandeld met de honden, vaak is er een grote speel/uitlaatweide waar de honden een paar keer per dag naar buiten mogen. Dat is voor mij echt een nadeel.
    Iemand die 2 uur per dag met mijn hond wandelt (buiten de gewone plas/poep rondes om dus), veel aandacht heeft voor mijn hond etc, is voor mij veel waardevoller dan een pension.
    Ik zou er dus meer voor uit willen geven.
    Eigen voer mee en eigen mand/bench zou ik juist fijn vinden.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja ze zoeken juist een huiselijike omgeving.. omdat ze geen goede ervaringen hebben met pensions

woon 1 straat van het bos af. en ga graag wandelen.. grote tuin waar de hond lekker kan spelen..en met de kinderen spelen (natuurlijk als ik in de buurt ben).. we hebben zelf ook een hond die goed met andere honden om kan gaan..

het is een middelgrote hond.. en over het voer hebben we het nog niet gehad.. of ze het zelf meegeven of niet..
    heb er ook bijgezet dat ik de nagels wel zal knippen en ook lekker was als ze hem komen halen..

volgens mij is 6 of 7 euro per dag wel een leuke prijs dan he???.. tegenover de prijzen van een pension? (mits eigen voer dan)

7. ik zou gaan voor 7,50 per dag, en eigen voer.

8. danip

danip Niet meer actief

Ik doe dit ook, in huiselijke kring honden opvangen. Het is super leuk om te doen. Heb maar 1 keer een hond hier gehad die niet echt sociaal was. En die we niet weer wilden. Ik reken 9,- per dag. Daarvoor heeft de hond wel echt een super vakantie. Heel anders als in een pension. We gaan elke dag echt uren wandelen met de honden, naar het strand bos en door de weilanden.

Wel nog een tip. Ik heb een formuliertje opgesteld waarin o.a. staat dat mocht de hond b.v. een ongeluk krijgen of ineens heel ziek worden dat ik dan met spoed naar de dierenarts ga. Indien mogelijk neem ik daarover eerst contact op met de eigenaar. Maar mocht ik die niet kunnen bereiken dan ga ik toch, en altijd op hun eigen kosten.

En sowieso is het het beste dat de eigenaar gewoon het eigen voer meeneemt. Het is ook helemaal niet goed voor een hond om ineens ander voer te gaan eten.

Je mag me ook altijd pben als je nog wat wilt weten. Ik heb nog wel meer tips, en ook een website mocht je die willen zien (staat het formulier ook op)

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Zou wel eerst even de hond willen ontmoeten en zien of het klikt in het gezin. Een hond zomaar in een andere omgeving zetten met kindjes (is hij kindjes gewend??) vind ik toch altijd spannend.

Ik heb zelf 3 hele grote honden (62 tm 69cm) en zou zelf wel eerst willen dat ze proef gingen draaien. Nu ben ik extreem begaan met mn honden, heb zelfs mn baan er voor opgezegt omdat ik niet wou dat ze alleen zaten haha.

Zou wel even goed vragen hoe die is in het dagelijkse leven, kan die los? met kinderen? is ie alergisch voor iets?

En idd even een papiertje tekeken als er wat is.

Vrienden van me hadden laatst een hond in opvang en mensen wel gezien en gesproken maar de hond is nooit meer opgehaald hihi. Wel extreem zielig voor de hond, mensen reageren nergens meer op, zijn van de aardbodem verdwenen.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik betaal 10 euro per dag, maar dat is niet voor vakantie maar voor als mijn man en ik beide moeten werken.
    tijden zijn erg flexibel dus dat is erg fijn.
    Voer krijgt hij natuurlijk van ons, want van voer wisselen is helemaal niet goed.
    We geven elke keer een tas met speeltjes en botjes enzo maar hij krijgt daar ook zijn eigen speelgoed van hun.
    Hij heeft voor daar wel zijn reisbench waar hij gebruik van maakt.

Deel Deze Pagina