Lol, ja ik was helemaal verrast door je topic, en ik als halve klikovreter haast eet het dus niet doen en dan moet het wel erg zijn he haha.
Ik gooi alles wat over de houdbaarheidsdatum is weg.. Ben daar echt een miep in, maar zo'n datum staat er niet voor niets op..
Ja precies, daarom opende ik ook het topic in de hoop dat jij zou reageren. JIj weet als geen ander dat ik zo'n pietlut ben met datums hahah normaal had het allang in de kliko gelegen maar had en heb echt geen fut om boodschappen te doen
Ja maar er is dus wel verschil in THT (TENMINSTE houdbaar tot) en TGT (te GEBRUIKEN tot). THT over de datum hoeft echt niet persé meteen weg hoor. Bij TGT ben ik ook ietskes voorzichtiger. maar lees anders eens bij de link die door iemand hier werd gepost.... dan heb je ook een beetje houvast.
Alles wat een dag over de datum is of niet lekker ruikt gaat hier weg. Maar ik ben een enorme zeikerd..
Ja, maar onder bepaalde atmosferen ingepakt en als het goed is, gekoeld bewaard. Niets mis mee. Even kijken, ruiken en in de oven. Mijn man eet rustig eten dat al een week in de koelkast staat en hij leeft ook nog steeds.
Volgens mij is zoiets heel lang houdbaar. De productiedatum moet er ook opstaan, hoe langer die geleden is, des te langer is iets houdbaar.
wij hebben beide 1 keer voedselvergiftiging gehad en echt een week lang boven de pot gehangen en dubbel gelegen van pijn in maag. never dat ik ook maar 1 risico neem dan nog liever een nieuwe halen ipv voor 2 euro een week kotsend boven de wc te hangen,
Thuisbezorgd.nl | Pizza bestellen - Eten bestellen - Pizza, Chinees, Spareribs, Shoarma, Sushi bestellen en bezorgen
Heb hier een nog af te bakken visje te gebruiken tot en met 7-2 (vandag dus) maar zaten er 2 in verpakking is geopend op maandag e 4e zou dat erg zijn? Is wel opnieuw afgedekt en in dekoelkast bewaart. Of zou je maar 24 uur na openen kunnen consumeren?
ik ruik en kijk altijd bij dingen, zowel over datum als nog goed spul. Ik vind die datum nooit zo interessant, t is een indicatie. ik heb nog nooit van mn leven voedselvergiftiging gehad.